Inlägg från: Idilia |Visa alla inlägg
  • Idilia

BF april 2016

Ingefära och pepparmint har jag fått tips om. Någon som har tuggummi kanske?

Cissi90 skrev 2015-08-23 18:30:21 följande:

Åh hörni! Var med om en jätte jobbig grej nyss :/ är hemma hos mina släktingar som inte vet att jag är gravid. Vi har grillat nu och jag har ätit och mådde as bra sen helt plötsligt så kom illamåendet :( maten sitter i halsen och jag kan inte säga något pga att ingen vet än.

Blä! Hur stoppar man illamåendet ?

• Idilia

Gick in i vecka sju idag och nu börjar illamåendet komma på riktigt. Annars är jag trött och har ömma bröst. Börjar bli väldigt gråtmild också :)

Tvingade ner magen i ett par vanliga jeans. Stackars pyret där inne. Får nog bli andra kläder i morgon.

• Idilia

Blä idag känner jag mig bara uppblåst. Känner mig tjock och det känns som jag aldrig kommer få en bula utan bara bli tjock... Ja, ni hör ju gravidhormonerna :)

Angående om partner följer med till bm. Förra gången följde maken med på alla utom ett. Jag fick göra ett sockertest som tog över två timmar och så länge kunde han inte vara borta från jobbet. Den här gången kommer det inte funka lika bra tror jag eftersom det måste passa med mitt jobb också (jag pluggade hemifrån sist) och någon måste ju ta hand om dottern.

• Idilia

Jag är likadan. Första barnet var jag ko-lugn. Men då blev vi gravida på första försöket så jag hann nog inte bli nervös. Nu tog det ett år med ett missfall på vägen. Vissa dagar vågar jag knappt gå på toa för att jag är rädd att se blod. Andra dagar är jag lugn i och med att jag har många symtom.

Lia_78 skrev 2015-08-26 23:12:42 följande:

Är i v 7+1 idag. Hade värsta bakslaget igår och kände att detta inte kommer gå vägen.

Men idag är jag på bättre humör. Jag blev iallafall gravid utan hjälp och vi lyckades efter 1 års oskyddat så kommer vi få till det igen om det skiter sig denna gång.

Knäppa jag gjorde ett test idag med. :) kände mig så dum efteråt. Men så skönt att se det där extra strecket på stickan.

Med första barnet var jag inte ett dugg orolig men då var jag ung (12 år sedan). Men nu på andra är jag helt förstörd vissa dagar.

Ville bara skriva av mig lite.

• Idilia

Ni som jobbar, hur lyckas ni dölja illamåendet för kollegor? Jag är lärare så antingen är jag med barnen, är i personalrummet eller i arbetsrummet. Jag är aldrig ensam under en dag. Än så länge kräks jag inte menjag mår illa och är trött. Vet inte hur jag ska kunna dölja det. Är i vecka sju så jag jar ju några veckor kvar...

• Idilia

Mina symtom varierar jättemycket. I fredags var jag däckad större delen av dagen pga illamåendet. Igår mådde jag lite illa på kvällen men annars inget.

Jag har inskrivningssamtal på torsdag. Hoppas jag får tid för ultraljud då. Har drömt om att det blir tvillingar...

• Idilia

Jag blir lite trött på mig själv. När jag mår illa tycker jag väldigt synd om mig själv och önskar att det ska gå över. När jag inte mår illa blir jag orolig att något är fel och önskar att det skulle komma tillbaka...

• Idilia

Vad tråkigt att fb-gruppen inte blev något bra. Jag är med i en som heter gravida med bf 2016 och den verkar bra. Förutom att jag kräks på allt pojk/flick-snack. Jag behöver inte veta vad det är för kön på bebisen för att kunna inreda bebisens rum. (Vill inte starta en debatt med er här som tycker tjejer ska ha rosa och killar blått, vill bara förklara varför jag blir trött på gruppen ibland. Vi är ju olika och är extra känsliga när vi är gravida). Nu ska iofs inte min bebis ha något eget rum än så länge utan vi samsover så... Sen är jag med i en grupp som heter nära gravid och en som heter gravida feminister. Så jag är ganska nöjd :) Och så har jag ju er här.

Ikväll har jag föräldramöte. Känner mig lite nervös då mitt illamående kommer på kvällen. Vet inte riktigt hur jag ska kunna få i mig tillräckligt med mat på rätt tider för att inte spy. Hm... Kanske ett bra första intryck föräldrarna får av mig ;)

• Idilia

Var på första samtalet hos bm idag. Kändes bra, fick stort förtroende för henne. Fick tid för ul den 7/10. Då är jag i vecka 13. Känns som ett bra datum. Den femte är första dagen i andra trimestern, så då kan man ju vänta till efter ul med att berätta. Kommer ju säker bli bakåtflyttad några dagar ändå.

• Idilia

Vi ska inte göra kub. Vi var överrens om att vi vet inte vad vi ska göra med informationen. Får vi ett barn som är handikappat på något sätt så får vi ta det då. Vi har inte hjärta/mage eller vad man nu ska säga till att göra abort heller. Barnet är ju så efterlängtat! Så då känns det bättre att inte göra ett test. Vi får ett ul ändå i vecka 12 men bara tidsbestämmelse. Sedan finns det visst något som heter nupp?? Det var visst också något test jag tackade nej till.

Svar på tråden BF april 2016