Inlägg från: Issi |Visa alla inlägg
  • Issi

BF april 2016

Ang att symptomen kommer och går så tror jag inte att man behöver oroa sig särskilt egentligen. Jag mådde bra i några dagar och vips igår så mådde jag dåligt igen, idag mår jag helt ok igen så det verkar variera helt vilt. Och då vet jag attdet iaf i måndags fanns en levande bebeis där inne. Är i v 11 nu.

Jag har tagit beslutet att försöka avstå allt onyttigt, dvs godis kakor etc, salt som chips osv under graviditeten from nu. (om man inte blir bjuden typ hos farmor, då kan man ju inte vara taskig och säga nej =). Väger redan lite för mycket och vill inte lägga på mig i onödan. Sjukt svårt dock, jag är en riktig gottegris !

• Issi

Hej alla!

Jag har varit borta ett tag, har varit megaförkyld i några dagar. Jag som annars bara brukar vara dålig i ca 2 dagar märker tydligt att immunförsvaret inte är på topp. Är i v 12 nu! Så nu håller jag nästan andan. Nästa vecka UL för KUB, då i v 12+3 om jag minns rätt. Om det går bra ska jag, precis som någon annan skrev, gå och köpa mig ngt fint bebisplagg samt berätta för alla nära.

Idag mår jag illa igen, känns väldigt skumt då det varit borta i iaf en vecka men jag antar att det kan gå upp och ner. Någon annan som mår illa såhär sent?

Elisabet83 skrev 2015-09-14 16:49:48 följande:

På vul för en vecka sedan (som jag var på pga värk) blev jag tillbakaflyttad en vecka till 6+3 och läkaren sa att hon anade hjärtslag. Alltså ett fladder som man utgår från är hjärtat. Och idag såg läkaren ingen hjärtaktivitet alls och beräknade mig till 6+4 :(

Stackars dig, jag var med om samma sak förra vintern. Allt hade stannat flera veckor tidigare och där hade jag gått runt och trott att alllt var bra. MEN din tid kommer, du tar revanch!

• Issi
    Woodwick skrev 2015-09-15 19:58:57 följande:

Hej alla! Har tidigare skrivit i en annan apriltråd men de verkar som de flesta har gått över till Fb vilket inte jag är intresserad av så blev väldigt glad när jag hittade er :) imorgon är jag i v 8+0 och ska på inskrivning hos bm på morgonen. Har för tre veckor sedan varit på hälsosamtal. Är det någon mer än jag som ska eller har gjort cellprov när de varit gravida. Min barnmorska ska göra ett imorgon då det var tre år sedan sist jag gjorde ett.

Välkommen! Kul med inskrivning =) Då känns det mer på riktigt... Jag gjorde cellprov min förra graviditet, inga konstigheter! Lycka till !
  • Issi
    Woodwick skrev 2015-09-16 09:20:05 följande:
    Tack så mycket :) det har gått bra idag :) hon sa att man kan börja blöda lite men att det inte var något jag skulle oroa mg för :) vi ska på Vul nästa vecka så nu räknar vi ner dagarna! Hur långt gången är du?
    Så bra att det gick bra! Spännande med vul! Jag är i vecka 12 nu (11+4), känns overkligt. Ska på UL nästa vecka i v 12+4. Håller tummarna för att allt är bra då. Var på ett UL i förra veckan med och såg då små vinkande händer =)
  • Issi
    camillis86 skrev 2015-09-16 13:05:32 följande:

Fick kallelse för KUB och RUL igår! Spännande! 12/10 och 25/11! Långt kvar men oj så man längtar! :)
    Hur har ni andra gjort/tänkt göra, KUB el inte?

Jag ska göra KUB i nästa vecka. alltså själva ultraljudet. Jag hoppas att resultatet är bra, vet inte vad jag ska göra annars. Gör det mest för att jag vill se att allt är bra men lite beredd får man ju vara på att det kan bli dåligt resultat...
  • Issi
    MeMon skrev 2015-09-17 08:38:02 följande:
    Står ju helt still! 2 veckor kvar till kub, sjukt frustrerande att bara vilja få tiden att gå när den går sååååå sakta :-/
    Visst går tiden helt galet långsamt!?!?! Sedan min dotter föddes har jag upplevt det tvärtom, att tiden går fruktansvärt fort men inte nu längre, nu är det tvärtom. Jag har otroligt nog lyckats hålla tyst och bara berättat för min syster och en nära vän så efter kub nästa vecka ska det blir skönt att berätta för föräldrar och andra och slippa gömma magen i stora tröjor och luftiga tunikor...

Har ni berättat än?
  • Issi
    mammatillEllie skrev 2015-09-17 09:57:54 följande:

Jag har berättat för mamma, min syster och min kompis. Resten får vänta till efter kub-testet.
    Mamma höll på att trilla av stolen då jag och syrran berättade för henne samma dag att båda var gravida

Gud vad roligt! och vad kul för dig och syrran att följas åt!
  • Issi
    Flerattälska skrev 2015-09-18 14:57:32 följande:

Har varit på tidigt ul idag och allt såg bra ut. En sådan lycka att se den lilles hjärta picka på för fullt. Jag har varit så orolig så att få se och höra att allt ser ut att vara som det ska vara en otrolig lättnad :) Nu är det bara att hålla tummarna för att det fortsätter så också :)

Typiskt nog fick jag stressa dit och glömde telefonen på jobbet. Ville så gärna ha en bild att visa maken. Än mer otur var att deras utskrifter inte funkade så bilderna som läkaren försökte skriva ut kom inte ut :( Jag ska aldrig glömma telefon igen när jag ska på ul!

Jaja, då är de än mer efterlängtade åå rul.

Fick ytterligare en överraskning då läkaren inte hittade den cysta jag haft sen ett år tillbaka. Happy time :)

Trevlig helg på er!

Gratulerar! Vad skönt med så positiva resultat, både ang bebis och cysta. Vilken vecka är du i? Trevlig helg, gå hem och njut av att du har ett liv i magen (det är ju såååå coolt egentligen!)
  • Issi

Hej alla! Nu är det många som börjar närma sig den magiska 12-veckors gränsen. Tänk vad skönt =) Själv är jag i v 13 nu och ska på KUB UL imorgon, borde då vara i ca 12+4. Det slog mig att jag inte har en aning om hur lång tid en sådan undersökning tar, har liksom inte beräknat det i förhållande till hur länge jag måste gå från jobbet. Ni som har gjort, hur lång tid tog det ungefär?

Jag har ingen vidare matlust men inga särskilda cravings heller faktiskt, har varit mycket frukt men nu är det inget. Lite tråkigt, tycker mest att allt smakar konstigt. Det enda jag är sugen på är sådant som jag inte får äta, goda ostar, röka korvar, kallrökt lax haha :) Funderade på om man kunde äta tex kallrökt lax om man fryser den innan, kommer inte ihåg hur det är med det...

• Issi
    camillis86 skrev 2015-09-22 13:04:43 följande:

Issi, hur har det gått för dig på KUB? och hur lång tid tog det? Jag har tid 12/10 på KS! :)

Jag ska dit idag, rapporterar när jag är tillbaka =)
Svar på tråden BF april 2016