Inlägg från: Nonym |Visa alla inlägg
  • Nonym

BF april 2016

Vecka 37 idag!

Trött och håglös, men får lite gjort ändå.. spjälsängen är bäddad och skötbordet uppe är på plats.. nu ska jag bara renovera hallen nere så jag har nånstans att hänga upp skötbordet där..

• Nonym

Jag har haft ca fem sammandragningar/förvärkar i timmen sen vecka 32, men bebis verkar må bra, så jag tar det med ro och hoppas att det betyder att den lille inte vill stanna inne längre än nödvändigt

• Nonym
    Emmmmm skrev 2016-03-17 14:13:01 följande:

3,5 veckor kvar till snitt fick jag veta idag :)

Skönt

Jag har snitt inplanerat ungefär en vecka efter bf, kommer bebisen innan dess så vill jag försöka föda naturligt, men har med i min förlossningsplan att jag kan avbryta och bli snittad om jag känner att jag inte klarar det
  • Nonym
    Milleman skrev 2016-03-17 14:30:38 följande:

Fick du ha någon åsikt om när snittet skulle bli av?

Jag fick välja om jag ville bli snittad samma vecka som bf eller om jag ville vänta, men inte mer än så
  • Nonym
    Emmmmm skrev 2016-03-17 14:58:32 följande:

Här tar de ca 1-2 v innan BF. För mig har det varit 9 dagar innan BF.

Hade jag inte velat försöka föda naturligt så hade det nog varit så för mig också
  • Nonym
    Milleman skrev 2016-03-19 19:33:46 följande:

Fick idag veta att min mans morbror vägde 6 kg vid födsel. Och min man var stor för att vara tvilling.

Vi är ju rädda att även denna bebis ska växa på sig i slutet precis dom vår son som vägde 5,3 kg vid födsel. Ska på snittsamtal i veckan. Undrar om man ska nämna morbrorns vikt. Vikten går tydligen mest i vikt från pappans sida.

Det tycker jag, särskilt som din kropp verkar vilja låta dina bebisar växa sig stora.. hade också varit totalt livrädd om jag var du
  • Nonym
    Milleman skrev 2016-03-19 20:05:48 följande:

Ja hittills har de ju pratat om igångsättning men jag blir mer och mer emot det. Jag kommer bara tänka på att barnet är stort. Och det rekommenderas ju inte att sätta igång vid stort barn då det ofta slutar i akut snitt. Och att gå igenom både igångsättning med konstgjorda intensiva värkar för att ev gå igenom akutsnitt också, det är ju inget jag vill.

Jag hade nog inte vågat försöka föda naturligt om det inte vore för att jag och min syster var små och inget utav mannens tidigare barn har varit speciellt stora heller..

Mamma sprack rejält med min syster, hade hon varit större så hade mamma kanske inte överlevt, hon kom hemma, kvinnorna i min släkt har haft störtförlossningar allihopa, så hade jag vetat att jag väntat ett stort barn hade jag krävt snitt och vägrat något annat.

Bara säga det, du är så rädd så du helt enkelt vägrar.
  • Nonym
    Milleman skrev 2016-03-20 07:19:18 följande:

Jo det är ju mer eller mindre så jag känner. Men som läkaren sa: "din son kom ju ut". Så de tycker ju inte att det finns kroppsliga hinder :( har ont i magen över detta.

Jo, men det var väl en långdragen förlossning och han satt väl typ fast också?

Andra förlossningen brukar ju gå snabbare än första, så risken är ju att din bebis kläms fast, inte kan lirkas loss och att du spricker för att dina vävnader inte är redo att ett stort barn ska passera den här gången också..

Att det gick bra förra gången är ingen garanti att det går bra den här gången och om du är rädd så ska du INTE låta dem bagatellisera din rädsla. Jag var nog tre gånger räddare när jag precis plussat än vad jag är idag, men du verkar ha det tvärtom, och det om något tyder ju på en väldigt äkta rädsla, normalt är att man blir mer redo ju närmre dagen d man kommer.
Svar på tråden BF april 2016