Inlägg från: kvinna16780 |Visa alla inlägg
  • kvinna16780

BF april 2016

Haha jag tänkte nä men nu har min mobil blivit knäpp! Sånt som händer Två Prinsar :)

• kvinna16780

Ursäkta för informationen men jag har blivit så gasig i magen :O Är jag ensam om det? Ibland känns det som att det en sammandragning men nä det visar sig vara magknip haha.

• kvinna16780

Oh hoppas att ni som känner av får era bebisar snart!

Jag känner inte av något så får leva genom er ett tag till.

• kvinna16780
    Issi skrev 2016-04-04 06:33:06 följande:

Igår vid 23 föddes vår lilla tjej. Hade oregelbundna värkar på FM igår (svaga) men sedan försvann de på EM. Kom tillbaka vid 19 tiden och var då lite starkare men fortfarande oregelbundna. Eftersom vi jade snabb förlossning sist ringde jag vid 20 och frågade hyr vi skulle göra. Hon tyckte att vi skulle åka in o titta. Kom in vid 21.15 och då var värkarna starkare. tur att vi åkte in för sedan kom hon :) hann inge med något mer än lustgas denna gång heller trots tappert försök att åk i tid.... Lycka till alla andra!!

Grattis till flickan!
  • kvinna16780
    Milleman skrev 2016-04-08 16:49:25 följande:

Hur mår ni alla? Här är det bra. Konstigt att ibland till och med glömma att jag är gravid :P nu är det inte så länge till vårt snitt. Spännande.

Idag har jag sytt lite till bebisen. Tänkte ha klart ett nyfödd-set innan hon kommer.

Vad duktig du är!
  • kvinna16780

En vecka kvar. Känner inget är på G. Men min läkare ringde mig i onsdags och sa att de ska göra en hinnsvepning på mig nu i veckan. Så vi lär väl se.

• kvinna16780
    Malla1 skrev 2016-04-11 18:27:36 följande:

Jag mår skit, är sjukt irriterad och frustrerad. Blir förbannad för minsta lilla. Ska bli skönt imorgon när inget utav barnen är hemma, att slippa tjata och hålla på, bara kunna ta det lugnt. Har ju mannen hemma oxå då han inte vågar åka och jobba.

Men jag börjar tröttna rätt rejält på det här nu. Att ha nya känningar varje dag men det händer inget mer... Har redan gått igenom det här en gång sist jag var gravid och hade hoppats jsg skulle slippa göra det en gång till men icke... Då gick jag två veckor såhär... Pallar inte att gå hela den här veckan såhär oxå men vad ska man göra... Jag vet ju att lillen kommer ut nångång snart men jag orkar inte gå såhär längre, har ändå ett rätt "krävande" liv eller vad man ska kalla det och just nu känner jag bara för att gräva ner mig någonstans och tacka för mig...

Stackare :( Finns nog inget tröstande att säga men känner med dig.
  • kvinna16780
    Emma90 skrev 2016-04-12 10:52:02 följande:

Bf idag och precis hemkommen från barnmorskan. Mitt blodtryck spökar fortfarande och har blivit högre sedan i fredags. Men tack vare det inte är någon äggvita i urinet och både jag och bebis mår bra för övrigt så låter vi det va. Blev kontrollerad där nere och tappen är helt utplånad, är öppen 3-4 cm så hon passade på att göra en hinnsvepning så nu hoppas vi det sätter igång dom närmaste 48 timmar. Fick även stränga order att jag absolut inte får bearbeta värkarna hemma utan måste in till förlossningen direkt när jag känner av att värkarna börjar. Bebis huvud är precis vid öppningen :D

Gjorde hinnsvepning en ont?

:)
  • kvinna16780
    Emma90 skrev 2016-04-12 15:13:01 följande:

Nej, jag kände inte av det faktiskt. Men det kan va för jag är mogen och inte har någon tapp kvar :)

Dock har jag inte känt av någon skillnad än. Hoppas bara att det funka.

Okej :)

Hoppas att det sätts igång nu då!
Svar på tråden BF april 2016