Inlägg från: Paro |Visa alla inlägg
  • Paro

BF april 2016

Milleman skrev 2015-12-01 13:28:12 följande:

Hur rädda är ni gör att RUL ska ha visat på "fel" kön? Alltså att de har sagt/sett fel. Jag tänker att de verkar vara ganska säkra nuförtiden. De var två stycken som gjorde RUL på mig och båda sa samma. Då vill jag tro på det :)

Jag tycker det är roligt att ha fått veta kön men ser det mer som att sannolikheten är större för att det är en flicka än att det ÄR en flicka. Skulle inte direkt bli besviken om det var en pojke :) Vi har både pojk och tjejnamn och jag köper neutrala kläder i början.
  • Paro
    becka1989 skrev 2015-12-01 15:18:48 följande:

Varit till bm och tagit prov järnet låg åt helvete 24 av 60 så väldigt lågt så nu blir det att äta järntabletter till bf.

Oj! Det var lågt! Hur mår du, känner du av det? Jag har också lågt, men inte lika lågt som du och får återkommande huvudvärk ofta. Har dålig B12 också...
  • Paro
    becka1989 skrev 2015-12-01 16:16:39 följande:
    Fått huvudvärk, migrän och varit trött men inget annat hoppas det blir bättre nu när man ska äta tabletterna.

Tar du niferex?? Tänkte bara om du visste när man ska ta dom?
    Hoppas det blir bättre. Ja, jag tar Niferex på kvällen innan jag lägger mig. Oftast går det 2-3 timmar mellan sängdags och sista måltiden :)
  • Paro

Hej!

Jag ska köpa sista julklapparna på lunchen. Ikväll är det uppesittarkväll med den klassiska bingon :)

Magen har blivit stor, många tror jag ska föda i jan...haha! Nu känner jag sparkar tydligt och det känns bra. Har moderkakan fram...för tillfället mår jag fantastiskt bra! Hoppas ni alla mår bra, att magarna växer som de ska och att ni får en god jul!

• Paro
    Milleman skrev 2015-12-26 21:31:50 följande:

Hur mycket har ni gått upp i vikt hittills?

Jag tycker det börjat bli tungt nu sista veckan. Svårt att sitta och äta. Trycker upp mot lungorna. Och min foglossning är ordentlig nu.

Men bebisen sparkar som bara den. Igår så jag nästan tappade andan :D

Jag har nog hunnit gå upp ca 12 kg och jag är i v24. Förra graviditeten gick jag upp över 30kg...
  • Paro
    Josefine85 skrev 2015-12-31 08:26:30 följande:

Jag har börjat bli så andfådd! Måste typ halvsitta och sova då det känns som om lungorna inte får tillräckligt med luft när jag ligger ner! Å så är man bara i vecka 24 och en hel evighet utav graviditeten är kvar :'(

En kort hundpromenad känns som ett 7-milslopp.. Flåset är helt värdelöst och bebisen trycker på nån nerv i magen så jag får jättehåll!

Fler som känner igen sig, eller är det bara jag?

Passar på att önska er alla ett riktigt gott nytt år!

Loke -07, Alvin -09
    Likadant för mig, så andfådd och jag är bara i vecka 24.

Passar på och önskar er en fin nyårsafton och början på 2016, så mycket fint som ligger framför oss tjejer!!! :D
  • Paro
    Josefine85 skrev 2016-01-05 09:09:25 följande:

BOOM så visar vågen +6 kg! Lite för mkt gott före och över jul och nyår! Nåväl. Nu blir det sockerdetox!

Iaf så börjar kläderna bli små.. Jag har nog vart in på HM's hemsida 100-tals ggr! Men ursäkta mig.. Kläderna är riiiktigt fula :S jag vägrar glida runt i tights och nån tunika som ser ut som mormors köksgardiner!

Vart kan jag köpa snygga mammabyxor och toppar?

Jag gillar desigulals haremsbyxor, men kan inte knäppa ett enda par just nu :D

Hjääälp!!!

Loke -07, Alvin -09
    Jag gillar Zalando som har lite mer mammakläder än HM och från olika märken. Beställde nyss en vinterjacka därifrån som jag nu hoppas ska ha tillräckligt med plats för magen att växa i :D
  • Paro
    Milleman skrev 2016-01-10 21:52:51 följande:

Jag vet inte varför men jag kan inte njuta av den växande magen. Skäms över att jag skäms över magen. Känns hemskt och onaturligt. Men rädslan för att bli lika tjock och tung som sist (största sf-mått 43 och viktuppgång 30 kg) är så stor att jag tycker det är jobbigt att se magen växa.
    Älskar att känna sparkar och det här så jag är överlycklig över bebisen, bara inte över att bli tjockare :/

Du är inte ensam! Blir så glad av att känna det lilla livet i mig men det är så jobbigt att höra och se hur stor man blivit...ligger redan på en viktuppgång av 12 kilo och om det blir som förra gången slutar jag på 30. Det är mycket på min kropp. Är bara 160cm lång. Jag tror att det bara är så att min kropp vill väga så mycket för att klara av graviditeten så det får helt enkelt vara så. Det var inte svårt att bli av med vikten förra gången och jag hoppas det blir samma nu...
  • Paro

Hej!!

Jag känner av foglossning och det känns mycket i blygdbenet. Vaknar varje natt mellan 3-4 och är vaken någon timme, vilket gör att jag är väldigt trött på morgonen.

• Paro
    Milleman skrev 2016-01-19 21:20:30 följande:

En nyfiken fråga. Hur mycket rör er partner på magen och själv vill känna efter sparkar osv?

Inte alls, nästan bara när jag uttryckligen säger att han ska känna på magen för det är fest där inne ;) han har svårt att knyta an till magen precis som förra gången...
Svar på tråden BF april 2016