Milleman skrev 2016-05-12 20:10:50 följande:
Tänk på att det varit väldigt varmt senaste dagarna. Vår tjej har ätit oftare och mer än vanligt. Värmen tar hårt på dem.
Tuva hatar att ligga på rygg. Hon vill ligga på sidan i både babynest och vagn. På rygg skriker hon.
Jag pumpar ut och ger på flaska (ville inte amma) och kompletterar med ersättning. Så vi kan hjälpas åt. Men min man har ändå fått ta mer med storebrorsan, framförallt de första tre veckorna när han var ledig från jobb.
8 dagar gammal är ju inte mycket, det tar tid märkte vi att komma in i allt med två barn osv. Tuva blir en månad imorgon och vi börjar landa men senast idag bröt jag ihop av stress. Och nu sitter jag här med en bebis som gråtit från och till i 2,5 timme. Vet inte hur jag ska rodda kvällen om hon fortsätter. Min man jobbar hela natten.
Tack för ditt svar.

Nej, det är verkligen inte lätt med två barn. Vår äldsta är 4 år och 3 mån och förstår rätt mycket redan men han behöver ju också tid och uppmärksamhet osv. Så min man tar mest hand om honom och jag är med den lille.
Nu har BVC varit hemma hos oss och vägt och det visade dig att lillkillen har gått upp med 115 gr på en vecka, vilket är helt ok. Så barnmorskan tyckte att jag kunde fortsätta med helamning och inte vara orolig över viktökningen. Det var skönt att höra för jag vill verkligen amma.
Tycker också att det funkar lite bättre nu kvällstid. Kan lägga den lille i babysitter (åtminstone korta stunder, 5-10 min) och hinna göra ngt snabbt under tiden. Idag sov han också rätt lång stund på dagen (mellan ca 11.30-15.30) så då hann man få undan en hel del grejer.