Inlägg från: Nonym |Visa alla inlägg
  • Nonym

BF april 2016

Håller tummarna för er som väntar

• Nonym

Vad roligt att höra att det verkar vara på g för många (och likaså att det inte händer något för vissa)

Här hemma njuter vi i fulla drag av vår lilla tös, sover gott på nätterna och byter typ tio bajsblöjor om dagen

• Nonym

En vecka sen hon kom till världen idag!

(Skulle jag skrivit i första inlägget också)

• Nonym
    LovisaC1982 skrev 2016-04-12 08:05:37 följande:

Hej igen!

Ville bara ge en liten uppdatering... blev ju nekad kontroll i torsdags men kände mig inte bekväm med det så jag ringde min ordinarie barnmorska på fredag. Hon blev riktigt förbannad över hur jag hade blivit bemött och ordnade omgående kontroll. För att göra en lång historia kort så kom min lille kille med akut snitt 4 timmar senare. En stor liten kille på 3455 g och 49 cm. Vi mår bra rent så och allt flyter på men mentalt är jag väldigt trasig och ska be om hjälp för det.

Stort grattis till pojken!

Synd att du inte mår riktigt bra
  • Nonym
    Emmmmm skrev 2016-04-12 13:35:57 följande:

I morse kom vår lilla pojke genom kejsarsnitt. Allt har gått jättebra och alla mår bra. Han är väldigt lik sin syster och underbar

Grattis till gossen!!
    Malla1 skrev 2016-04-13 06:54:57 följande:

Kl 04,38 kom lilla Emmie, 3430g och 50 lång. Två timmars värkar och 1 krystvärk. Vi mår bra och väntar på att träffa läkaren så vi får åka hem på eftermiddagen.

Grattis till lilla tösen!!
  • Nonym
    Milleman skrev 2016-04-13 12:58:24 följande:

Idag 09.29 föddes vår Tuva! v 38+2. 3920 g och 51 cm lång. Känns helt underbart!

Grattis till tösen!!

Låter bra att du fick snitt nu, hon hade nog blivit ganska stor hon också, särskilt om du gått över tiden den här gången med..
  • Nonym
    Topcom skrev 2016-04-18 11:52:24 följande:

Alicia föddes den 14/4 kl 17.16, så min längtan är äntligen över :) nu är det ömma bröst som gäller! Puh! Hur går det för er andra?

Grattis er tös delar födelsedag med min syster

Här går det nästan oförskämt bra, amningen funkar oftast klockrent men med en tålamodshandikappad bebis så blir det en del skrik och gråt ibland ändå. Bvc verkar lite oroliga eftersom vår lilla tös sover nätterna igenom, somnar efter mat runt tio-elva och sover till fem-sex då hon vaknar och vill ha mat, men då jag gjorde samma när jag var nyfödd så är jag inte överdrivet orolig har provat att väcka henne och försöka mata, men hon blir bara arg och äter inget ändå
  • Nonym
    Milleman skrev 2016-04-18 17:02:21 följande:

Går hon ner i vikt? Om inte så är det väl skönt och bra för alla att få sova. Ibland blir BVC lite hetsiga. Vi hade coolaste BVC-"tanten". Ung och "det löser sig"-typen. När hon väl blev orolig för nått tog man henne på allvar liksom. Skönt att det funkar bra för er :)

Nja.. hon tappade strax under två hekto på två dygn innan vi åkte hem från sjukhuset, men när bvc var hemma hos oss i fredags så hade hon lagt på sig två och ett halvt hekto sen dess (ca en vecka) och sen har hon inte blivit vägd mer.. men hon bajsar och kissar mycket (minst tio blöjor om dagen) så mat får hon

Ja.. ibland känns de lite väl stissiga.. vill hon sova så får hon, hon sover mycket och länge på dagarna också, men samma sak när hon äter, då är det också mycket och länge.. först ena bröstet och sen det andra efter ett blöjbyte.. så amningsrutinen tar oftast ett par timmar
  • Nonym
    Milleman skrev 2016-04-18 17:38:46 följande:

Alla barn tappar i vikt efter födseln :) Tuva tappade över 3 hg och det var ingen fara alls.

