Inlägg från: Paro |Visa alla inlägg
  • Paro

BF april 2016

kvinna16780 skrev 2015-10-27 19:10:07 följande:
    Jag har inte heller köpt något, vågar typ inte det haha.

Ni som väntar er andra känner ni samma kontakt som ni gjorde med första? :)
    Jag väntar mitt andra och upplever att det har tagit mig längre tid att knyta an. Tror mycket beror på att jag varit mer medveten och rädd för riskerna som finns under graviditeten...det är först nu i v16 som jag på riktigt börjar ta in att jag är gravid.
  • Paro
    Issi skrev 2015-10-28 08:55:23 följande:
    Jag har också varit mkt mer nojig denna gång. Men vet inte om jag kan säga att jag knutit an senare, snarare tvärtom. Första gången visste jag ingenting om att få barn, kändei nget och det syntes absolut ingenting denna vecka (v 18) så eg harj ag nog knutit an mer denna gång då jag har haft mage i många veckor nu. Och därav större oro tror jag. Ska på RUL på fredag, det ska bli skönt att ha det gjort så att man kan sluta oroa sig så förbenat.

Jag har funderat ganska mycket på en grej... jag är nämligen fortfarande rätt så trött och inte minst väldigt trög i huvudet (äter järn men det hjälper inte). Sover ok men orken räcker ändå inte. Har inget fysiskt krävande jobb men måste däremot vara på topp rent intellektuellt hela dagarna (forskar). Har supersvårt för det nu och känner att jag inte får saker gjorda, att min tid bara rinner iväg liksom. Klarar alla administrativa uppgifter men det där kreativa tänket, läsandet och analyserandet känns typ omöjligt. Funderar på att gå ner till 50% men skulle ju helst vilja ha sjukskrivning på detj ag inte jobbar då för att inte förlora allt för mkt inkomst plus att lillan då får gå på fsk... Men bli sjukskriven för trötthet antar jag inte går och eftersom jag inte har ett fysiskt krävande jobb så antar jag att det är svårt att få för annat också, även om jag tex har ganska mkt foglossning men det gör inte så mkt kan ju sitta ner hela dagen om jag vill. ... Ja jag vet inte, tänkte om någon kände likadant?
    Jag tror du kan få sjukskrivning men det gäller att tydliggöra mer än trötthet. Tex att ditt jobb kräver att du presterar och att du inte riktigt klarar av det nu och även att stillasittande förvärrar foglossning...en kollega till mig fick igenom en sådan sjukskrivning
  • Paro
    Bozzy skrev 2015-11-02 09:19:56 följande:

Lämnar er nu. Fick kraftigt missfall i helgen så jag blev inlagd på gyn. Lycka till med era graviditeter.

Så ledsen jag blir, hittar inga ord. Jag vet hur jag skulle må och kan bara hoppas att den fysiska biten är så bra som möjligt under omständigheterna. Lycka till!
  • Paro

Hej tjejer!

Någon mer som är orolig? Jag har hittills lyckats kontrollera mina tankar men nu har jag totalt tappat kontrollen. Känner mig inte gravid, behöver oftast inte kissa på natten,,tycker inte magen växer, känner inga rörelse är i v 16+1. Har 17 dagar till RUL...är jag ensam?

• Paro

Tack för era svar tjejer! Finner stor tröst i att inte vara ensam...

• Paro
    sweeneybob skrev 2015-11-03 19:35:47 följande:
    Hej Paro, vi borde ha samma BF, är i v. 16+2. jag är jätteorolig, den senaste veckan grinar jag bara hela tiden. känner mig säker på att något är fel, magen har inte vuxit NÅGONTING än, ni andra mammor - är det verkligen normalt??

detta är mitt första barn, men har fått missfall innan, och känner mig så himla rädd, min sambo förstår inte alls varför jag oroar mig. Vi har RUL den 18 nov och då kommer dessutom inte min sambo kunna vara med, är så himla rädd att hjärtat inte ska slå och att jag ska få ta emot beskedet ensam. min barnmorska säger bara att allt är normalt, men jag kan inte slappna av. Gråter
    Hej!

När har du BF? Till oss sa de 16 april när vi gjorde ultraljud i v 12. Vi har RUL 20 nov. Kan någon annan följa med dig? En vännina till mig tog med sig sin mamma då hennes man var bortrest.
  • Paro
    Issi skrev 2015-11-05 14:52:12 följande:

Ja absolut! Tänker mest att det är bra om hon kan vara där lite granna iaf, så att jag då som sagt får- VILA :) i 9e månaden är man ju inte precis redo att gå ut i skogen och leka varje dag som jag minns det och en treåring behöver ju på stimulans.
    Men om man tar ut fp så borde hon ju iaf få gå 15 timmar/vecka? vilket ändå hjälper jättemkt både för mig och henne... Så att ta ut fp borde ju vara att föredra framför semester den här gången. Semester kan man ju ta ut lite på sommaren sedan istället...

Jag har tänkt vara ledig minst 2 veckor innan förlossningen för att vila upp mig. Vi har bestämt att räkna april som första månaden med föräldrapenning under min ledighet. Med tanke på förlossning och tiden efter som kan vara rätt tuff så tycker vi att det är bäst att vara lite utvilad och det handlar om så få dagar. Vår äldre barn kommer då vara på förskolan men hämtas någon timme tidigare.
  • Paro

Hej tjejer!
    Vi har också varit på RUL nu. Allt ser bra ut! Det var lite svårt att se könet då bebisen låg som en grodda och visade fötterna istället...men till slut kunde BM se!!!! Hon kunde dock inte som vanligt säga med 99% säkerhet utan bara 90%...så mest troligt är det en liten tjej i magen :)

• Paro
    Pauliina skrev 2015-11-23 20:23:48 följande:
    Samma här!! :) vore kul och höra om ni har moderkakan i framvägg och om ni har barn tidigare, har ni pojkar/flickor? :) äääälskar allt som har med sådant att göra.
    Andra barnet, moderkakan bakväg med första som är flicka. Moderkakan framväg nu och troligtvis en flicka till :)
  • Paro
    Paro skrev 2015-11-23 23:37:26 följande:
    Andra barnet, moderkakan bakväg med första som är flicka. Moderkakan framväg nu och troligtvis en flicka till :)
    Haha! Kan inte ens skriva längre bakvägg och framvägg ska det vara!!! :D
Svar på tråden BF april 2016