Inlägg från: kvinna16780 |Visa alla inlägg
  • kvinna16780

BF april 2016

Själv så har jag gått upp 2 kg och blev ledsen av bm kommentar. Det kändes som hon trodde att jag inte åt ordentligt med flit för att inte gå upp. Med min son gick jag totalt upp 9 kg. Jag äter helt normalt.

Beställde en Bugaboo Donkey igår så ser fram emot att den kommer i veckan :)

• kvinna16780

Jag har foglossning och ischias. Nu har jag fått ont i knät oxå haha. Börjar faktiskt bli less på att vara gravid. Men det är mysigt att känns bebis sparka!

Jobbar till 11 mars och sen har jag tagit semester så det är bara att härda ut.

Har ni svårt att komma upp? Jag har så konstiga drömmar och sover så konstigt så är så trött när jag ska upp. Men men...

• kvinna16780

Jag jobbar med sjukpenning på FK. Allt handlar om hur bra läkaren har skrivit läkarintyget. Det ska stå bra på funktionsnedsättning och aktivtetbegränsning. Har man ett tungt arbete så ska det också framkomma.

Du som undrar om SGI -skydd. Ditt SGI är skyddat under sjukskrivning.

Jag har också fått foglossning men då jag har ett sittastillande arbete så tänkte jag att jag får härda ut tills jag går på semester.

• kvinna16780

Med gravpenning vet jag inte men det jag vet är att det inte brukar vara några problem, se brukar oftast godkänna. Sen har vi 30 dagars handläggningstid som ovan nämnde.

• kvinna16780
    Paro skrev 2016-01-27 18:15:34 följande:

Å, vet du om det stämmer att det är sex månader som gäller för att höja upp SGIn igen? Det blir verkligen tajt för mig eftersom jag började jobba heltid 1okt och tänker jobba till 8 april.

Ja det stämmer. Men man får gå ner i arbetstid 6 månader innan BF och stå kvar på samma SGI.
  • kvinna16780

Nu tycker jag tiden går jätte fort!

Har ni köpt allt? Vi har köpt vagn och kläder bara så måste börja köpa allt annat....

• kvinna16780

Grattis! !

pomperiposa skrev 2016-03-21 14:40:51 följande:

Hej, här har det varit fullt upp, lill-tjejen hade inte tålamod utan valde att komma till världen 3 veckor innan bf, hon mår bra och är bedårande, jag känner mig så lycklig <3

• kvinna16780

Jag känner likadant :( sjukt jobbigt.

Fick reda på i veckan att jag inte får ta epidrual p.g.a. låga blodplättar. Har nu sån ångest över förlossningen.

Malla1 skrev 2016-03-25 20:03:02 följande:

Någon mer som känner att så fort bebis rör på sig så gör det sjukt ont mellan benen? Det gör verkligen sjukt ont just mellan benen och bak mot baken så att säga, så fort den rör sig minsta lilla, usch vilken jobbig dag det har varit idag...

• kvinna16780
    Milleman skrev 2016-03-25 20:50:04 följande:

Jag använde ingen epidural? Bara lustgas. Så det går det med :)

Jo det gör det, får tänka positivt :)

BF 16 april, andra barnet.
Svar på tråden BF april 2016