BF april 2016
Jag är sjukskriven 50% och väntar på att få besked om jag får min graviditetspenning på heltid beviljad.. känns lite jobbigt att tänka på att man kanske måste jobba i nästan två månader till
68 dagar kvar här :D
Hoppas dock inte bebis vill komma lika tidigt som storebror, i så fall är det bara 40 dagar kvar.
Var hos barnmorskan i går och då va sf måttet på 29, är i vecka 32 nu :)
Fick en tid till tul den 8 mars, kommer då vara i vecka 35+6. Får detta ultraljud för min son föddes i vecka 35 och han va lite mindre än vad dom trodde han skulle va, så det är helt enkelt bara för att tjeck av lite och för jag är så nyfiken på hur stor bebis är då denna känns mkt större än den blivande storebrodern :) Min BM är verkligen världens snällaste :)
Har ni dom har äldre barn planerat var de ska vara under förlossning/BB-tid?
Vår son (fyller 5 i maj) känner många i vår närhet men har bara sovit hos mina föräldrar. Vi har pratat med honom om att han måste till barnvakt men han är lite orolig. Mina föräldrar bor 20 mil bort och kan inte komma i ett nafs.
Jag vill ju inte oroa mig över honom under förlossningen.
Vecka 34+6 idag och vi har varit iväg på tul. Bebis beräknas väga 2438g, 200 gram mer än storebroderns födelsevikt när han föddes i vecka 36. Otroligt skönt :D Bebis beräknad väga runt 3,3 - 3,5 kg vid fullgången graviditet så nu håller vi tummarna att vi får
gå dom sista veckorna :)
Fotot taget i vecka 35+1, vilket är 4 dagar sedan :)

Bf 29 april här ?
Andra barnet. Har en dotter på 15 månader. Bor i Malmö, fler malmöbor i tråden?
Hej, här har det varit fullt upp, lill-tjejen hade inte tålamod utan valde att komma till världen 3 veckor innan bf, hon mår bra och är bedårande, jag känner mig så lycklig <3
Storebror blir 19 månader snart och har gått på förskolan i snart 2 månader, så vi kommer fortsätta att ha han där. Dom två första månaderna har vi rätt till 30 H/vecka och sedan har man rätt till 15h/ vecka och det kommer vi antagligen utnyttja fult ut då han är väldigt sprallig av sig och behöver leka av sig på det sättet han kan där. Sen kommer han va hemma i två månader i sommar innan han börjar på sitt riktiga dagis då det han går på nu är ett tillfälligt då alla förskolor i malmö är proppfulla.
14 dagar kvar, kan inte förstå att det bara är två veckor kvar till bf. Det har gått så himla snabbt :O :)
Hemkommen från BM och allt såg fint ut, bebisen sitter som limmat, går inte att rucka en mm ens så nu hoppas vi snart att det är dags. Såå himla nyfiken på om det är en liten lillebror eller syster där inne :)
4 dagar kvar till bf nu, hoppas på att bebisen vill ut nu i helgen. Va hos BM idag och hon blev inte riktigt nöjd med något förutom att det inte fanns äggvita i urinet. Men annars har mitt blodtryck börjat stiga och jag berättade att jag har börjat få svullna händer och fötter och har haft huvudvärk dom sista dagarna så hon har beordrat mig massa vila. Mitt sf mått står även stilla sen förra gången jag va där (2veckor sedan), men hon sa att det kan bero på att bebis har sjunkit så mkt nu att den kan inte komma längre ner, hon blev helt chockad så långt ner bebis låg. Så nu håller vi tummarna att allt går bra och att det får komma igång på naturlig väg och inte att jag blir inlagd och får bli igångsatt som förra gången.
Bf idag och precis hemkommen från barnmorskan. Mitt blodtryck spökar fortfarande och har blivit högre sedan i fredags. Men tack vare det inte är någon äggvita i urinet och både jag och bebis mår bra för övrigt så låter vi det va. Blev kontrollerad där nere och tappen är helt utplånad, är öppen 3-4 cm så hon passade på att göra en hinnsvepning så nu hoppas vi det sätter igång dom närmaste 48 timmar. Fick även stränga order att jag absolut inte får bearbeta värkarna hemma utan måste in till förlossningen direkt när jag känner av att värkarna börjar. Bebis huvud är precis vid öppningen :D
Nu är vår lilla Hailey här <3 3190g och 48 cm lång :) kom in på förlossningen kl 05.40 och va då 7 cm öppen. Kl 06.52 tog världens finaste flicka sitt första andetag <3
Kl 04,38 kom lilla Emmie, 3430g och 50 lång. Två timmars värkar och 1 krystvärk. Vi mår bra och väntar på att träffa läkaren så vi får åka hem på eftermiddagen.
Jag har ju aldrig förr vart med om hinnsvepning då mina förlossningar har startat ändå..
Men jäääääklar vad slem och gammalt blod det kommer idag... Mängder! Har det dragit igång för er som vart med om liknande?
Grattis till er som har fått era bebisar! Jag lyder med er som inte har fått än medgång lver bf, vet att det e skitjobbigt att vänta de sista dagarna! Men snart är era bebisar här!! <3
Mina stygn har börjat göra ont och skava, ni som har fått barn tidigare och sytt, kommer ni ihåg hur länge stygnen satt i?
Har ju blivit sydd alla mina tre förlossningar, men kommer inte ihåg när stygnen släppte..