BF april 2016
Jag har också samandragningar, hade det med föra graviditeten också så inget jag tänker på direkt. Dom ska ju inte göra ont så ingen fara :)
Jag har också samandragningar, hade det med föra graviditeten också så inget jag tänker på direkt. Dom ska ju inte göra ont så ingen fara :)
Hur mycket har ni gått upp i vikt hittills?
Jag tycker det börjat bli tungt nu sista veckan. Svårt att sitta och äta. Trycker upp mot lungorna. Och min foglossning är ordentlig nu.
Men bebisen sparkar som bara den. Igår så jag nästan tappade andan :D
Ja men precis mellan 12-16veckor är det kvar. Hoppas våran lille inte kommer senare den fåe gärna komma en vecka tidigare.
Har redan fixat det mesta bara babyskydd kvar och lite hem apotek till mig haha.
Har inte köpt någon amningsbh ännu då jag gått från 70B till 85C så vet inte hur länge jag ska vänta med att köpa en blir nog när bhn har börjat bli för liten vilket är snart haha är redan på sista knäppning och då börjar den bli trång.
Min mage igår :) ursäkta stöket i bakgrunden :)

En nyfiken fråga. Hur mycket rör er partner på magen och själv vill känna efter sparkar osv?
Jag har ingen erfarenhet av att spricka men jag blev klippt med sonen (känns inget tack vare bedövning). Och hellre det igen än kejsarsnitt om jag får välja. Ända gången jag inte skulle vilja föda vaginalt är om bebisen verkligen måste ut snabbt så det blir akut snitt
Nu har vi äntligen beställt den nya vagnen, blev en emmaljunga double viking 735 i svart :) känns så skönt att äntligen ha något att bocka av.
Hur ligger ni till med förberedelserna för bebisen?
Detta är första sak förutom en body jag köpte efter ultraljudet. Börjar känna mig lite stressad då den blivande storebrodern faktiskt kom i vecka 36 och imorgon är det endast 6 veckor till samma vecka. Sambon är däremot cool lugnt och tycker vi har all tid i världen på oss :)
Fick brev från försäkringskassan idag att jag har blivit beviljad full graviditetspenning, så jäkla skönt. Nu kan jag bara ta det lugnt och fixa och trixa här hemma utan att känna någon press att jag kanske måste tillbaka till jobb mellan föräldraledigheterna :D