Inlägg från: Idilia |Visa alla inlägg
  • Idilia

BF april 2016

Igår började jag nojja rejält. Låg vaken flera timmar och oroade mig för mf och utomkvedeshavandeskap. Har annars varit jättelugn sedan i söndags då vi fick veta att jag var gravid.

Men jag vet vad det beror på. Förra gången jag var gravid fick jag missfall runt 4+5-6 (kommer inte ihåg exakt) och nu ligger jag på 4+4. Jag tror att jag kommer bli mycket lugnare om jag bara tar mig igenom den här helgen. Det är nu jag nästan önskade att vara mer illamående eller något sånt. Bara för att kunna vara säker på att jag är gravid. Men jag vet ju att jag förra gången (med dottern) inte var särskilt illamående. Istället var jag lättrörd. Och igår höll jag på att börja gråta till Nalle Puh, så det är ju på gång i alla fall :)

• Idilia

Jag har berättat för min mamma, pappa och syster. Dels för att de ändå skulle få reda på om vi fick missfall. Sedan är det så skönt att ha någon mer som vet tycker jag. Som förra gången jag var gravid och var i vecka 9 när vi skulle på julbord med hela tjocka släkten. Då var det fler som kunde hjälpa till att dölja att jag inte drack alkohol. Det är skönt tycker jag. Samtidigt är det ju nu i början man mår sämst, då tycker jag det är trevligt med personer som frågar hur jag mår :)

• Idilia
    Saltvatten skrev 2015-08-15 06:14:26 följande:

Känner precis likadant. Har ett missfall i ryggen och går runt och oroar mig över att jag inte känner tillräckligt mycket symptom. Hade dessutom ett MA, hade inte ingen aning om att graviditeten avstannat den gången, fick ju ingen blödning eller smärta utan detta upptäcktes lite av en slump när jag var inne på akuten för en annan sak och de ändå ville ta ett VUL. Och det jag märkte den gången var att helt plötsligt avstannade illamåendet (vilket jag tyckte var skönt just då men sen förstod jag ju varför). Känner inte alls mkt illamående, inga tunga bröst o s v.

Förra gången var jag illamående från v 7 minns jag iaf men generellt hade jag inga större besvär med detta överhuvudtaget då, spydde inte en enda gång under hela graviditeten och inte ens under förlossningen.

Så jag är just nu orolig. Ska ringa min gynmottagning på måndag och be om ett tidigt VUL, det gjorde jag sist och det var toppen.

Det där med MA verkar ju ännu värre. Jag lugnar mig ändå med att det inte kommit något blod. Sen har jag några symtom, svaga men ändå där. Tror mitt problem lite är att jag jämför den här graviditeten med hur förra var i vecka 9-12. Klart symtomen är mindre, är ju bara i vecka 5.
  • Idilia
    Saltvatten skrev 2015-08-15 06:14:26 följande:

Känner precis likadant. Har ett missfall i ryggen och går runt och oroar mig över att jag inte känner tillräckligt mycket symptom. Hade dessutom ett MA, hade inte ingen aning om att graviditeten avstannat den gången, fick ju ingen blödning eller smärta utan detta upptäcktes lite av en slump när jag var inne på akuten för en annan sak och de ändå ville ta ett VUL. Och det jag märkte den gången var att helt plötsligt avstannade illamåendet (vilket jag tyckte var skönt just då men sen förstod jag ju varför). Känner inte alls mkt illamående, inga tunga bröst o s v.

Förra gången var jag illamående från v 7 minns jag iaf men generellt hade jag inga större besvär med detta överhuvudtaget då, spydde inte en enda gång under hela graviditeten och inte ens under förlossningen.

Så jag är just nu orolig. Ska ringa min gynmottagning på måndag och be om ett tidigt VUL, det gjorde jag sist och det var toppen.

Det där med MA verkar ju ännu värre. Jag lugnar mig ändå med att det inte kommit något blod. Sen har jag några symtom, svaga men ändå där. Tror mitt problem lite är att jag jämför den här graviditeten med hur förra var i vecka 9-12. Klart symtomen är mindre, är ju bara i vecka 5.
  • Idilia

Ni som har fått tidiga vul, har det varit lätt? Vet inte om de skulle avfärda mig som nojjig ifall jag frågade.

• Idilia

Jag har ett sånt sjukt behov av att boa redan, är bara i vecka 5. Tror jag tar igen från förra fraviditeten också då det inte blev mycket sånt. Skulle till babyproffsen idag men det var stängt. Höll på att börja gråta. Kommer det fortsätta såhär kommer bebis få många saker.

• Idilia
    hondendärtjejen skrev 2015-08-15 18:18:37 följande:

Asså, jag är så trött!! Känns som jag kan sova i hundra år som törnrosa..

Grabbens fotboll började idag sen handlade vi på vägen hem och efter lunchen sov jag i 1 timme. Och jag måste sitta upp annars somnar jag... Och jag har fått fotsvett som luktar! Haha ett gravidtecken?

Fotsvetten vet jag inget om :) men tröttheten! Den håller ju förhoppningsvis bara i sig de tre första månaderna iaf
  • Idilia
    hondendärtjejen skrev 2015-08-15 18:41:14 följande:

Bara 6 trötta veckor kvar då... Yeay!

Sju kvar här :) mer orolig för humöret. Jag är väldigt tvär. Hoppas inte det håller i sig hela graviditeten ;)
  • Idilia
    hondendärtjejen skrev 2015-08-15 20:21:04 följande:

Ja usch... Jag är riktigt hemsk... Iallafall hemma mot sonen och sambon, har så dåligt samvete men det bara bubblar upp och jag kan inte stoppa mig. Hinner inte bita mig i tungan liksom

Precis så! Och jag har en viljestark tvååring hemma. Så det blir nog långa veckor framöver. Får försöka hitta på så mycket roligt jag orkar för då bråkar vi mindre.

Hur gammal är din son?
  • Idilia
    hondendärtjejen skrev 2015-08-15 21:14:36 följande:

Han fyller 6 den 25...! Lilla tonåren kallar dom de nut, och jag förstår varför! Käftar emot och lyssnar inte för fem öre. Puh! Och det värsta är att han härmas när man säger till honom! -Gå in och städa ditt rum nu! -"Gå in och städa ditt rum nu" med typ bebisröst. Haha men samtidigt är han ju världens goaste!

Åh, det skulle driva mig till vansinne! Fast ibland känns det som vi har en tonåring också. Hon kan släppa saker lite varstans och när jag säger åt henne att plocka undan slänger hon sig teatraliskt i soffan och ser så trött ut och säger att mamma ska plocka... *suck*
Svar på tråden BF april 2016