Inlägg från: Maalon |Visa alla inlägg
  • Maalon

BF april 2016

Acire85 skrev 2015-08-30 19:28:46 följande:

hej tänkte bara skriva av mig lite. jag borde nog inte oroa mig. men gör de för har nu fått 4 mf på raken så de här är femte gången gilt. men har fått riktigt mkt blödning nu. ringa kvinokliniken imorrn lr ska jag inte oroa mig. hoppas verkligen de inte är något allvarligt att de går vägen. borde jag ringa kvinnokliniken imorrn? ni behöver inte svara men tacksam om ni vill göra de. ville som bara skriva av mig lite.

Om jag vore du så skulle jag ringa 1177 direkt och höra vad dom säger. Sen tror jag faktiskt att jag skulle åka in till akuten oavsett vad 1177 menar, iom att du haft 4 missfall tidigare så skulle jag vilja ta det säkra före det osäkra och få träffa en läkare så tidigt som möjligt. 

Hoppas allt går bra, håller tummarna för dig och bebisen
  • Maalon
    Acire85 skrev 2015-08-30 19:59:29 följande:
    ja sant. ringde idag och fick prata med en gyn. och hon sa jag skulle avvakta å se. använder lutinus och trombyl. så tycker de är konstigt att de blir blödningar. de är så de har slutat i mf alla gångerna å funkar de inte med dessa hormoner blir jag bara ledsen. man undrar ju vad som annars kan vara fel. men sen är de ju vanligt med blödningar vet jag men. har alltid slutat illa så orolig är man ju. sen är jag ju bara i vecka 6 så d kan väl inte se något på ultraljud? ska dit nästa måndag men känns som lång tid dit. ska ringa imorrn till kliniken å höra om vad dom säger.
    Ja jag förstår att du är orolig, och säger din magkänsla att du ska åka in så tycker jag verkligen att du ska göra det. Sen är det ju som du säger att blödning förekommer hos en del under hela graviditeten egentligen, så det kan ju vara ingenting, hoppas verkligen att det bara är en vanlig spotting och att den lilla mår bra! 
    Vecka 6 är väl på gränsen när man börjar kunna se tror jag. Du får gör kvällen så bra som möjligt, se en bra film eller serie och föröka somna, så får du prata med kliniken imorgon :)

Kram
  • Maalon

Jättetråkigt att folk lämnat tråden :/ Känns som dom flest vill ha hemliga grupper på fb, något som jag absolut inte vill vara med i och då ska man helt plötsligt inte ha någon att prata med här :/

Hursomhelst.. 
    Enligt mina beräkningar gick jag in i vecka 8 i tisdags. Tröttheten kommer och går, oftast har jag energi på förmiddagarna men däckad på eftermiddagar och kvällar. Illamående till och från men väldigt svagt och det är sällan jag kräks av det. Tror kanske att jag börjat känna av någon slags foglossning, men vet inte alls säkert. Har inskrivning 9/9 så får höra med barnmorskan då :)
    Gör ett tidigt ultraljud på privatklinik den 22a, längtar sååå mycket :D

• Maalon
    linuslotta skrev 2015-09-03 09:57:01 följande:
    Varför välja ?? Man kan vara med på båda ställena. Det vill jag i alla fall
    Jag vill absolut inte blanda in min fb och så är det bara, den är privat och jag vill inte att någon jag inte känner ska ha tillgång till den. Men det känns som att många av dom som är med i fb-grupperna inte går in här längre och det är tråkigt!
  • Maalon
    Cecilia84 skrev 2015-09-03 09:57:40 följande:
    Ja, håller med.

Jag känner precis somdu, tröttheten komer och går. Ä ocksår helt slut på kvällarna och måste lägga mig kl 9 absolut senast, annars somnar jag iallafall. :)
    Har mensvärk som kommer och går, då blir jag illamående med fast bara lite grann.
    Jag har inte inskrivning förrän 18/9, känns som om tiden segar sig fram.
    Funderar på att som du göra ett tidigt ultraljud på privatklinik snart, känns inte som jag tror på det riktigt förrän jag fått se att det finns nåt därinne. :)
    Jag är jätteglad att vi har bokat tidigt ul. Bor ca 14h enkel körväg från min familj och ska göra ultraljudet i min hemstad ihop med mamma och mormor, helt underbart :) 
    Vilken vecka är du i? För mig gick dom första två veckorna efter att vi bokade inskrivning såååå långsamt, nu känns det som att det snart är här, tiden går helt plötsligt så fort :D
  • Maalon
    ellami skrev 2015-09-03 10:18:07 följande:
    Jag är inte med i fb gruppen. Var det sist och kändes sådär att sen meddela till 100 pers i gruppen som man ändå fått viss kontakt med att jaha nu lämnar jag er pga dåliga nyheter på kub. Nej, känner mig mer bekväm med att hänga här lite anonymt..

Läser varje dag men skriver inte så mycket, mest för att det känns som jag bara hade spridit negativitet. Är så orolig och kan inte njuta alls så har inte så mycket mysiga inlägg att dela med mig. Har nästa ultraljud om en vecka, står knappt ut till dess. Befinner mig i v 10, samma vecka som fostret sist dog. Så nere ibland, är så rädd.
    Forumet är ju här för att man ska kunna prata av sig, oavsett och man är nervös eller inte. 

Förstår att du är nervös och rädd. Men majoriteten av graviditeter går ju bra, hoppas och tror att du är en av dom den här gången :) Och vad det än är du går och tänker på kan du alltid skriva av dig här. 
  • Maalon
    Cecilia84 skrev 2015-09-03 11:23:12 följande:

Vad roligt att göra det med din familj. Vi har inte berättat för någon alls än, vi har liksom inte hunni smälta det själva än. När berättade ni?

