Inlägg från: Milleman |Visa alla inlägg
  • Milleman

BF april 2016

Nonym skrev 2016-03-24 19:36:07 följande:

Var hos BM idag, hon sa att bebisen nu är helt redo för att komma och kan komma vilken dag som helst, hon trodde absolut inte att jag kommer gå över tiden, så det känns gött

Åh dem får inte säga så tycker jag. Så sa min barnmorska till mig i v 37-38 förra gången. Milton kom på bf+15. Snacka om att gå på övertid när hon trodde han skulle komma tidigt.
  • Milleman

Jag ligger på soffan och är sååå yr. Måste göra mat till mitt barn. Fy vad hemsk jag känner mig.

• Milleman
    kvinna16780 skrev 2016-03-25 20:38:24 följande:

Jag känner likadant :( sjukt jobbigt.

Fick reda på i veckan att jag inte får ta epidrual p.g.a. låga blodplättar. Har nu sån ångest över förlossningen.

Jag använde ingen epidural? Bara lustgas. Så det går det med :)
  • Milleman
    Malla1 skrev 2016-03-25 20:03:02 följande:

Någon mer som känner att så fort bebis rör på sig så gör det sjukt ont mellan benen? Det gör verkligen sjukt ont just mellan benen och bak mot baken så att säga, så fort den rör sig minsta lilla, usch vilken jobbig dag det har varit idag...

Inte så fort hon rör sig men när hon rör sig på ett visst sätt känns det som om någon sticker upp en kniv i underlivet :O
  • Milleman

Känns helt sjukt ju att ha ett datum på när bebisen ska komma :P hoppas inte den kommer innan det bara...

• Milleman

Vad har alla för bf nu? Vissa måste ju närma sig ordentligt. Om alla citerar inlägget efter varandra har vi till slut en hel lista :)

Milleman, andra barnet, bf 24/4

• Milleman
    Josefine85 skrev 2016-03-26 09:40:41 följande:

Har gråtit en skvätt på morgonen. Jag vill verkligen inget mer nu. Man kan inte sitta för länge, man kan inte ligga ner som folk, man orkar inte göra saker som man så gärna vill göra, man kissar nästan på sig när man ska rulla ur sängen på natten för man kommer knappt upp. Det hugger mellan revbenen och i underlivet... Och man använder 3 ombyten vecka ut och vecka in.. Alla mina kläder i garderoben ser pyttesmå ut (36/s).... Jag tappar hoppet om att någonsin komma i ett par jeans igen.... Jag får leva resten utav mitt liv i haremsbyxor :(

Loke -07, Alvin -09
    Åh fy fan. Lider med dig! Finns det nångång i nån ställning som livet ändå känns bra, typ i soffan? Lägg dig isf där och glo på tre filmer i rad, och ät det du är mest sugen på. Ibland måste vissa dagar få bli så!!!
  • Milleman
    Josefine85 skrev 2016-03-26 12:14:30 följande:
    När blir det planerade snittet då? Måste vara underbart med ett slutdatum! Det är något jag verkligen önskar mig. Avskyr ovissheten!
    Loke -07, Alvin -09
    Vi har bara berättat för mina föräldrar när det blir eftersom de ska vara barnvakt :) vill inte ha pressen på mig att alla vet när ;) men det är innan bf.
  • Milleman
    Emmmmm skrev 2016-03-26 22:16:43 följande:

Emmmmm andra barnet. BF 20/4. Bebis kommer 12/4 dock.

Får man fråga var du bor och vilket sjukhus du gör snitt?
    Är du orolig för att det kan starta av sig själv innan?
  • Milleman

Ni som har syskon till bebis redan. Hur har ni tänkt med förskola? Jag tänkte eg ha hemma Milton ett år men hans pedagoger tyckte att han skulle vara kvar :P han ska få gå i 5-årsklubb och så och det tror jag iofs att han kommer gilla :) märker nu när vi är hemma själva hela påsken att han är trött på mig. Här får syskon gå 15 h/v (mån-ons). Vi kommer nyttja iaf 10 av dem varje vecka tänker vi. Min man är ledig varannan mån-tis så då kanske vi vill ha Milton hemma och göra nån utflykt en av dagarna.

Men efter födsel (om allt går bra och bebis är frisk) då får han vara hemma så länge han vill. Jag vill inte lämna honom mot hans vilja för lillasyster får inte komma och "förstöra". Antar att han kommer vilja tillbaka till förskolan efter 1 vecka.

Jobbar själv på förskola och har sett flera olika "lösningar" på hur man gör med syskon. Ibland tycker man inte att föräldrarna tänker på syskonets bästa.

Svar på tråden BF april 2016