Inlägg från: becka1989 |Visa alla inlägg
  • becka1989

BF april 2016

Ligger hemma i soffan och bara tar det lugnt ledig dag från jobbet då är det bara att njuta av lugnet,

Var på kryssning i helgen med min man och mina föräldrar blev otroligt bortskämda mina föräldrar betalade allt utom det i taxfreen. Hittade en one pice från lundmyr of Sweden body mössa och en Hood, min mamma betalade mössan och bodyn sen satt vi och diskutera i hytten i några timmar innan vi skulle kliva av så nu ska mina föräldrar tydligen köpa bilbarnstol och sen skulle vi får pengarna för vagnen vi köpte för 3000kr så vi kan köpa andra grejer för det. Känner mig lite bortskämd med tanke på att dom inte gjort så med mina andra 4syskon som fått barn anledningen vi fick var att vi är tydligen en av favoriterna i familjen. Vi är väldigt nära mina föräldrar då vi umgås väldigt mycket med dom och så åker gärna på semester med dom och festar med dom.

• becka1989
    camillis86 skrev 2015-10-29 09:17:55 följande:

Tjejer ni som mått illa, har det släppt??? Jag går in i vecka 16 imorgon och kräks fortfarande varje dag, blir så nedranas less på detta illamående..... :( bebisen har hela tiden gått under namnet räkan, nu har det dock blivit kräkan! Suck!!!

Kräks och mår illa ständigt utan mina lergigan comp klarar jag inte av dagen är i vecka 16, hoppas att jag ska kunna sluta med tabletterna snart
  • becka1989

Du är verkligen inte ensam om att inte känna dig gravid,

Har gått in i vecka 17 och känner mig inte alls gravid alla symptomer har försvunnit helt illamående och så finns inte längre, ända jag känt är lite växtvärk mer som mensvärk och inget annat

• becka1989

Någon mer än jag som ständigt är näppt i näsan och hostig?? Har varit så från och till sen vecka 11

• becka1989

Usch känner mig inte alls gravid längre, alla symptomer bara försvann inget illamående,magen syns bara på morgonen inte sugen på något speciellt ingen växtvärk eller öma bröst :/ är det nu spökveckan har dragit igång man blir ju mer orolig att det ska vara något fel

• becka1989
    Nonym skrev 2015-11-06 11:44:02 följande:

Låter som spökveckorna ja hade det inte varit för att min mage faktiskt börjat växa lite nu så hade jag varit övertygad om att jag bara drömt att jag varit gravid

Har du känt bebisen än? Är själv i vecka 18 (17+5) och har inte känt något än

Kände lite puffar i vecka 15 men sen inget så man blir lite orolig då haha
  • becka1989
    Nonym skrev 2015-11-06 13:47:35 följande:

Ja.. jag frågar maken nästan dagligen om "hur gravid jag ser ut" iom att jag mest känner mig tjock.. hade jag känt bebisen hade jag kanske känt mig mer gravid och mindre tjock

Ja men precis, sambon sa till mig att jag hade fått en liten mage haha men inte så stor känner mig mer uppsvälld
  • becka1989

Här går dagarna väldigt sakta känns det som, orken finns inte till att göra så mycket, någon timme hos mina föräldrar och jag är helt slut. Var på stan igår med mannen efter 40min så var jag redan slut i huvudet då blev det att åka och handla till kvällsmaten som absolut inte blev av då jag inte orka röra mig från soffan när vi kom hem eller ens på hela kvällen.

Vill bara få tillbaka lite ork iallafall så man orkar göra något.

Nästa vecka blir jag ensam i 3dagar då mannen åker på kurs i England kan inte annat än tänka mig att jag kommer bli liggande i soffan hela tiden haha.

• becka1989
    Milleman skrev 2015-11-10 09:50:16 följande:

Då var jag 100% sjukskriven och kommer inte jobba mer innan förlossning.

Fick göra ultraljud då jag har så ont nere i magen. Men bebis mådde bra! Däremot har jag en bristning i en stor muskel efter min cykelolycka för två veckor sen. Så det var inte konstigt att jag hade ont och tyvärr kommer det inte få chansen att läka när magen växer.

Läkaren vill att vi i januari diskuterar igångsättning. Jag är inte så positiv till det :( har någon erfarenhet?

Skönt att du fick heltids sjukskrivning. Vilken vecka är du i?
Svar på tråden BF april 2016