Inlägg från: Emma90 |Visa alla inlägg
  • Emma90

BF april 2016

Nonym skrev 2016-02-01 15:28:57 följande:
    Vad skönt, grattis!

Jag är sjukskriven 50% och väntar på att få besked om jag får min graviditetspenning på heltid beviljad.. känns lite jobbigt att tänka på att man kanske måste jobba i nästan två månader till
    Tack :) Håller tummarna att du också får det beviljat så du slipper jobba det sista :)
  • Emma90

68 dagar kvar här :D
    Hoppas dock inte bebis vill komma lika tidigt som storebror, i så fall är det bara 40 dagar kvar.

• Emma90

Var hos barnmorskan i går och då va sf måttet på 29, är i vecka 32 nu :)
    Fick en tid till tul den 8 mars, kommer då vara i vecka 35+6. Får detta ultraljud för min son föddes i vecka 35 och han va lite mindre än vad dom trodde han skulle va, så det är helt enkelt bara för att tjeck av lite och för jag är så nyfiken på hur stor bebis är då denna känns mkt större än den blivande storebrodern :) Min BM är verkligen världens snällaste :)

• Emma90
    Milleman skrev 2016-02-17 17:59:27 följande:

Har ni dom har äldre barn planerat var de ska vara under förlossning/BB-tid?

Vår son (fyller 5 i maj) känner många i vår närhet men har bara sovit hos mina föräldrar. Vi har pratat med honom om att han måste till barnvakt men han är lite orolig. Mina föräldrar bor 20 mil bort och kan inte komma i ett nafs.
    Jag vill ju inte oroa mig över honom under förlossningen.

Farmor och farfar ska passa Storebror, sen får vi se om det blir hemma eller hemma hos dom, det beror på när det sätter igång.
    Är lite orolig hur han ska ta det, han har aldrig sovit borta, va tom första gången han provade att sova på inskolningen idag och det hade gått lite sisådär. Håller tummarna att det kommer gå kanon så jag kan koncentrera mig på att föda :)
  • Emma90
    Milleman skrev 2016-02-17 19:17:03 följande:
    Hur gammal är han? Första gången vår son sov borta (hos mina föräldrar) var när han var 2 år och 3 mån. Två nätter när vi var på bröllopsresa. Men då hade vi ju sovit där många gånger tillsammans innan. Kan ni kanske göra det en gång, sova där med honom så han vet att ni känner er trygga där?
    Det kommer säkert bli jättebra! :) om det är människor han är trygg med!
    Vi riskerar att få lämna till någon som vår son inte träffat mycket då mina föräldrar är långt bort och våra bästa vänner har BF dagen efter mig :P

Ska din son gå på förskolan sen när du är mammaledig också eller är det inskolning för att gå fram till april?
    Han är 17 månader. Det va smart att prova sova där tillsammans nu snart, ska prata med mannen här hemma om det, tack för tipset :)
    Han är jätte trygg med dom, vi träffar dom varje vecka, bor 10-15 min gång avstånd härifrån. Han och hans farfar är verkligen bästa vänner :D

Det är tänkt att han ska gå 15h/ veckan sen, tror det kommer göra gott för han.
  • Emma90

Vecka 34+6 idag och vi har varit iväg på tul. Bebis beräknas väga 2438g, 200 gram mer än storebroderns födelsevikt när han föddes i vecka 36. Otroligt skönt :D Bebis beräknad väga runt 3,3 - 3,5 kg vid fullgången graviditet så nu håller vi tummarna att vi får
    gå dom sista veckorna :)

• Emma90
    Ptrisan skrev 2016-03-14 10:22:00 följande:

Bf 29 april här ?

Andra barnet. Har en dotter på 15 månader. Bor i Malmö, fler malmöbor i tråden?

Bf 12 april med andra barnet. Sonen är 18 månader och vi bor i malmö
  • Emma90
    pomperiposa skrev 2016-03-21 14:40:51 följande:

Hej, här har det varit fullt upp, lill-tjejen hade inte tålamod utan valde att komma till världen 3 veckor innan bf, hon mår bra och är bedårande, jag känner mig så lycklig <3

Stort grattis till dottern :)
  • Emma90
    Paro skrev 2016-03-26 12:49:44 följande:
    Paro, andra barnet, bf 23/4
    Emma90, andra barnet, bf 12/4
  • Emma90

Storebror blir 19 månader snart och har gått på förskolan i snart 2 månader, så vi kommer fortsätta att ha han där. Dom två första månaderna har vi rätt till 30 H/vecka och sedan har man rätt till 15h/ vecka och det kommer vi antagligen utnyttja fult ut då han är väldigt sprallig av sig och behöver leka av sig på det sättet han kan där. Sen kommer han va hemma i två månader i sommar innan han börjar på sitt riktiga dagis då det han går på nu är ett tillfälligt då alla förskolor i malmö är proppfulla.

