Inlägg från: ellami |Visa alla inlägg
  • ellami

BF april 2016

Jag mår fortfarande illa... Typ hela tiden, varje dag, hela dagen. Vecka 13 imorgon. På ett sätt är det väldigt skönt för det känns som att jag kan slappna av då och tro på att allt är som det ska fortfarande, men det är ju samtidigt lite jobbigt. Mådde så fruktansvärt illa ikväll tills jag kräktes för en stund sen. Kan knappt äta nåt heller. När går det över undrar man?

• ellami
    Pauliina skrev 2015-09-21 21:21:46 följande:

Hur har ni de med cravings? Idag har de slagit slint totalt. Sjukt sugen på pulvermos, grönsaker och fruktcocktail. Så här sitter jag med en tallrik mos, en skål med gurka och tomat och frukten väntandes i kylen. Måste ha brist på något ;)

Jag sitter här med en skål hallonkräm med mjölk. Detta har jag inte ätit sen typ lågstadiet på fritids så det var allt lite knäppt att jag kom att tänka på det nu ;)
    annars cravar jag mest frukt.. Mogna nektariner och kiwi, njam... Kan inte äta så mycket mat och sött lockar mig inte jättemycket tackolov (annars älskar jag kalorier...) så mest frukt blir det hela tiden.
  • ellami

KUB tar nog inte mer än 30 min. Om ens det, det är främst nackspalten de är ute efter, kollar ju inte alla organ osv sten noga som man gör sedan på Rul. Så ultraljudet går hyfsat fort ändå.. Men beror ju såklart också på om tex bebisen samarbetar eller om bm måste hålla på ett tag för att få till rätt mått.

• ellami

Kub idag och allt såg bra ut <3 efter tre ultraljud kan jag nog äntligen börja slappna av och börja ta åt mig av graviditeten och sluta tro det ska sluta som sist, trots att det finns i bakhuvudet att såklart allt kan hända längs vägen ändå.

Tror dessutom det är en pojke i magen så får se om magkänslan stämmer om ett par veckor! Fler som har en stark magkänsla för vad det är för kön?

Sommarmalva hur gick det för dig?

• ellami
    TrollongarnasMamma skrev 2015-09-29 21:36:51 följande:
    Jojo det är jag med på. Nu flyttades jag fyra dagar vid ultraljudet(kub) i vecka 13 och funderar mer på om det är möjligt att det då kan ändras vid rul.
    Kan ändras men är väl inte så högst troligt om båda mäter rätt. Jag flyttades fram 2 dagar med sonen och på rul bekräftade de bara att datumet stämde. Denna gången har jag fått exakt samma datum och vecka på alla mina tre ultraljud (vet när jag hade ägglossning så jag vet att det stämmer också) och säger de nåt annat på rul så tror jag dem inte ;)
  • ellami
    Solen87 skrev 2015-09-30 09:32:38 följande:

Skönt att det inte bara var jag då. För ingen skulle se att jag var gavid nu. Möjligtvis att jag skulle ätit lite för mycket godis i så fall, haha.

Jag vill gärna också ha ett mindre barn denna gång!

Fick ni stora barn första gången eller varför vill ni ha mindre?

Jag har också en ettåring och har redan börjat få mage, vecka 14 nu, med honom syntes en liten kula först efter RUL men nu känner jag mig redan lite tjockare. Tror dock inte alls att det har att göra med storleken på den lilla i magen :)
  • ellami

Vi har slagit till på stort o köpt en syskonvagn.. Känns läskigt men vi hann göra det förra gången med och det gick ju bra att lämna tillbaka den med full återbetalning (förlossningsgaranti) så det är ju bara att låta den stå i kartongen. Slog till då det var 20% vilket det sällan är på bugaboo, man sparar ju några tusenlappar. Men tänk att första grejen jag köper är en hel vagn liksom och inte typ ett par strumpor... Nä allt annat får vänta till efter rul!

• ellami
    Emmmmm skrev 2015-10-01 21:15:31 följande:

Var hittade ni 20% på bugaboo ellami?

Lokala babyproffsen hade 20% på allt inkl barnvagnsbeställningar. Köpte dock i en annan barnbutik fick samma erbjudande med prisgarantin :)
  • ellami
    isadora81 skrev 2015-10-03 09:52:57 följande:

Nu blir jag orolig när jag ser alla era fina magar. På mig syns det ingenting plus att jag har gått ner två kilo. Kräks visserligen och har ingen aptit alls så jagfår iinte i mig tillräckligt mycket på en dag. Men magen borde ju ändå komma om det finns något därinne. :( Jag är så rädd att räkan har dött och att jag mår illa pga det.

Alltså, det är väl först från v 11 som livmodern ens börjar växa upp över blygdbenet. En stor mage tidigt är knappast bebisen och/eller livmodern som syns utan oftast är man bara svullen o typ tarmarna som flyttats omkring och tar plats... På mig syntes inget alls förrän efter rul med ettan, men nu syns det tidigare med tvåan. Inget konstigt!
  • ellami
    Pauliina skrev 2015-10-08 14:03:27 följande:

Äntligen kan nedräkningen börja, de efterlängtade brevet om RUL kom idag! 5/11 är de dags :) yeeeeey!! V 17+2 (v18) är jag i då.

Oj vad tidigt :) jag har mitt 10/11 och är då 19+1.
    Men idag fick jag höra hjärtslagen hos bm <3 (är i v 15).
Svar på tråden BF april 2016