Om man går från senaste mens är jag i 6+4. Men när jag gjorde vul så trodde läkaren att det inte var så långt.

Då ska jag också boka in ett till ul privat. :)

Ja, har 2 veckor kvar till inskrivning, bokade i måndags.

Jag vill också att det ska gå lite snabbare nu. :)

Vi har berättat för våra föräldrar, kändes så skönt även om det var tidigt faktiskt :)

Åh har ni gjort vul, då har ni sett den lille eller?
  • Maalon
    Cecilia84 skrev 2015-09-04 09:05:19 följande:
    Ja, jag vil oxå berätta men min sambo vill väna, han vill egentligen inte säga nåt alls utan att det ska synas först.... jag hållr verkligen inte med honom om det!

Nä, det syntes inget på vul, man såg bara en svart fläck, innsäcken eller vad det kallas. det var därför läkaren trodde att det inte var så långt gånget.
    Så jag är nervös nu att det inte ska vara nåt som lever därinne, det är därför jag vill göra ett nytt ul.
    Så var min sambo också först. Jag fick tjata hål i huvudet på honom innan jag fick ok att berätta för min mamma. Och att få honom att gå med på att berätta för hans föräldrar var ännu värre, var nästan som att han var rädd för att dom skulle tycka att vi gör fel. Men det vara bara glädjetårar och kramar och nu är det han som längtar mest fter att berätta för sin bästa vän. Vilket jag förstår, vännens flickvän är 3 månader före mig i sin graviditet, så himla kul att dom blir pappa för första gången samma år :D 

Ahh, jag då förstår jag verkligen att du vill göra ett till. Jag skulle freaka ut om vi inte gjorde det tidiga. Här där jag or får man bara ett ultraljud, och det är runt vecka 17-21. Om det skulle vara så att något är fel känns det väldigt sent att få reda på det tycker jag. 
  • Maalon
    squib skrev 2015-09-04 18:24:04 följande:
    Vad kul med ul redan! Vad tidigt ni har inskrivning. Vilket landsting tillhör du?
    Är 9+5 tidigt för inskrivning? Jag går och klagar över att jag får vänta så lång tid och min inskrivning kommer vara på 8+1 haha :P Jag bor för övrigt i Norge så det skiljer sig väl säkert från svenska system :)
  • Maalon
    Emmsii skrev 2015-09-04 19:00:58 följande:
    Jag bor också i Norge, hade inskrivning hos jordmor i vecka 7, 6+4. Tog kontakt tidigare för att jag var lite orolig då jag mådde så illa och hade väldigt ont i magen hela tiden. Nu har jag även varit på första kontroll hos legen, vilket egentligen är första kontrollen Ann ska på, ca v.10. Men hos min jordmor så var det inga problem att skriva in mig tidigare.

Vart i Norge bor du ?
    Jag hade nog också fått komma tidigare, men våran jordmor var på ferie, haha. Ska bli så skönt att komma dit och få mer klarhet i allt känner jag :)

Jag bor en bit utanför Trondheim :) Du? 
  • Maalon
    Emmsii skrev 2015-09-05 10:27:35 följande:

Ja men det förstår jag, tyckte också att det var väldigt skönt. Dessutom så fick jag tid till tidigt ultraljud som var väldigt skönt då jag faktiskt fick se att allt var bra och ok.

Jag bor i Lillehammer. Känner mig ganska lost i allt som har med graviditeten och alla kontroller att göra, är så annorlunda än det man vet ifrån Sverige :P

Jag ska också på tidigt ul, men hemma i Sverige, för räknar med att jag får ett ul inne i Trondheim och det blir nog inte förrän i vecka 18-21 nångång, och sålänge vågar jag inte vänta.

Ja verkligen! Har turen att en av mina bästa vänner här väntar barn i december, och hon vet om att jag är gravid, så hon är min go to-person nu, haha!
  • Maalon

Nu har jag kommit hem från inskrivningen. Superhärlig barnmorska, så allt känns jättebra. Skönt att jag är ledig idag så jag kan slänga mig över alla böcker och tidningar jag fick med mig :D Blir inbokad för rul inne i trondheim runt vecka 18 precis som jag räknat med :)

• Maalon
    lillbumbin skrev 2015-11-18 00:11:16 följande:
    Mina andra E barn heter: Ebba,Evelina,Elliot,Eddie,Enya.. Sen har min man en pojke sen innan som heter Emil. Så när vi träffades hade han Emil och jag Ebba och Evelina, å barnen ville ha Elliot som namn på lillebror sen vart vi insnöade på E =) Sen märkte vi av Eddie i vecka 24+5 han hade gömt sig i min mage i alla dessa veckor =) Sen kom Enya =) å nu väntar vi en pojke till så jag tycker E namn är så svårt speciellt till kille. Tjej hade vi flera förslag på men kille vart de tvärnit på.. Vi har ju Elton som vi funderar på men vi har inte riktigt fastnat för de=)
    Jag är så fruktansvärt insnöd på pojknamn på E, vet inte varför, haha. Vi har ett J-namn till våran lilla kille i magen :) 
    Men några tips/förslag av mina favoriter är Ebbot, Ebbe, Eskil och Emrik. Elton som ni funderar på är också en favvo, superfint :D 
  • Maalon

Vi väntar en pojke, fick reda på det förra veckan. En riktigt aktiv liten pojke :D Vi hade pojknamnet klart sedan länge, hade varit värre om det visat sig vara en lite tjej i magen. Men för oss blir det en Joona. Osäkert om mellannamn då det inte är så vanligt i den delen av Norge som min sambo kommer från, men jag vill gärna ha en Joona Matteus, tycker det är sååå fint <3

Svar på tråden BF april 2016