Inlägg från: mammatillEllie |Visa alla inlägg
  • mammatillEllie

BF april 2016

Emmmmm skrev 2015-10-08 09:36:24 följande:

Hej det som ska vara under 2,5 var 3,5 vilket det nu är.. Så det känns ju inte så kul. Ska man bara gå och oroa sig hela graviditeten för grav utvecklingsstörning då? Hur kan jag kolla om jag måste avbryta graviditeten? Ska hämta ut Levaxin idag

3,5 är ett ganska bra värde ändå. Jag låg på ungefär det samma nu när de fick höja min Levaxin dos. Min läkare sa att så länge man ligger 5 så är det inget som påverkar. Sen vill de gärna pressa värdena till 1 när man är gravid.

När jag fick mitt konstaterat låg mitt TSH på 86 (bara som jämförelse)
  • mammatillEllie

Äntligen är kub gjort! Så skönt att få se den lill* Risken för DS 1/3030 så det känns bra.
    Fick 2 bilder med mig hem till blivande storasysters förtjusning

• mammatillEllie
    camillis86 skrev 2015-10-14 11:09:06 följande:

Tjejer har ni börjat fundera el redan valt namn?! Vi har redan bestämt! Blir det en pojke så blir det Filip och en flicka Ellie! Sen återstår ju bara att se om namnen fortfarande passar när bebisen tittat ut! :)

Blir det en flicka blir det Ebba. Pojknamn är vi inte så överens om haha

Vår dotter heter Ellie
  • mammatillEllie
    Milleman skrev 2015-10-20 17:02:48 följande:
    Jag har ju bara förra graviditeten att jämföra med och vad jag kan minnas var foglossningen konstant. Men det kan ju vara annat nu klart.
    Jag är inte helt lugn. Inte jätteorolig men ändå inte lugn.
    Har så ont i nacken så jag har huvudvärk varje dag. Orkar inte ens laga mat. Nån som har tips? Vill inte behöva äta värktabletter hela tiden.
    Jag har också haft mycket huvudvärk. Var hos en kiropraktiker igår och det hjälpte kan jag säga. Känns mycket bättre i nacke och axlar idag.
  • mammatillEllie
    Bozzy skrev 2015-11-02 09:19:56 följande:

Lämnar er nu. Fick kraftigt missfall i helgen så jag blev inlagd på gyn. Lycka till med era graviditeter.

Åhh, vad ledsen jag blir för din skull! Kramar
  • mammatillEllie

Dumma jag köpte en doppler och hittar inte bebisens hjärtljud Önskar verkligen att jag låtit bli detta. Rul om 2 veckor, lär bli låånga veckor.

• mammatillEllie
    ellami skrev 2015-11-11 07:45:59 följande:
    Vart har du testat att lyssna? Prova rätt långt långt ner och lägg på ordentlig
  • mammatillEllie

Varit och köpt en syskonvagn idag Hittade en begagnad till bra pris, en Mountain Buggi Duo blev det. Nu börjar det kännas på riktigt att vi snart är en till i familjen

• mammatillEllie
    Milleman skrev 2016-01-20 11:47:26 följande:

Denna graviditeten flyter inte på. Nyss varit hos bm för minskade (nästintill obefintliga) fosterrörelser. Hjärtljuden lät bra men hon fick inte heller gehör när hon buffade och tryckte. Så nu ska vi avvakta till kl 13. Är inte bebisen mer aktiv då ska vi till antenatalakuten.

Håller tummarna för att allt är bra!
  • mammatillEllie

Har sammandragningar ikväll och maken sitter i lastbilen 60 mil hemifrån Hoppas innerligt att det inte händer mer i natt för han kan inte vara hemma förrän imorgon em.

• mammatillEllie
    Milleman skrev 2016-04-09 09:59:57 följande:

Hur gick det?

Jag har börjat ha mycket sammandragningar på kvällen nu senaste dagarna.

Det lugnade ner sig igen som väl var. Nu är han hemma tills på måndag innan han åker en runda igen så liten får gärna komma i helgen
  • mammatillEllie

I onsdags kom lilltjejen i v 38+4. Kl 21 stod jag och gjorde popcorn och kände inte någonting alls. 21.20 började vattnet sippra och värkarna startade med buller och bång! Krystvärkar från 22.25 och 23.07 är hon född

Svar på tråden BF april 2016