Inlägg från: Milleman |Visa alla inlägg
  • Milleman

BF april 2016

becka1989 skrev 2016-02-25 11:23:51 följande:

Vi hade tänkt åka till Norrland till sambons syster men för det första fixar jag inte att sitta längre stunder och dit är det 120mil :p tar normalt runt 12 timmar att åka men hade vi åkt hade det väl tagit 2dygn :P och sen bor dom 7mil från närmaste sjukhuset så tyckte inte att det passade in. Och tur nog att vi inte åkte då deras näst minsta åkte på influensan för någon dag sedan.

Så nu har vi bestämt att vi åker i sommar på semester dit då har vi ändå husvagnen med oss oxå får se hur lång tid det kommer att ta haha är ju lite ovant med en liten som man måste mata och byta på och som inte ska sitta i babyskyddet längre stunder

Låter ju underbart med semester till Norrland i sommar. Jag skulle vilja komma upp till norraste Sverige på sommaren någongång.

Det bästa är att många bebisar sover i bilen så då får man passa på att köra :)
  • Milleman
    becka1989 skrev 2016-02-25 14:33:07 följande:
    Är jätte skönt att komma upp åker en gång om året för sambon pappa och hans släkt bor där uppe, det är verkligen helt annorlunda ingen stress eller så.

Ja men precis vi hade tänkt stanna 2nätter på camping innan vi kommer upp ska bli så skönt
    Vi sticker ut med båten 5 veckor varje år. Också stressfritt och underbart. Längtar så till sommaren! I år blir det extra lång semester ihop!
  • Milleman
    becka1989 skrev 2016-02-25 20:15:23 följande:
    Åh det lät mysigt :) är inte mycket för båtar haha blir sjösjuk om det guppar för mycket
    Det blir jag med :P
  • Milleman

På riktigt. Det känns som att jag ska spricka. Och att revbenen ska knäckas. Och det är typ 8 veckor kvar! :O

• Milleman
    Issi skrev 2016-02-29 09:46:33 följande:

35 dagar kvar idag, äntligen börjar man se ljuset i tunneln. Men tyvärr börjar jag ju också fundera på förlossningen mer och mer. Ser itne fram emot den alls måste jag säga. Men o andra sidan, det brukar ju gå lättare andra gången och dessutom vet man ju lite mer vad som kommer av allt det onda. Kanske lättare att motivera sig själv då!

Jag försöker också tänka så. Att det oftast är lättare andra gången och att jag vet vad som väntar!
    Jag är inte direkt orolig för förlossningen. Men så sparkar hon till (eller kör ner huvudet, jag vet ej hur hon ligger) i bäckenbotten och för en sekund tappar man andan så ont det gör. Eller när jag sparkade i tån i bordet igår och höll på att dö. Då blev jag lite orolig för förlossningen haha :P

Det jag mest tänker på nu är hur vi löser det om det startar när jag är själv hemma med Milton. Eller om detta barnet också är väldigt stort. TUL imorgon!
  • Milleman
    Topcom skrev 2016-02-29 11:14:29 följande:
    Nmaaw! Hehe gulligt att tänka på förlossningen när du gör illa tån! Men första barnet hade jag en superenkel förlossning, med andra barnet var den helt fruktansvärt! Just nu känner jag mig ganska tillfreds med tanken på förlossning, hoppas det förblir så men vet att jag typ kommer kräkas av rädsla när värkarna sätter igång ;) 38 dagar kvar för mig! (tror dock inte att hon kommer komma på bf utan senare)
    Min första varade i 18 timmar då han var stor och fastnade. Jag förutsätter att det kommer gå mycket fortare denna gång.
    Sist startade mina värkar (med full kraft och tätt direkt) kl 3 på natten. Kom in till förlossningen kl 8 och var då öppen 8 cm. Kl 12 var jag helt öppen. Ändå är han inte född förrän 21.17.
    Så jag tänker att om detta barn inte är en Buddha så kommer den ut när jag är fullt öppen :)
    Sist när det startade var jag helt lugn och inte alls rädd. Fattar inte varför då jag var så rädd för förlossningen veckorna innan. Var tvungen att hålla igen lite då min man jobbade natt och inte kan ta sig ifrån jobb innan han blir avlöst. Inte lätt på natten. Så jag tog ett bad och så.
    Hoppas han är hemma på natten denna gång :/
  • Milleman
    Josefine85 skrev 2016-03-01 08:56:26 följande:

Dessa nätter... Höfter och revben värker. Jag var uppe på toa 4 ggr från kl 23-04.30! Jag som alltid fryser vaknar i pölar utav svett! Känner mig helt matt och slut i kroppen :(

Var bara tvungen att gnälla av mig.. Jag är så trött....

Loke -07, Alvin -09
    Usch låter jobbigt :( jag hade riktigt ont imorse när jag vaknade. Har du testat sån massage"bil" man rullar på kroppen? (Lätt att förklara :P) min man körde den på mig tidigt imorse sen sov jag som en stock i två timmar. Hjälper jättebra på mig.
  • Milleman

Nu har vi varit på tillväxtultraljud. Fick bekräftat att det är en flicka. Och hon är 16% större än snittet. Väger just nu ca 2450 g och beräknas väga 4500 g vid BF i nuläget, kommer ju öka om hon växer som storebrorsan gjorde i magen.
    Känner mig just nu uppgiven, känns inte kul. Jag är rädd för igångsättning men vill inte ha ett så stort barn igen.

• Milleman
    Nonym skrev 2016-03-01 17:20:03 följande:

Kan väl känna att jag får lite ont i ryggen om jag står upp hela dagen, men då handlar det om typ tio timmar, så det är väl inte så lustigt egentligen antar jag..

Igår höll jag på att knäckas på mitten när sonen ville leka i en pinnhög när vi var ute och gick en kort promenad. Då stod jag still i drygt 5 min :/
  • Milleman
    Malla1 skrev 2016-03-01 18:27:28 följande:

Nu ÄNTLIGEN har jag fått en tid för min järn injektion, så på torsdag kl 13.00 ska jag infinna mig på förlossningen och få injektionen, så hade jag tydligen folsyra brist oxå så blir att knapra piller oxå, tycker det har tagit lång tid sen jag Fick veta att jag har väldigt lågt hb men nu händer det äntligen nånting.

Ja det tog tid. Konstigt!
    Jag äter Apotek Hjärtats egna tablett Kvinna. Den har både järn och folsyra.
    Har ätit den under ett bra tag. Sist hos bm hade jag 113 i järnvärde, idag 120. Har iofs ätit en del leverpastej.
    Hoppas du får upp järnvärdet nu :)
Svar på tråden BF april 2016