Inlägg från: Nonym |Visa alla inlägg
  • Nonym

BF april 2016

Issi skrev 2015-10-20 08:55:17 följande:

Klart du ska längta till RUL =) Man får ju ändå utgå från att allt är bra, måste vara väldigt ovanligt att man upptäcker något helt oväntat på Rul. Har du gjort ngt UL tidigare i grav?

En annan grej, har ni börjat handla in grejer till barnet? jag har ju en dotter sedan innan och har mkt hemma, kläder osv. Har dock slägnt hennes skötbord och den gamla brio vagnen är uttjänt så den ryker också. Men förutom att ordna skötplats, en ny (el beg) vagn och någon slags skötplats så tänkte jag lgiga lågt (och säng förstås men det har vi). Tänkte bara ha ltie kläder i min byrå, inte göra ett "rum" till hen ännu, vill gärna hålla nere på prylarna (inkl kläderna, hade alldeles för mkt kläder när dottern var nyfödd så himla onödigt) så mkt som möjligt nu när vi har en 3 åring hemma som drar fram ALLT HELA TIDEN. Känner en stor befrielse inför denna tanke, hur tänker ni?

När det gäller vagn funderar jag på Kronan City eller Bugaboo Buffalo. Vill ha en med fyra hjul som funkar på grusvägar men som är smidig på buss och i stan, därav är svängbara framhjul ett måste. Har span på blocket men ska åka till ngn affär och testa båda också... Någon som köpt redan? eller har bestämt sig?

Vi har ju RUL "fredagen den trettonde" så det är väl tur att man inte är vidskeplig.. Jodå, var på UL i samband med kuben (fick lägsta risk på allt) och det var en livlig liten krabat som bråkade med BM så besöket tog 40 minuter

Mitt första barn, men har köpt en body med byxor och börjat kolla på det mesta annat mamma har kvar mycket av mina/min systers första kläder så har tänkt handla så lite som möjligt ändå

Vagn ville mamma köpa (mormor köpte hennes första) och jag vill nog ha en duovagn i klassiskt stuk tror jag
    Milleman skrev 2015-10-20 09:09:33 följande:

Fast den bula jag haft på morgonen har helt klart varit livmodern. Så jag förstår inte varför den blivit mindre :(

Har inte RUL förrän 18/11 och det känns så länge att inte veta.

Min bula vart också större för några dagar sen, men då hade jag sån hemsk förstoppning med, så jag tror det hängde samman lite med det..

Annars syns det nästan inget alls på mig, har gått upp ett par kilo också, då jag ser bara ut som att jag blivit lite tjock *haha*
  • Nonym
    Milleman skrev 2015-10-20 15:41:41 följande:

Usch nu har jag ont i magen. Är lite orolig :( hoppas bara kroppen spelat mig ett dåligt spratt.

Ont i bebismagen?

Har jag med emellanåt men bm sa att troligen bara är ligament som spänner
  • Nonym
    Milleman skrev 2015-10-20 16:19:28 följande:

Ja men det som oroar mig är att jag varit rätt så gravidsymtomfri senaste dagarna och nu då ont.

Missförstå mig rätt, jag vill inte ha alla symptom, men jag är som sagt inte gjord för att vara gravid, min kropp mår så dåligt av det, så när jag inte har symtom blir jag orolig. Ska JAG kunna ha lätta dagar OCH att allt står rätt till liksom :P

Hur långt gången är du då? Är i själv i vecka 16, och jag har inte haft några vidare symptom på flera veckor.. utom då förstoppning, halsbränna/sura uppstötningar, nån liten molvärk ibland, andfåddhet och ömma bröst.. så egentligen är det väl många symtom, men inga sådär tydliga som innan..

Men innan så var det ju konstant jättetydligt hela tiden...
  • Nonym
    Milleman skrev 2015-10-20 16:43:30 följande:

Vecka 15 idag. Det som jag främst tänkt på är att jag varit piggare och inte känt av fogarna.

Men idag är det värre igen så får väl vara glad :P

Tröttheten ska ju avta när moderkakan tagit över, så det är ju som det ska fogarna kanske beror på hur mycket det växer där nere?

Skönt ändå då?
  • Nonym
    Milleman skrev 2015-10-20 17:02:48 följande:

Jag har ju bara förra graviditeten att jämföra med och vad jag kan minnas var foglossningen konstant. Men det kan ju vara annat nu klart.

Jag är inte helt lugn. Inte jätteorolig men ändå inte lugn.

Har så ont i nacken så jag har huvudvärk varje dag. Orkar inte ens laga mat. Nån som har tips? Vill inte behöva äta värktabletter hela tiden.

Vetevärmare på nacke/axlar hjälper mig ganska bra
  • Nonym
    Pauliina skrev 2015-10-24 08:33:27 följande:

Igår kväll vart jag så lycklig. Jag kände en stark spark :)

Ooooohh!!! Grattis! Vad mysigt!
  • Nonym
    Milleman skrev 2015-10-28 07:58:00 följande:

Blev lite knas innan när jag och sonen skulle cykla till förskolan. Blev en tvärnit med handbromsen och jag flög fram och slog magen i styret och framfogen i ramen eller nått :'( att fogen fortfarande gör ont är inte kul men det jag oroar mig mest för är om slaget i magen kan ha påverkat bebis?

Är säkert ingen fara (de ligger ju väl skyddade där inne) men kontakta kvinnokliniken och be att få komma på ultraljud om du är orolig!
  • Nonym
    Milleman skrev 2015-10-28 11:31:42 följande:

Ringde barnmorskegruppen och fick en tid. Ska dit direkt efter jobb så ska de lyssna och ev göra ultraljud.

Skönt att du fick tid "på en gång"
  • Nonym
    Bozzy skrev 2015-11-02 09:19:56 följande:

Lämnar er nu. Fick kraftigt missfall i helgen så jag blev inlagd på gyn. Lycka till med era graviditeter.

Fy så tråkigt
Svar på tråden BF april 2016