Inlägg från: Två prinsar |Visa alla inlägg
  • Två prinsar

BF april 2016

Här blir det förmodligen igångsättning imorgon pga bebis ligger lite på tvären. Blir kanske ballongmetoden med tanke på tidigare kejsarsnitt. Någon som har erfarenhet av den metoden?

• Två prinsar

Ligger vaken o klockar värkar...4-5 min mellan varje o dom håller i sig i ca 1 min.
    Har gått med kraftiga förvärkar hela dagen...så hoppas det hjälpt lite på traven!!
    Får se om det kommer en liten kille under dagen:))

• Två prinsar

Så nu är vi inne på förlossningen, är dock bara öppen 2 cm men det kan gå fort med 5:e barnet. Hoppas hoppas att det inte stannar av...är ju 40+5 idag...

• Två prinsar

Tackar Milleman :)
    Men vilka eftervärkar man har :/...
    Men det är det värt ;))
    Första natten avklarad på patienthotellet, åker hem till alla storebröder sen idag :)
    5 killar...:)) jag kommer inte få det lätt ;)

Hoppas ni som väntar fortfarande snart får hålla era små liv i famnen!!!
    Tiden är såå dryg på slutet...

• Två prinsar

Jag får nog säga att vår lilla sover bra! Han får en flaska ersättning vid 22 tiden sen sover han till 5 eller 6 på morgonen. Så det får vi vara nöjda med :)
    Han både ammas och får ersättning och vi märkte att han höll säga mätt längre på ersättningen så det blev bra att avsluta kvällen med det så han står sig längre över natten.

• Två prinsar

Han har ett eget rum med egen säng, men jag har honom i vagnen i vårt sovrum...känns tryggare att honom nära ett tag framåt, och han sover bra i vagnen.
    Sover er bebis i eget rum?
    Sover er långa stunder under dagen eller du ammar ofta då oxå?

• Två prinsar

Här går det bra! Vår Noah är nu 16 dagar gammal. Han är glad för mat och får både bröstet och ersättning.
    Är en långdrickare vid bröstet...det tar lååång tid för honom :)) ibland känner man sig lite stressad med 4 syskon som oxå behöver mig ;)
    Sover bra på nätterna, oftast hela nätterna om han fått äta vid 23 tiden.
    Har först nu börjat vara vaken mer på dagarna och tittar för fullt på allt och alla.
    I detta underbara väder så klär vi honom i tunn långärmad body med tunna byxor, tycker det blir lagom, i vagnen är han utan mössa men så fort han kommer upp åker solhatten på :)

• Två prinsar

Hej alla hur går det för er och era små bebisar:))
    Här går allt bara bra! Vår lilla kille blir 5 veckor imorgon.
    Måste bara höra lite med er andra hur era bebisar sover på nätterna...
    Vi lägger Noah ca 20.30 och han vaknar ca 06.00...jag är inne och kollar till honom på nätterna när jag ändå är uppe för att fixa välling till vår 1 åring. Jag känner inte att jag vill väcka honom mitt i natten när han sover såå gott...
    Han är en stor kille och inte underviktig eller något.
    Äter mycket under dagarna och speciellt på kvällen innan han går och lägger sig. Han både ammar och får ersättning.
    Sover era oxå så länge på natten eller hur ser det ut för er??

• Två prinsar

Så skönt att höra att fler sover bra:))
    Har er BVC sköterska sagt ngt om att ni ska väcka honom en gång på natten för att äta??
    Vår sa det när jag berättade att han sov så länge...men jag tycker det känns så fel att väcka honom. Jag testade det en gång men han var så trött så han bara fortsatte att sova vid bröstet istället för att äta...känns lite taskigt att göra det då! Jag tror ju att han vaknar när han är hungrig.

• Två prinsar

Vår lilla kille sover oxå mycket mellan 10-12 timmar på natten och även en del under dagen, han har sovit så ända sen han föddes han är 10 veckor.
    På BVC sa dom att det är bra att dom sover mycket när de är så små för det är då dom utvecklas...
    Jag tycker det är underbart att han kan sova så bra på natten...synd bara att hans 3 åriga storebror inte gör det ;)
    Man får väl njuta så länge det varar för det ändras väl snart när de kommer in i olika faser:))

Svar på tråden BF april 2016