Inlägg från: Nonym |Visa alla inlägg
  • Nonym

BF april 2016

Issi skrev 2016-04-04 06:33:06 följande:

Igår vid 23 föddes vår lilla tjej. Hade oregelbundna värkar på FM igår (svaga) men sedan försvann de på EM. Kom tillbaka vid 19 tiden och var då lite starkare men fortfarande oregelbundna. Eftersom vi jade snabb förlossning sist ringde jag vid 20 och frågade hyr vi skulle göra. Hon tyckte att vi skulle åka in o titta. Kom in vid 21.15 och då var värkarna starkare. tur att vi åkte in för sedan kom hon :) hann inge med något mer än lustgas denna gång heller trots tappert försök att åk i tid.... Lycka till alla andra!!

Stort grattis till tösen!!

Nu är man ju inte direkt mindre otålig.. ;-P
  • Nonym

Här har det inte hänt något särskilt sen igår, kraftiga värkar men kommer lite när de vill verkar det som..

Vaknat en gång i timmen hela natten, och sovit dåligt så man hoppas ju på att det är dags idag..

Kan tydligt känna/se att magen/bebisen sjunkit ner en bit, så det bådar ju gott

• Nonym
    Paro skrev 2016-04-04 06:27:52 följande:

God morgon!!!

Vaknade idag och gick och kissade...upptäckte att jag blöder. Inga värkar, förlossningen sa åt mig att avvakta. Sätta på en binda och se vart detta leder. Känns väldigt spännande. Måste bara få igång bebis, känns lite stila i magen...

Låter ju bra

Ta ett stort glas kallt vatten/något kallt att äta så borde den reagera, det tipsade min bm mig om
  • Nonym
    Milleman skrev 2016-04-04 08:11:50 följande:

Stort grattis! Åh vad mysigt! Min fasa är en lång och seg förlossning igen (om vi inte hinner fram till snittet) så jag avundas dig :) må så gott och njut!

Men de borde väl snitta dig ändå om förlossningen sätter igång?
  • Nonym
    Paro skrev 2016-04-04 19:28:07 följande:

Nu är hon här!!!! Så skönt att allt är över och gick bra. Nu ska vi bara vila oss lite...

Lycka till tjejer!!!!

Jättegrattis till tjejen och vad skönt att allt gick bra

En annan har haft värkar till och från hela natten och regelbundet med 5-7 minuters mellanrum sen 7 i morse, men mer verkar inte hända..

Avundsjuk som tusan är jag iaf!!!
  • Nonym

Igår 16.05 föddes vår lilla tös, 3590 gram och 50 cm lång.

32 timmar värkar och en timmas krystning plus ett drag med klockan behövdes, men det gick väldigt bra ändå

• Nonym
    Milleman skrev 2016-04-06 10:19:22 följande:

Stort grattis!! Då tog det lite längre tid än du misstänkte! Mys nu!!!

Tack ja, som tur var gjorde det ju det
  • Nonym
    Topcom skrev 2016-04-06 10:32:08 följande:

Jag är så avundsjuk!!:) Grattis till er :D

Josefine85 skrev 2016-04-06 10:48:12 följande:

Stort grattis! Vad skönt att allt gick bra!

Tack
  • Nonym
    Paro skrev 2016-04-06 14:28:17 följande:

Grattis!!! 32h wow, bra kämpat!!!

Tack

Ja.. var väl därför som det fick bli lite hjälp med klockan till sist.. jag orkade bara inte mer och lilla tösen började få lite mjölksyra, men det var bara ett litet drag så det kunde ju varit mycket värre
  • Nonym
    LovisaC1982 skrev 2016-04-07 17:33:16 följande:

Liten uppdatering... ringde förlossningen och pratade med koordinatorn och hon tyckte allt lät fullt normalt, inget som behöver kontrolleras. Påtalade flera gånger att bebis sitter i säte och att det kanske är bra med en koll ändå men nä. Det är första barnet och även om det är nåt på gång så mår bebis bara bra av lite värkar var hennes svar. Har fått lite färgat på pappret när jag torkar mig på toa men enligt koordinatorn är det också normalt eftersom man är så känslig under graviditeten. Tycker lite synd om mig själv så efter maten åker chokladkakan fram, kommer inte våga ringa igen med risk att få prata med samma kvinna . Är dock glad att bebis är på gott humör iaf .

Men.. vilka rövar de är ska väl räcka att du som förstföderska är orolig så ska du få komma in tycker jag..

De var ju tveksamma till om jag skulle komma in, men tji fick dem..
Svar på tråden BF april 2016