Inlägg från: MeMon |Visa alla inlägg
  • MeMon

BF april 2016

Go kväll! Mitt illamående försvann också i vecka 8, blev superorolig och bokade vul men allt såg bra ut. Sen pang kom det tillbaka och nu kommer och går det från en dag till en annan.. Och nu är jag bara glad om jag slipper må illa...

Men när jag fick ma så såg allt bra ut vecka 9 men hade dött strax efter och ma bekräftades v12. Så kan inte slappna av denna gång utan har bokat ul igen så ska dit nästa vecka. Skulle kunna göra ul varje dag! Blir dyrt det här men glad att det iaf finns ett alternativ.

I övrigt så har jag fått restless legs oftare och börjat kissa 2 ggr/natt så sömnen blir si så där. Inskrivningssamtal på måndag :)

• MeMon
    camillis86 skrev 2015-09-09 16:24:25 följande:

Ville bara berätta att jag precis gjort vul och att allt såg bra ut, trots att alla mina symtom är borta! så räkan är nu 13,9 mm lång och hjärtat slår! Så nedrans underbart! :)

Grattis! Visst är det en härlig känsla. Jag längtar till mitt nästa fredag!
  • MeMon

Gokväll! Nån annan som lider av restless legs och har nåt tips? Håller på att bli galen!

• MeMon

Minus75 och SommarDahlia, beklagar :( Åh, vad man önskar att ingen skulle behöva råka ut för missfall. Hoppas ni snart får ett plus på stickan igen! 

• MeMon

Tack för tips om restless legs. Var på apoteket igår och köpte magnesium. Tjejen i kassan led själv av rätt kraftig RLS och hon har blivit helt symtomfri efter att ha börjat äta magnesium. Så nu hoppas jag att jag slipper krypningarna i benen. 

Annars börjar mina symtom försvinna, brösten ömmar INTE alls och känns som att de blivit lite mindre t.om. Längtar till mitt VUL på fredag!

Är också uppe och kissar 1-2 ggr per natt. Tycker inte jag dricker direkt mycket men ändå så kissar jag mängder känns det som. Läste nånstans att man samlar på sig vätska under dagen som kommer ut på natten sen. Om det nu stämmer eller inte vet jag inte men känns nästan så för mig. På dagarna kissar jag inte direkt mycket. 

Vecka 11 imorrn. Saaaakta framåt. 

• MeMon

Elisabet83, usch, låt oss hoppas att det ser bättre ut vid nästa vul. Men har du gjort ett som såg bra ut? Jag håller tummarna!

• MeMon

Här är det 10+1 idag och precis varit på inskrivning. Privat vul inbokat på fredag och kub om 2 veckor. Skräckblandat inför fredag, det var runt den tiden mitt ma upptäcktes för några år sen och är så rädd att det ska hända igen. OM det ser bra ut då så ska jag försöka börja tro att det går vägen... Vecka 13 ska jag kanske köpa nåt plagg, så att det blir mer glädje och mindre ångest!

• MeMon

Har också bokat in kub, är 38 år så känner att jag vill det. Vet dock inte hur jag skulle göra om det blir ett dåligt resultat. Kommer nog vara vansinnigt nervös. 

Här hugger/drar det vid livmodern och illamåendet har varit hemskt stundtals idag. Har ett jobb som innebär många möten och sitter jämt med telefonen redo att låtsas att jag får ett jätteviktigt samtal och måste rusa ut. OM att går bra tänkte jag nog berätta till chef/närmsta kollegor efter kub. Har konferenser inbokade då och orkar inte skylla ifrån mig angående vinet igen. Har dessutom en chefstjänst så det måste ju lösas på något sätt...

VUL på fredag. OM det går bra så ska jag berätta till min syster. Känns läskigt på nåt sätt, mer på riktigt :)

• MeMon
    Sommarmalva skrev 2015-09-17 08:27:46 följande:

Ja visst går tiden sakta! Veckorna som brukar flyga fram annars.....

Står ju helt still! 2 veckor kvar till kub, sjukt frustrerande att bara vilja få tiden att gå när den går sååååå sakta :-/
  • MeMon

Jag har berättat till en kompis men det var mest av praktiska skäl. Vul imorrn och om det går bra ska jag berätta till syster. Efter kub om ca 2 veckor till föräldrar och andra vänner. När jag först fick plus ville jag berätta till alla, nu känns det lite läskigt och som att jag vill hålla på det längre men känns inte heller sjysst mot de närmsta... :)

Svar på tråden BF april 2016