Inlägg från: Malla1 |Visa alla inlägg
  • Malla1

BF april 2016

Kom upp till förlossningen och där gick vattnet helt, är helt smockfullt på förlossningen just nu så ska promenera i en timme och sen komma tillbaka för att se om värkarna eller något kommit igång.

• Malla1

Kl 04,38 kom lilla Emmie, 3430g och 50 lång. Två timmars värkar och 1 krystvärk. Vi mår bra och väntar på att träffa läkaren så vi får åka hem på eftermiddagen.

• Malla1

Min förlossning gick fort som alla gånger, vattnet gick ju 21 timmar innan hon föddes men bara 1,5 timme från första värk, varav en krystvärk. Jag var pigg efter, gick till BB avdelningen från förlossningen. Eftervärkarna tyckte jag inte var lika hemska som sist.

Emmie äter hela dagarna men bara 1 gång på natten så jag ska inte klaga, märkligt vad man som kvinna klarar av, hängde nyss tvätt med en ätande bebis på armen :)

• Malla1
    kvinna16780 skrev 2016-04-19 12:17:01 följande:

Gratis till er som har fått era bebisar :)

Hur syskonen varit mot den nya familjemedlem?

Dom stora slåss nästan om vem som ska hålla, den minsta har inte visat så mycket intresse än, hon är gärna och klappar (lite hårt ibland) och hon har just lärt sig vart kroppsdelarna sitter (öga,näsa,öron) så hon ska gärna visa det och peta henne i ögonen och stoppa in fingret i munnen. Så man får ju absolut hålla lite extra koll :) men annars går det faktiskt över förväntan bra :)
  • Malla1
    becka1989 skrev 2016-04-23 02:03:54 följande:

Gahh vad jag är trött på det här nu, mår skit får inte behålla något jag äter mer än max 10min sover skit somnar kl 22 och vaknar 1-2 på natten och är super pigg somnar inte om förrän 4-5 heller så har det varit hela veckan så jobbigt.

Lillen vill inte komma ut heller och jag vet inte hur jag ska orka med en förlossning om jag varken får sömn eller behålla maten :(

Är på bf+5 nu och hoppas denna förbaskade unge kommer ut nu. Inte kan den hålla tiderna från början ens.

Vill inte bli igångsatt heller bara hört jobbiga upplevelser om det men får en tid på tisdag av BM.

Lider med dig verkligen! Pratat något mer med dom på förlossningen? Om du kan få fler sovdoser kanske, för du måste ju få sova om du ska orka!
  • Malla1

Min lilla sover bra, äter vid 22-23 och sen vaknar hon 1 till 2 ggr per natt och äter, sen går vi upp mellan 5-6. har dock haft en 1åring som sovit väldigt dåligt den senaste veckan men den lilla sover åtminstone bra :)

• Malla1

Hur går det för alla med era små underverk? :)

Emmie är snart 4 veckor, hon accepterar inte att ligga ner alls så bärselen är min bästa vän just nu, bävar dock för den dagen det blir regn eftersom hon inte ens vill ligga i vagnen, annars är hon super snäll, sover bra på nätterna och är vaken nästan hela eftermiddagen/kvällen. Annie (min 1åring) är super snäll mot lillasyster, var lite orolig för hur hon skulle reagera, dock blir hon lite sotis eftersom jag måste bära på Emmie hela tiden, men det fixar vi alltid, man har ju 2 armar så blir ofta ett barn på vardera arm ;) man är väl kvinna haha.

Svar på tråden BF april 2016