Milleman skrev 2016-03-20 08:42:49 följande:
Vad jag förstått efter att ha läst är det i Gbg helt annorlunda att få beviljat snitt än i hela övriga Sverige.
Först går man till sin vanliga läkare som skickar remiss (det är gjort). Sen kommer man till samtal på förlossningen för bedömning (ska på torsdag). Efter det ska de ha snittkonferens (en gång i veckan) och prata igenom alla önskade snitt och bestämma vilka som får. Sen får man beslut hem.
Och iom att påsken kommer så hamnar vi nog tidigast på "snittkonferens" torsdagen efter, och sen vänta till ytterligare veckan efter på att gå hem beslut i brevlådan.
Förstå att det gör ont i magen :(
Ja.. jag har mått hur dåligt som helst hela graviditeten fram tills min förlossningsplan blev färdig.. nu kan jag till viss del välja hur jag vill ha det (flera olika möjligheter) och om bebisen inte kommit till den 15:e så snittar de mig då om jag inte fått total panik innan dess så de fått sätta igång/snitta innan
Helt sjukt att de kan tycka att det är ok att plåga kvinnor på det sättet?? Men å andra sidan, om du kommer in till förlossningen och vägrar samarbeta och är panikslagen om din förlossning satt igång så bör de ju bli tvingade att snitta dig då.. även om det inte blir ett direkt planerat snitt så blir det ju då absolut inte akut heller..