Tuva sover 99% om dygnet just nu.

10 % fick hon tappa enligt barnmorskan, så vi höll oss väl inom gränsen

Vår tös är vaken iaf en timma ett par gånger om dagen, då är hon pigg och intresserad av omgivningen så det är ju härligt
  • Nonym
    Josefine85 skrev 2016-04-20 10:34:21 följande:

Jag har ju aldrig förr vart med om hinnsvepning då mina förlossningar har startat ändå..

Men jäääääklar vad slem och gammalt blod det kommer idag... Mängder! Har det dragit igång för er som vart med om liknande?

Låter som att det hade önskad effekt då?
  • Nonym
    Josefine85 skrev 2016-04-20 13:24:58 följande:

Ja, jag vet ju inte riktigt? :D

Hur har det gått?
  • Nonym
    Josefine85 skrev 2016-04-21 12:43:19 följande:

Näru.. Hon verkar trivas bra! Kommer fortfarande en massa slem och lite förvärkar då och då.. Men that's it! Jag kommer vara gravid för evigt! Ungen vägrar komma ut! Sjukt snopet med tanke på att båda sönerna vart tidiga!

Drygt

Jag är så tacksam att vår lilla tös bestämde sig för att komma fyra dagar tidigt

Hoppas det händer nåt snart!!
  • Nonym
    Josefine85 skrev 2016-04-22 19:14:15 följande:

Idag gjorde lilla Enya entré! 3590g och 49 cm kort! Vattnet gick på Ica maxi och hon anlände 3 timmar efter första värk! <3 BF-2

Grattis!!

Din och min tös vägde lika mycket vis ankomst
  • Nonym

Herregud vad jag känner mig bortskämd (skäms faktiskt) när jag läser mångas inlägg..

Vår lilla tös verkar alldeles för snäll

• Nonym
    Två prinsar skrev 2016-05-27 08:34:06 följande:

Så skönt att höra att fler sover bra:))

Har er BVC sköterska sagt ngt om att ni ska väcka honom en gång på natten för att äta??

Vår sa det när jag berättade att han sov så länge...men jag tycker det känns så fel att väcka honom. Jag testade det en gång men han var så trött så han bara fortsatte att sova vid bröstet istället för att äta...känns lite taskigt att göra det då! Jag tror ju att han vaknar när han är hungrig.

Vår lilla tös somnar någon gång mellan 21 och 23 och sover sedan minst sju timmar i streck, någon gång i veckan kan hon vakna efter fyra timmar och vilja ha mat, men det hör inte till det vanliga. Så har det varit sen hon var nyfödd men på Bvc sa de åt mig att väcka henne och mata för att hon inte fick sova så länge utan att äta (detta var när hon var runt en vecka) men hon blev bara arg och skrek i en hel timme och vägrade äta så jag gav upp och då somnade hon om.

Tösen är nu sju veckor, äter i princip aldrig på natten, blir bara ammad och går upp över tvåhundra gram i veckan, så inte går det någon nöd på henne iaf
  • Nonym
    Malla1 skrev 2016-06-10 07:23:02 följande:

Hej på er tjejer! Hoppas allt är bra med er och era små. Jag misstänker att Emmie har fått (samma som ens storasystern hade) högersidig torticollis. Att muskeln på höger sida i nacken är åtstramad och huvudet lutar därför åt höger. Ska ta upp det på BVC så dom isåfall får skicks en remiss till sjukgymnast.

Hoppas det gick bra på Bvc!

Finns det någon speciell orsak till att de får det?

Här är både jag och tösen förkylda och allmänt hängiga
  • Nonym

Jag blir faktiskt lite orolig för vår lilla tjej.. är det verkligen ok att en tre månaders sover 12 (!!!) timmar i streck på natten?

Oftast sover hon "bara" nio timmar, men häromnatten sov hon som sagt i tolv timmar..

På dagarna är hon pigg och glad/arg och äter och växer bra.. Sover även en del på dagarna..

Någon annan med liknande "problem"?

Svar på tråden BF april 2016