Inlägg från: Pauliina |Visa alla inlägg
  • Pauliina

BF april 2016

Issi skrev 2015-09-22 08:49:25 följande:

Hej alla! Nu är det många som börjar närma sig den magiska 12-veckors gränsen. Tänk vad skönt =) Själv är jag i v 13 nu och ska på KUB UL imorgon, borde då vara i ca 12+4. Det slog mig att jag inte har en aning om hur lång tid en sådan undersökning tar, har liksom inte beräknat det i förhållande till hur länge jag måste gå från jobbet. Ni som har gjort, hur lång tid tog det ungefär?

Jag har ingen vidare matlust men inga särskilda cravings heller faktiskt, har varit mycket frukt men nu är det inget. Lite tråkigt, tycker mest att allt smakar konstigt. Det enda jag är sugen på är sådant som jag inte får äta, goda ostar, röka korvar, kallrökt lax haha :) Funderade på om man kunde äta tex kallrökt lax om man fryser den innan, kommer inte ihåg hur det är med det...

Har iofs bara varit på RUL förut men de tog allt mellan 30-60 min beroende på hur bebisen låg. De viktiga va att dem fick alla mått, men närmare en timme tar de nog. Sen får man ju ta hänsyn till förseningar och så :)
  • Pauliina

Förutom min jäkla träningsvärk efter gymmet igår kan jag säga att jag mår bra! De va länge sen.

Niferexen ger mig lös mage så tar den nu varannan dag men endå kommer de obehaglig smärta från magen. Tänker lite "så länge de inte kommer blod". Hoppas ni mår bra!

• Pauliina
    bine87 skrev 2015-09-24 21:06:30 följande:
    Börjar också bli människa igen. Men gymmet tänker jag inte ge mig på. Är alldeles för trött. Har kämpat bara med att komma ut på promenad med hunden.
    Jag äskar känslan av att vara tillbaka på gymmet igen, sjävklart med anpassad träning men bättre än inget :) jag ogillar promenader jag :)
  • Pauliina
    TrollongarnasMamma skrev 2015-09-24 22:24:24 följande:

Hej hej

Idag fick vi en chock...vi fick reda på att vi väntar nr 3 ....och 4!

De små är beräknade till den 4/4 ????

Stort grattis, och stor omställning! Hur känner ni inför detta? :)
  • Pauliina
    ellami skrev 2015-09-24 21:37:04 följande:

Kub idag och allt såg bra ut <3 efter tre ultraljud kan jag nog äntligen börja slappna av och börja ta åt mig av graviditeten och sluta tro det ska sluta som sist, trots att det finns i bakhuvudet att såklart allt kan hända längs vägen ändå.

Tror dessutom det är en pojke i magen så får se om magkänslan stämmer om ett par veckor! Fler som har en stark magkänsla för vad det är för kön?

Sommarmalva hur gick det för dig?

Jag tror jag har en tös i magen jag ;)
  • Pauliina

Sommarmalva jag beklagar verkligen!

Jag själv har sådant sug efter salt och surt. Idag består gottis av salta vingummin, salta hallon/lakris och chips. Hur ska de här sluta.

Och så tror jag att jag känt de första fladdret :)

• Pauliina

Ikväll är en jobbig kväll. Oro, ångest. Är helt hundra på att de ligger ett dött barn i min mage, trots att jag inte fått nå blödning, känner lite symptom ibland men hjärnan är helt inställd på att inte få se någon rörande bebis på Rul om ca 1 månad.. Fy dessa tankar!!

• Pauliina
    TrollongarnasMamma skrev 2015-09-26 22:50:25 följande:
    Varför tänker du så?

Jag har knappt symptom trots två inneboende som sprattlade för fullt vid kub testet. Hoppas du kan få lite ro i dessa tankar.
    Har haft sådana konstiga smärtor/obehag som jag inte vet vad de är, så de får ju en att tänka på saker som kan gå fel. Vi får hoppas mina känslor är fel
  • Pauliina
    TrollongarnasMamma skrev 2015-09-27 20:29:30 följande:
    Kan ju vara att du känner den lill* tar mer och mer plats? "Växtvärk" ?
    Jag hoppas du har rätt!
Svar på tråden BF april 2016