BF april 2016
Mitt illamående vill inte ge med sig, värst på kvällar (mitten vecka 11 nu). Tycker det börjar ta på psyket nu :(
Mitt illamående vill inte ge med sig, värst på kvällar (mitten vecka 11 nu). Tycker det börjar ta på psyket nu :(

Halloj! Äntligen inne i vecka 12! Ok, inte 12 fullgångna veckor men jag känner ändå att jag vågar pusta ut lite nu... Berättade till syster igår som blev superchockad och superglad :)
Jag hade en vecka där allt försvann (v 8) men sen kom det tillbaka. Mår illa varje dag och just nu hänger jag på toa på jobbet... Annars mest halsbränna.
Samma här! Ser ut som att jag är i typ vecka 25 :( Ätit en massa så är nog bara fett. Är smalt byggd och går bara upp på magen i vanliga fall också. Inte läge att banta heller. Får gå i samma byxor på jobbet varje dag så måste verkligen iväg och shoppa kläder! Får sån ångest och känner mig inte alls bekväm med min kropp just nu.. Men vad kan man göra...
Blöder lite idag.... Går in i vecka 13 i morgon och är jättenervös! Kommer lite rosa blod i trosorna. Har kub på torsdag så bara att vänta och se. Någon som har erfarenhet av rosa blod?
Kände du någonting annat den gången du fick Ma? Hade du ont någonstans? Eller hur kändes det?
Då har jag köpt sea band och ska testa om det fungerar. Fler som har? Har sån ångest över vikten samtidigt som det enda som hjälper mot illamående är att äta. Varit och shoppat ett par byxor med resor på Åhlens ikväll, har liksom inget att ha på mig :-/
Hej allihopa. Jag hann ej in på kub, började blöda MASSOR på morgonen, blev ambulans in, och missfall konstaterades. Åkte in igår, blir utskriven idag . Lämnar tråden.
Gokväll! Då är jag ÄNTLIGEN i vecka 13. Emellanåt har tiden stått stilla så kändes helt hopplöst att jag nångång skulle komma hit, men se det gjorde jag! Oron har dock stundtals varit stor... Kör sen i fredags med seaband och det hjälper faktiskt! Behöver inte äta 24/7 längre, skulle testat för längesen. Imorrn åker jag utomlands med jobbet och ska droppa nyheten för en till kollega på flyget. På onsdag väntar kub, börjar bli nervös för det. Jag har ingen aning om hur jag skulle ställa mig till ett dåligt resultat :-/ Är vi fler som har kub-test på g?
God kväll alla! Då har jag gjort kubtest och gick jättebra. 1 på 3185 för ds och 1 på 20.000 för de andra två. Och jag är 38 år så långt över förväntan. Den skuttade omkring där inne, märkligt det är alltså :)
Usch för detta illamående, hoppas vi alla börjar må bättre snart.
Jisses vad jag sväller. Blir större för varje dag känns det som, inte ens vecka 14 än och första barnet. Går knappt att dölja längre :-/

Nä, man ska inte alls vara orolig om det inte syns på magen. Väldigt individuellt!!
Jag fick veta på kub att moderkakan låg i framvägg så det kommer dröja innan jag känner sparkar så jag skulle inte vara orolig.. Lite trist då jag redan längtar efter det...
13+5 idag och morgonen började med rosa/bruna flytningar och har fortsatt under dagen. På kub för 1,5 vecka sen så såg allt bra ut men mitt förra ma började på precis samma sätt. Usch, vilken ångest... Försöker intala mig att det är vanligt men inte lätt..
Är det inte du som haft en del blödningar den här graviditeten trots att allt sett fint ut på ultraljuden? Isåfall tror jag o håller tummarna för att det är samma sak igen, kanske bara sköra slemhinnor eller lågt sittande moderkaka. Men förstår din ångest, måste vara hemskt, skulle åkt in om jag vore du för att slippa oron. Hoppas allt är bra!
Gokväll i stugan. Då har jag köpt mina första tjockisbyxor. Ett par jeans från HM. Hade tänkt köpa några mellanbyxor men nu blev det ett par riktiga direkt... Pendlar mellan två par liknande svarta byxor just nu så känns som jag går i samma kläder varje dag :-/
Vecka 15 nu, tiden rör ju på sig :)
Hej! Oj vad kul att så många av er börjat handla hem grejer. Här har vi knappt pratat om det :)
Men nu har jag panik! Rul imorrn kl 19 och kan inte bestämma mig om vi ska kolla kön eller inte. Hjälp, hur tänker ni här?!?
Framvägg här också. Vecka 19 nu och känner absolut ingenting än, längtar ju...
Nu har vi varit på rul och allt såg bra ut! Och med oss fick vi en lapp som vi öppnade hemma "Grattis. Det blir en pojke". Så vi ska få en son
Tydligen hade jag moderkaka mot bakvägg så bör ju börja känna nåt snart. Vill känna nåt nu!
Vad skönt att allt såg bra ut! Och en son blir ju toppen! :)
Ang rörelser. Är det första barnet? Det kan ju vara så att du redan känner men inte vet vilka rörelser du ska känna efter. Jag känner redan nu men hade det varit första gången hade jag nig inte märkt det. Utan det är ju för att jag "letar" rörelser så att säga och vet hur/vad som ska kännas. Du lär känna snart och då blir det extra underbart :)
Vi var på rul idag, valde att inte ta reda på kön Var en livlig men kameraskygg liten bebis där inne. Allt såg bra ut och den växer som den ska
Har tydligen moderkakan i framvägg och är nog därför jag bara känt av bebisen någon gång, men nu ska jag slita oroa mig och börja njuta istället!