Inlägg från: Milleman |Visa alla inlägg
  • Milleman

BF april 2016

mintuu skrev 2015-11-19 19:53:39 följande:

Vart o kollat nu allt såg bra ut, troligtvis foglossning :) så bara stå ut, använda värmekudde de funka någorlunda imorse :)

Jag hoppas du fick mer råd och tips än värmekudde? :) annars har jag massvis med tips :)
  • Milleman

Åh kände rörelser utanpå <3 så mer verkligt det blir då. Och efter RUL. Tur jag sett och känner för just nu känner jag mig jäkligt ogravid :P

• Milleman
    annsofie90 skrev 2015-11-23 09:20:32 följande:

Nu har vi också varit på RUL och allt såg bra ut från topp till tå!! Det blir en tjej! Kände det på mig på nåt lustigt sätt. Så skönt att kunna slappna av nu och börja handla lite smått :) 18+3 idag.

Det är konstigt det där med magkänslan! Men många verkar ha rätt :)
  • Milleman
    Issi skrev 2015-11-23 09:41:30 följande:

Grattis till alla som varit på lyckade RUL =) Själv är jag i v 22 nu, eller 21 (20+6) om man ska tro mitt RUL men jag håller mig till mitt gamla datum så länge, har bara ändrat i en app ;) Blev bakåtflyttad med förra dottern med och tror inte det stämde riktigt, iofs hela 6 dagar då, bara 3 nu. Jag känner rörelser någon gång per dag. En gång har jag sett utanpå också. Har moderkakan i framvägg så jag antar att det är därför det är så stillsamt. Intalar mig det iaf.

Ha en trevlig måndag =)

Det enda är väl att mvc går efter RUL och om du är hos läkare och så vill de veta RUL-datum så man får nog rätta sig i ledet :)

Blir så verkligt med rörelser. Men jag längtar bara mer till sommaren nu! Hoppas på en lagom varm (23-gradig) sommar! Vi vill bo på båten och varken frysa eller ha en överhet bebis.
  • Milleman
    camillis86 skrev 2015-11-23 09:42:54 följande:

Nu har jag också varit på RUL! Verkar som att det blir en liten tjej! :) enligt ultraljudet var hon ca 17cm lång å vägde 143 g!  v 18 + 3 idag! Blir förmodligen en liten Ellie! har ni andra bestämt  namn ännu?

Först och främst, vad underbart att vi alla (?) verkar ha fått bra ultraljud som visar på friska bebisar :) det är en fantastisk känsla att vara på RUL. Vårt höll på i 70 minuter. Man njöt hela tiden! (Utom när de körde ultraljudgrejen på min muskelbristning... Uhh!!!)

Vår bebis kommer få dubbelnamn eller heta No-name om vi fortsätter så här :P jag har två namn och mannen ett och ingen av oss vill ge sig haha. Tur vi har lite tid kvar.
  • Milleman
    camillis86 skrev 2015-11-23 10:42:46 följande:

70 min?! oj! vi var klara efter ca 15-20 min..... hmm! jag frågade om barnmorskan kunde skriva ner könet på en lapp å lägga i ett kuvert som jag läst att många gjort, och så hade jag tänkt öppna på julafton om jag inte kunde hålla mig då mannen eg inte ville veta, det var hon däremot helt emot, ganska barskt talade hon att hon inte jobbar på det sättet och ville vi veta kön så skulle hon säga det på plats annars fick det va... lite tråkigt att hon inte kunde vara lite mjukare i kontakten, och jag menar, hur jobbigt är det egentligen att skriva en liten lapp... men men, mannen valde iaf att stanna kvar i rummet så nu vet vi båda två! tycker iaf det känns skönt att veta och det underlättar ju lite med vissa inköp! :)

Det var en tjej som var nästan klar med utbildningen som gjorde ultraljudet. Hon var jättetrevlig, visade allt, tittade på allt flera gånger och tog den tid hon behövde. När hon var klar kom det in en erfaren kvinna som skulle "bekräfta" tjejens undersökning så då gick det 10-15 min till. Och när vi ville filma ultraljuds-teven letade de upp en bra vinkel, vi fick sötaste filmen på en smackande bebis!!
    Sen tyckte de att det var konstigt att mitt bf flyttades så mycket så när jag precis rest mig och fått rätt alla kläder ville de mäta om huvudet på bebis :)

Inte mig emot att det tog lång tid :D
  • Milleman

Ja väldigt många flickor :) i min förra graviditetsgrupp väntade vi alla pojkar haha.

• Milleman
    Pauliina skrev 2015-11-23 20:23:48 följande:
    Samma här!! :) vore kul och höra om ni har moderkakan i framvägg och om ni har barn tidigare, har ni pojkar/flickor? :) äääälskar allt som har med sådant att göra.
    Förra gången hade jag moderkaka i framvägg och fick pojke, nu har jag i bakvägg och väntar motsatsen ;)
Svar på tråden BF april 2016