Inlägg från: Pauliina |Visa alla inlägg
  • Pauliina

BF april 2016

Minus75 skrev 2015-09-11 15:44:22 följande:

Hej tjejer. Jag måste tyvärr lämna er då MA upptäcktes idag. :(

Hoppas att ni får era små godingar i april och att det går bra för er. Jag får jaga vidare i någon annan BF-grupp senare.

Kram på er!

Styrkekramar!
  • Pauliina
    squib skrev 2015-09-11 21:02:24 följande:
    Hur gick bm besöket? När är ditt ul? :)
    De gick över förväntan, tack för att du frågar :) järnvärdet låg på 146 utan att ha ätit Niferex. Har haft så lågt som under 100 med mina pojkar. Blodtryck 107/81 - excellent. Jag bad henne ta blodprov för att kolla hcg nivån för att alla symptom är borta, så i början på veckan kommer de svar och då ev tidigt ul som tydligen är möjligt nuförtiden.

Ul blir i slutet på oktober och nu ska man boka de själv, till skillnad från de sista två gångerna, så ska ringa runt 1/10.
  • Pauliina
    Hoppas 2012 skrev 2015-09-12 21:51:14 följande:

Godkväll tjejer :)

Alltså syns det på er som väntar sitt andra elle tredje etc? Syns tydligt på mig kvällstid o mina ord byxor jan jag inte ha ens dagtid. V 9 imorgon...:hallå liksom. Lite väl tidigt? Svårt att dölja då jag vanligtvis är platt om magen :(

Håller med ovanstående. Väntar nr 3, omöjligt att dölja sedan v 8..
  • Pauliina
    bine87 skrev 2015-09-12 10:49:42 följande:

Hur ofta springer ni på toa under natten?? Jag är i vecka 7+2 och jag har knappt fått sova de senaste två nätterna. Springer hela tiden.

Hur är det för er och hur var det runt den veckan om ni är längre gångna? Detta börjar ju bli löjligt. Helt slut nu..

Jag sover som en stock varje natt jag. Brukar få dem kissproblemen senare i grav, typ efter v 25-30.
  • Pauliina

Resultatet från blodprovet från bm-besöket kom idag. Hcg nivån va hög (kollade tecken på missfall), 62000 låg de på så hon sa att jag va "jättegravid" :) järnvärdet låg på 17 (kollat genom blodet) så nu gäller Niferex :( nästa besök 15/10 sedan efter de ul i slutet på oktober :) någon mer som ska kolla kön?

• Pauliina
    squib skrev 2015-09-15 11:26:13 följande:
    Jag hade också dåligt järnförråd. Inte förvånad, likadant vid förra grav. Vad ska du göra på nästa besök? Vi har ul om exakt 15 dagar! Kan knappt bärga mig. Jag har drömt om att det skulle vara tvillingar!!??

Vi kommer inte ta reda på kön, vi vill att det ska bli en överraskning. :)
    Jag ville på ett till besök innan ul för att kolla så alla värden är okej. Så blir nog blodtryck, järnet som kollas..

Jag har alltid kollat, vill kunna referera bebisen till annat än "den" ;)
  • Pauliina
    Fortsatter skrev 2015-09-20 13:26:25 följande:

Hej jag är också på smällen beräknad bf 3/4 första gången. Gjorde blodprov förra tisdagen inskrivning måndag 21/9. Vecka 13 då, sen inskrivning tycker jag de verkar som.

Jag har alla tre gånger fått skriva in mig i v 6-7, nästan direkt jag ringt :)
  • Pauliina
    LouLou90 skrev 2015-09-20 19:33:38 följande:

Hej alla! Hoppar in här. :) är gravid med första barnet.

Imorgon går jag in i vecka 13 och har även bokat in ett ultraljud under dagen. Kände att jag ville kolla att allt var bra innan jag och min sambo gör nyheten officiell.

Har känt mig mindre gravid de senaste två veckorna, så jag är sjukt nervös inför imorgon!

Har ni andra känt att symtomen börjat avta när ni närmat er vecka 11,12 och 13? Denna tråden är redan så lång så har inte orkat läsa igenom allt än.

Kram på er alla!

De populära spökveckorna har infunnit sig vid v 12-14 hos mig :)
  • Pauliina

Hur har ni de med cravings? Idag har de slagit slint totalt. Sjukt sugen på pulvermos, grönsaker och fruktcocktail. Så här sitter jag med en tallrik mos, en skål med gurka och tomat och frukten väntandes i kylen. Måste ha brist på något ;)

• Pauliina
    Paro skrev 2015-09-21 22:13:27 följande:
    Åååå, vad det låter gott med fruktcocktail!!!! Nu blev jag sugen!!

För min del har det varit Fanta Lemon, brukar vanligtvis inte alls gilla Fanta, bröd och pasta...
    De har mest varit frukt för mig, och apelsinjuice. Ibland har jag velat äta en hel citron. Och choklad kommer jag inte undan :(

Skönt att faktiskt ha något craving istället för illamåendet..
Svar på tråden BF april 2016