Inlägg från: Josefine85 |Visa alla inlägg
  • Josefine85

BF april 2016

Milleman skrev 2015-12-02 10:06:13 följande:

Jag har haft sån otur denna graviditet. Och en av mina närmsta vänner (vi har för övrigt bf dagarna efter varandra, har skojat om att få barn samtidigt så får vi det :P) har glidit igenom första 20 veckorna. Orättvist :P

Och tiden har plötsligt börjat gå väääääldigt sakta för mig. Tyckte jag bytte vecka hela tiden innan.

Jag fick tidig foglossning... Troligen berodde den på ridningen.. Jag som stod fast vid att ridning ALLTID var bra. Nu har jag inte ridit på en vecka.. Och skämmigt nog så har foglossningen gått över. Utöver det så har vi den senaste tiden vart med om traumatiska händelser där mina 2 söner har vart inblandade.. Tanken var att jag skulle börja jobba halvtid på måndag. Men jag har blivit avrådd utav min barnmorska pga depression. Jag och min sambo behöver finnas för mina barn.. Det blir psykologer och läkarbesök.. Vilket jag har sån skräck för! Men som det är nu kan jag inte ha ett fungerande arbetsliv. Full fokus på barnen och att vi alla ska må bättre.. Det räcker för nu!
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    Issi skrev 2015-12-02 13:09:46 följande:

Ja ridning är ingen hit, upptäckte jag också motvilligt. SLutade redan i v 13-14 eftersom jag knappt kunde gå dagen efter ett pass. Så det var lite surt för det var liksom den träningen jag hade. Ska försöka hitta ngot annat nu...

Ja, det är samma här. Jag har tidigare haft svåra ryggproblem som försvann helt när jag tog upp ridningen på allvar igen för 4 år sedan. Jag hade tänkt rida så länge jag lyckades kravla mig upp men... :/

Det är ju så kul att följa utvecklingen hos sina unghästar, men de har nu alla 3 toppenbra medryttare, så jag får glatt titta på vid sidan om!
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    Milleman skrev 2015-12-02 17:01:18 följande:

För rutinultraljudades alla flickor och nu alla pojkar verkar det som ;)

Grattis!

Vi ska få en flicka, men det kanske jag redan har sagt? :D
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85

Vi bad också om ett kuvert med en lapp i.. Jag höll mig fram till eftermiddagen :D det synd tydligt på pottbilderna och även på nuben att det är en tjej. Tycker huvudena ser olika ut med om jag ska jämföra med mina söners ;)

Det blir puderrosa all in :D

Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    camillis86 skrev 2015-12-04 10:59:32 följande:

Själv bad jag också om ett kuvert men bm ska bara att hon "inte jobbar på det sättet" och ville vi veta så berättade hon på plats annars fick det vara... himla trist attityd... :( men men! hon var iaf tämligen säker på att det var en liten tjej i magen!

Meh.. Vad taskigt.. Man kanske ville göra en kul grej utav det? Partydödare liksom....
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    Milleman skrev 2015-12-06 15:34:39 följande:

Milstolpe!!

Då har vi samma BF :D
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    Malla1 skrev 2015-12-06 18:31:19 följande:

Jag gick oxå in i v.20 idag :)

Jag är i 19+6 och går in i 21 (20+0) i morgon :D
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    Milleman skrev 2015-12-06 22:06:26 följande:

Kul! Förra gången gick jag över 15 dagar. Det har de lovat att jag ska slippa nu. Vill inte ha ett stort barn till!

Jag fick min första 2 v innan bf och den andra 8 dagar innan. Hoppas verkligen att jag inte behöver gå över med denna... Då bryter jag ihop!

Hoppas du blir igångsatt, så att du slipper oroa dig!
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    Milleman skrev 2015-12-09 08:59:23 följande:

Jag trodde de började mäta direkt efter RUL. Jag antar att de kommer mäta på mig och göra det oftare än andra graviditeter pga att jag födde ett så stort barn sist. Min läkare är hysteriskt rädd för att jag ska få en stor till.

Hittills har jag känt mig lugn men nu senaste dagarna har jag verkligen blivit rund och tjock om magen. Jag tycker det är jobbigt för jag vet att det bara kommer bli värre och värre nu och detta barn får inte växa i den takt Milton gjorde :(

Men hur låg du på sf-kurvan med första? Jag låg på den översta och var helt gigantisk med första, "det blir ingen liten bebis dethär ", sa barnmorskan.. 2 veckor innan bf kom han.. 3160 gram.. Då hade jag gått och vart livrädd för att föda fram en riktig heffaklump!!

Med andra så låg jag på normalkurvan.. Det var knappt anmärkningar på det. Han föddes 8 dagar innan bf och vägde 3625g.

Menar att de kan ju inte mara mäta och gissa.. För måtten behöver ju inte alls stämma med bebisen faktiskta vikt egentligen.. Eller!?
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    Milleman skrev 2015-12-09 17:45:08 följande:

Jag låg högt och i slutet gick kurvan rakt upp. Han vägde 5300 g.

Nej måttet indikerar inte på om bebisen är för stor egentligen men det är avvikelser på måttet som de ska ta reda på varför de blir.

Jag vet sedan länge att jag kommer skickas på tillväxtultraljud oavsett vad mitt sf-mått visar.

Ja! Det är bra att du får tillväxt-ul och att de inte bara tittar på måtten! Jag vart ju uppriktigt uppskrämd när hon sa att jag skulle få en stor bebis, men han var ju faktiskt pytteliten i mina ögon :)
    Loke -07, Alvin -09
Svar på tråden BF april 2016