Inlägg från: Milleman |Visa alla inlägg
  • Milleman

BF april 2016

Emma90 skrev 2016-02-17 20:49:07 följande:
    Han är 17 månader. Det va smart att prova sova där tillsammans nu snart, ska prata med mannen här hemma om det, tack för tipset :)
    Han är jätte trygg med dom, vi träffar dom varje vecka, bor 10-15 min gång avstånd härifrån. Han och hans farfar är verkligen bästa vänner :D

Det är tänkt att han ska gå 15h/ veckan sen, tror det kommer göra gott för han.
    Ja sov en natt där ihop med honom så vet han var sängen är och så. Lägg en fin nalle där som bara finns hos dom som han kan längta till :) och en tandborste i skåpet eller vad man nu kan tänkas så känner han sig lite hemma :)
  • Milleman

Ligger här klarvaken sen en stund. Vaknade av en hög smäll (som lika gärna bara kan ha varit i min mardröm). Jag var mörkrädd innan graviditeten men nu har det nått nya höjder. Nu är jag orolig och rädd även när min man ligger bredvid mig. Antar att det är nått graviditetssymptom. Fler som har det?
    Känns inte kul att han börjar jobba natt på måndag :((

• Milleman
    Nonym skrev 2016-02-18 06:04:58 följande:
    Har nog att göra med att rent evolutionärt blir känslan av trygghet viktigare och viktigare för oss kvinnor ju längre in i graviditet vi kommer

Jag som sysslar med bankörning på fritiden blir numera livrädd bara det släpper lite när jag kör till jobbet tex
    Ja så är det kanske. Märker att rädsla tar över. Rädsla att min man ska krocka på väg hem, min son ska springa ut i gatan eller komma bort, att bebisen ska dö i magen. Osv osv. Så jobbigt.
  • Milleman
    Malla1 skrev 2016-02-18 16:03:21 följande:

Idag har varit värsta dagen på länge, vakna imorse och det va minst 1 decimeter snö, just idag när lilltjejen skulle vara hemma från dagis och äldsta skulle till läkaren. Så först pölsa fram i snön med vagnen och lämna tjejerna i skolan och på dagis, sen pölsa hem, sen efter någon timme pölsa tillbaka till skolan och hämta stora tjejen, pölsa till vårdcentralen och sen tillbaka till skolan och lämna henne, sen gick vi och hälsa på mormor på jobbet och sen hömta dom andra på dagis och sen till skolan igen och sen hem.

Kan säga att nu har jag förvärkar from hell och jag tror inte att jag kommer ta mig upp ur sängen imorgon, tur att mannen är ledig imorgon så han får lämna i skolan haha.

Usch! Du får vara rädd om dig!! Var i Sverige bor ni som välsignas med snö haha :P

Min man är ledig hela denna veckan. Perfekt när det varit sportlov och vi få kunnat ta bilen till olika aktiviteter.
  • Milleman
    Linnet83 skrev 2016-02-18 21:49:39 följande:

Bor i Kiruna... Här har det kommit typ en meter senaste 8 dagarna... Just saying...:/

Här i Göteborg stack vi ut i pulkabacken när det kommit 3 mm och gräset syntes mellan haha :P den försvinner ju lika fort igen...
  • Milleman
    becka1989 skrev 2016-02-18 21:56:08 följande:

Åh ikväll vet e tusan vad det är har förvärkar till en förbannelse och någon konstig smärta eller ja typ som ilningar och det känns så tungt nere något som helt plötsligt bara kom :/ så härligt att försöka sova med förvärkar inte alls skönt helt okej på dagen men inte när det är sovdags.

Ojdå, såpass att du ringt in till förlossningen för att veta hur du ska göra?
  • Milleman
    pomperiposa skrev 2016-02-19 16:14:49 följande:
    Jobbigt, hade något som verkade vara foglossnig, grymt jobbigt och ont, gick ju knappt att gå, och väldigt ont i någon nerv som var i kläm, förstår att man tappar lusten då. Hoppas du får mindre ont snart. 
    Just nu får jag tyvärr bara mer och mer ont för varje dag. Och idag råkade jag få i mig en hel del gluten vilket också verkar förvärra det :(( ser inte fram emot närmsta dagarna.

Får hoppas det släpper en del efter förlossningen.
  • Milleman
    Nonym skrev 2016-02-19 18:02:59 följande:
    Ja.. det kan nog stämma värst verkar det bli för min del av klitorisorgasm, men vaginala orgasmer verkar bara leda till sammandragningar ibland..

Jag har väl runt 50 dagar kvar tror jag
    Milleman skrev 2016-02-19 15:27:56 följande:

Sånt skoj kan vi inte hålla på med pga min foglossning :P hahaha

Fy så trist sex är det som lindrar min smärta bäst, att vara utan det flera månader hade gjort mig tokig jag har som tur är inte ont av min foglossning, men jag känner ofta hur det kluckar om bäckenet när jag går, särskilt efter att jag suttit på toa (?)
    Inget vi tänker på faktiskt :)
  • Milleman

Vecka 32 nu. Och det rycker i mina fingrar på höger hand. Mest i tummen men nu i pekfingret också. Nerv i kläm? Karpaltunnelsyndrom?

Svar på tråden BF april 2016