• Emma90

14 dagar kvar, kan inte förstå att det bara är två veckor kvar till bf. Det har gått så himla snabbt :O :)

Hemkommen från BM och allt såg fint ut, bebisen sitter som limmat, går inte att rucka en mm ens så nu hoppas vi snart att det är dags. Såå himla nyfiken på om det är en liten lillebror eller syster där inne :)

• Emma90

4 dagar kvar till bf nu, hoppas på att bebisen vill ut nu i helgen. Va hos BM idag och hon blev inte riktigt nöjd med något förutom att det inte fanns äggvita i urinet. Men annars har mitt blodtryck börjat stiga och jag berättade att jag har börjat få svullna händer och fötter och har haft huvudvärk dom sista dagarna så hon har beordrat mig massa vila. Mitt sf mått står även stilla sen förra gången jag va där (2veckor sedan), men hon sa att det kan bero på att bebis har sjunkit så mkt nu att den kan inte komma längre ner, hon blev helt chockad så långt ner bebis låg. Så nu håller vi tummarna att allt går bra och att det får komma igång på naturlig väg och inte att jag blir inlagd och får bli igångsatt som förra gången.

• Emma90

Bf idag och precis hemkommen från barnmorskan. Mitt blodtryck spökar fortfarande och har blivit högre sedan i fredags. Men tack vare det inte är någon äggvita i urinet och både jag och bebis mår bra för övrigt så låter vi det va. Blev kontrollerad där nere och tappen är helt utplånad, är öppen 3-4 cm så hon passade på att göra en hinnsvepning så nu hoppas vi det sätter igång dom närmaste 48 timmar. Fick även stränga order att jag absolut inte får bearbeta värkarna hemma utan måste in till förlossningen direkt när jag känner av att värkarna börjar. Bebis huvud är precis vid öppningen :D

• Emma90
    kvinna16780 skrev 2016-04-12 13:22:00 följande:
    Gjorde hinnsvepning en ont?

:)
    Nej, jag kände inte av det faktiskt. Men det kan va för jag är mogen och inte har någon tapp kvar :)
    Dock har jag inte känt av någon skillnad än. Hoppas bara att det funka.
  • Emma90

Nu är vår lilla Hailey här <3 3190g och 48 cm lång :) kom in på förlossningen kl 05.40 och va då 7 cm öppen. Kl 06.52 tog världens finaste flicka sitt första andetag <3

• Emma90
    Malla1 skrev 2016-04-13 06:54:57 följande:

Kl 04,38 kom lilla Emmie, 3430g och 50 lång. Två timmars värkar och 1 krystvärk. Vi mår bra och väntar på att träffa läkaren så vi får åka hem på eftermiddagen.

Stort grattis :D
  • Emma90
    Josefine85 skrev 2016-04-20 10:34:21 följande:

Jag har ju aldrig förr vart med om hinnsvepning då mina förlossningar har startat ändå..

Men jäääääklar vad slem och gammalt blod det kommer idag... Mängder! Har det dragit igång för er som vart med om liknande?

Loke -07, Alvin -09
    Jag fick hinnsvepning denna gång. Det gjordes kl 10 på förmiddagen, under dagen kom det lite slem och lite brunt blod sen kl 3 på natten gick slempropen och värkarna började med 3-5 min mellan sen föddes Hailey kl 06.52.
    Det låter ju som min upplevelsen sånginsats det är igång för dig :)
  • Emma90
    Topcom skrev 2016-04-26 18:03:58 följande:

Grattis till er som har fått era bebisar! Jag lyder med er som inte har fått än medgång lver bf, vet att det e skitjobbigt att vänta de sista dagarna! Men snart är era bebisar här!! <3

Mina stygn har börjat göra ont och skava, ni som har fått barn tidigare och sytt, kommer ni ihåg hur länge stygnen satt i?

Har ju blivit sydd alla mina tre förlossningar, men kommer inte ihåg när stygnen släppte..

Kommer inte ihåg när stygnen åkte förra gången men nu är dottern 14 dagar och stygnet på ett ställe är borta och där dom fick sy två stygn håller på att åka.
    Hoppas dina åker snart så du slipper ha ont av det :)
Svar på tråden BF april 2016