Inlägg från: Nonym |Visa alla inlägg
  • Nonym

BF april 2016

Milleman skrev 2016-03-22 09:50:16 följande:

Fast de kör ju med argumentet "det gick bra sist" vilket vi inte tycker håller. Alla förlossningar är ju olika. Och vi vet att den förra inte gick bra men det är utelämnat sååå mycket i journalen. Så tittar man i journalen ser det bra ut.

I Gbg är det krångligt och svårt att få ja :( jag är så stressad inför mötet.

Då tycker iaf jag att det är väldigt viktigt att du säger det till dem, att journalen inte stämmer. Och precis som du säger, att det gick bra förra gången betyder inte att det gör det den här gången..
  • Nonym
    Milleman skrev 2016-03-24 18:56:02 följande:

Jag gick hem och somnade stenhårt efter mötet. Har nog tagit på krafterna att förbereda mig inför det och när det väl var över lossnade allt.

Jag är mest rädd för att känns klaustrofobi när man får skynket framför en. För övrigt är jag absolut inte mer rädd än för vaginal förlossning.

Grattis till ditt snitt, skönt att det löste sig för dig

Jag hade tagit lite klaustrofobi framför att gå och oroa mig för att föda en livlös bebis en gång till!
  • Nonym

Var hos BM idag, hon sa att bebisen nu är helt redo för att komma och kan komma vilken dag som helst, hon trodde absolut inte att jag kommer gå över tiden, så det känns gött

• Nonym
    Milleman skrev 2016-03-24 19:45:47 följande:

Åh dem får inte säga så tycker jag. Så sa min barnmorska till mig i v 37-38 förra gången. Milton kom på bf+15. Snacka om att gå på övertid när hon trodde han skulle komma tidigt.

Glädjedödare har verkligen tröttnat på att vara gravid nu och ser fram emot att få träffa min bebis nåt otroligt!!

Det var dock i samband med att vi pratade om mitt planerade snitt den 15:e (bf +6) som hon sa att hon absolut inte trodde jag kommer gå över tiden och hann bli snittad, så i det sammanhanget känns det ok tycker jag

Anledningen till den sena snitt - tiden är för att jag tror jag vill föda vaginalt, men mår dåligt av att gå runt i ovisshet (förväntansångest och oro) och kände att jag behöver ett "slutdatum" för att må bra och kunna förbereda mig för födseln
  • Nonym

Två veckor kvar idag.. huuuuuuuur kan två ynka små veckor kännas så långt iväg???

• Nonym

Milleman, andra barnet, bf 24/4

Topcom, tredje barnet, bf 7/4

Malla1, femte barnet, bf 30/4

kvinna16780, BF 16 april, andra barnet.

Josefine85, tredje barnet, Bf 24/4

Nonym, första barnet, bf 9/4

• Nonym

Milleman, andra barnet, bf 24/4

Topcom, tredje barnet, bf 7/4

Malla1, femte barnet, bf 30/4

kvinna16780, BF 16 april, andra barnet.

Josefine85, tredje barnet, Bf 24/4

Nonym, första barnet, bf 9/4

Paro, andra barnet, bf 23/4

Emma90, andra barnet, bf 12/4

AsaEriksson, 2:a barnet, bf 2/4

Två prinsar, 5:e barnet BF 17/4

Flerattälska, andra barnet, bf 21/4

Emmmmm andra barnet. BF 20/4. Bebis kommer 12/4 dock.

Mysmilla, första barnet, bf 10/4

Becka1989, första barnet, bf 18/4

Citera och ta bort quote innan ni postar så blir listan påfylld

• Nonym

Haft sista samtalet med aurora idag, känns bra känner mig hyfsat redo för förlossningen och den lille får gärna komma nu

• Nonym
    Emmsii skrev 2016-03-30 14:48:20 följande:

Idag så kom vår lilla flicka efter en igångsättning på sjukhuset, vi hann bara kort i processen och var 21,5 timmar innan hon ville komma ut.

Hon är mitt första barn som hade bf 6/4 men blev igångsatta 29/3. Hon föddes den 30/3 kl 05.25, var 48 cm och vägde 3252 gram.

GRATTIS till tösen!!

Känner mig lite avis, var hos bm idag, men hon ville inte sätta igång mig "i förtid" utan vill vänta lite till innan vi diskuterar det..
Svar på tråden BF april 2016