Inlägg från: becka1989 |Visa alla inlägg
  • becka1989

BF april 2016

Malla1 skrev 2016-03-31 14:34:45 följande:

Besök hos bm avklarat, fått upp mitt jörnvärde till 118 så nu ligger jag nästan inom det normala!

Tog upp det här med att jag inte riktigt känner mig säker på mitt bf datum,

Första ultraljudet jag gjorde visade bf datum 14 april, och när jag gjorde rul så mätte låret och huvudet olika så jag fick två olika datum, hon som gjorde ul valde att gå på det senare datumet,

Min bm fick tillbaka i journal anteckningarna för att kolla och sa sen att hon förstod att jag var förvirrad när det gäller datumet, så hon tycker jag ska förbereda mig på att den kan komma när som helst, alltså ska jag räkna med att jag egentligen är i ca V.38 istället för V.36.

Jag har hela tiden känt att det inte riktigt stämmer med min vecka men inte tänkt så mycket på det förens nu. Och hon har nu gjort anteckning i min journal att jag hade en störtförlossning sist och därför ska åka in vid första känning och inte ska behöva åka hem. Hon sa även att jag måste stå på mig när jag åker in.

Så nu är det bara att vänta då och se när lillen vill komma eftersom jag tydligen inte vet när den ska komma hehe

Jobbigt att inte veta, då är vi lika långt gången nu då :) hoppas verkligen att du slipper snabb förlossning så ni iallafall hinner in och allt sånt.
  • becka1989

Woho äntligen våran månad :)

Har oxå såna förvärkar som gör ont mellan benen men även som gör ont över och runt

• becka1989
    Malla1 skrev 2016-04-02 07:20:42 följande:

Här händer det inte mycket, har inatt haft molande värk i magen och ryggen ich även haft ont precis vid blygdbenet typ, men inget mer än så, tog en långpromenad med hunden igår kväll vilket resulterade i lite starkare förvärkar som sen avtog och övergick i molande värk. Hade ju hoppats att det skulle hända något inatt..

Åh vad synd att inget hänt ännu, här har man legat hela natten med förvärkar ont mellan benen och magknip :/ sovit någon timme sen har det varit igång igen sprungit på toa hela tiden med.

Åh lillen nu får du ta och komma ut.
  • becka1989

Fick som världens slemigaste flytning när jag var på toa och torkade mig den var lite gul/vit är det flytning eller från slemproppen??? Aldrig fått tidigare

• becka1989
    Milleman skrev 2016-04-03 13:41:22 följande:

Kroppens sätt att förbereda ja.

Spännande för er!! Ska vi deala, jag håller tummarna för att ert har startat och bebis kommer och ni håller tummarna för att min stannar inne till snittet ;P

Låter som en bra idé :)
  • becka1989

Hade sex med sambon idag efteråt har jag haft förvärkar som kommer hela tiden :P lillskiten är inte heller överlycklig i magen har vi märkt. Får se hur detta slutar. Imorgon ska man till bm och hon ska kolla på tappen då. Kan ju hoppas man har samma tur som min mamma hade,starta varje gång dom hade varit och kollat tappen på henne.

• becka1989
    Josefine85 skrev 2016-04-03 17:42:55 följande:

Kan man be sin BM kolla tappen "bara sådär", eller måste man ha någon orsak?

Jag ska till BM i morgon och skulle verkligen vilja veta om det är några framgångar "där nere".. Min tapp sitter så högt upp, så jag kan omöjligt känna själv (kontrollbehovdeluxe)!

Haha ingen aning, min ska kolla då jag haft såna förvärkar varannan dag sen i onsdags så hon tyckte vi skulle göra en koll sen vet jag inte om hon vill ha extra koll då dom misstänker havandeskapsförgiftning pga mina blodtryck och sånt.
  • becka1989
    Malla1 skrev 2016-04-03 18:02:22 följande:

En liten uppdatering, varit inne på fl på koll, oregelbundna värkar (fast jag inte känner dom själv) och bara öppen ynka 1 cm och en liten bit kvar av tappen men barnmorskan som undersökte sa att helt klart är förlossningen igång, hon trodde att det skulle hända inom dom närmsta dagarna, fick 2 citodon med mig hem för att jag ska slappna av, hon sa att ja kan spänna mig undermedvetet och då låser sig kroppen. Ska åka in så fort jag känner att det tilltar eller att vattnet går. Hon avslutade med "åk hem och drick mycket vatten, och passa på att mysa dom närmsta timmarna" så med det tolkar jag att hon tror att det kommer sätts igång ordentlig inom det närmsta dygnet. Hoppas hoppas hoppas

Åh vad skoj då vet du iallafall att det är på g nu :)

Snart har vi våra små här.
Svar på tråden BF april 2016