Inlägg från: Josefine85 |Visa alla inlägg
  • Josefine85

BF april 2016

BOOM så visar vågen +6 kg! Lite för mkt gott före och över jul och nyår! Nåväl. Nu blir det sockerdetox!

Iaf så börjar kläderna bli små.. Jag har nog vart in på HM's hemsida 100-tals ggr! Men ursäkta mig.. Kläderna är riiiktigt fula :S jag vägrar glida runt i tights och nån tunika som ser ut som mormors köksgardiner!

Vart kan jag köpa snygga mammabyxor och toppar?

Jag gillar desigulals haremsbyxor, men kan inte knäppa ett enda par just nu :D

Hjääälp!!!

Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    Milleman skrev 2016-01-10 21:52:51 följande:

Jag vet inte varför men jag kan inte njuta av den växande magen. Skäms över att jag skäms över magen. Känns hemskt och onaturligt. Men rädslan för att bli lika tjock och tung som sist (största sf-mått 43 och viktuppgång 30 kg) är så stor att jag tycker det är jobbigt att se magen växa.

Älskar att känna sparkar och det här så jag är överlycklig över bebisen, bara inte över att bli tjockare :/

Jag gick upp över 30 kg med första och följde översta kurvan på SF. Minns dock inte vad summa summarum vart på slutet. Men Jag var heeeelt enorm och förstår precis din känsla. Blir livrädd varje gång jag ställer mig på vågen. Går in i vecka 26 i morgon och har hittills "bara" gått upp 5 kg! HOPPAS, HOPPAS vi båda slipper bli heffaklumpar!

Låg på normalkurvan med 2an.. Så det är ju verkligen olika!
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85

Hur mår ni?

Själv har jag hamnat i någon ond cirkel. Kan vakna 2-3 på natten och vara vaken ett par timmar... Och samtidigt passar "Bodil" på att hålla låda så att det blir ännu svårare att somna om! Sen ska man upp tidigt som attan och fodra hästarna och köra barnen till skolan! Jag är så trött, så trött! Idag har jag legat på soffan h.e.l.a dagen! Har inte ens orkat äta lunch!

Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85

Har också tryck neråt! Allt känns svullet liksom! Får skitont i ryggen och höfterna de dagar jag är aktiv med att typ städa, handla, packa hö etc. Ska till läkaren i morgon och hoppas på sjukskrivning fram till graviditetspenningen! Orkar inte jobba en sekund till!

Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85

Jag har också vart enorm tidigare graviditeter! Hoppas på att hålla mig " inom ramarna" denna gång. Har dock fått normalstora barn (3160g & 3625g)! Men jag är livrädd att lägga på mig för mycket i vikt även om jag har gått ner efter de tidigare!

Är också, tursamt nog, bortskämd med en man som gör ALLT för att jag och bebisen ska må så bra det bara går <3

Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    Milleman skrev 2016-01-19 21:20:30 följande:

En nyfiken fråga. Hur mycket rör er partner på magen och själv vill känna efter sparkar osv?

Så fort han har möjlighet! Och barnen också :D alla i familjen vill gosa med "Bodil" :D
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    Milleman skrev 2016-01-20 11:47:26 följande:

Denna graviditeten flyter inte på. Nyss varit hos bm för minskade (nästintill obefintliga) fosterrörelser. Hjärtljuden lät bra men hon fick inte heller gehör när hon buffade och tryckte. Så nu ska vi avvakta till kl 13. Är inte bebisen mer aktiv då ska vi till antenatalakuten.

Hjälp vad läskigt! Håller tummarna att allt är som det ska!
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85

Att föda barn är bland de värsta smärtorna jag har varit med om, men det är så jäkla häftigt att jag förmodligen skulle bryta ihop totalt om det utav någon anledning skulle bli snitt!

Jag sprack rejält med första, men hade tur och lider inte utav några men! Med andra sprack det mindre och hoppas på att inte spricka alls när 3an ska ut :)

Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85

Vi har beställt en emmaljunga super viking air! Vi bor på landet, så vi gick mest efter däcken :D

En hel del kläder har man köpt, svårt att låta bli när man vet att det är en liten tjej som ligger där i ;) har ju somsagt 2 pojkar på 7 och 8, så jag har verkligen haft en längtan efter att få handla tjejgrejer!

Inte bara kläder och vagn behöver man ha. Vi ska kolla på ny bil i helgen då vi inser att vi aaaaldrig kommer förbi plats i vår passat-kombi!

För övrigt så har jag riktigt vidrig foglossning. :( är sjukskriven 50%, men har telefontid med läkaren idag, så jag hoppas hon sjukskriver mig på heltid! Har ju ont vad jag än gör!

Min mage är superspänd hela tiden. Den slappnar liksom aldrig av. Drygt!

3 månader kvar och jag har redan lessnat ur liksom :'(

Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    Milleman skrev 2016-01-27 06:48:22 följande:

Vi har också pojk sen innan som inte velat/passat i rosa så nu har jag gått loss lite på rosa haha :P har klippt ut tyg till tre bodies som jag tänkte sy denna vecka :)

Men fy för vidrig foglossning. Har du fått hjälp för den? Har du "bara" foglossning eller ischias också? Jag hade båda i förra graviditeten och jag grät mig igenom varje dag, trots att jag var 100% sjukskriven.

Jag var hos läkaren igår, är nu sjukskriven fram till förlossning. Hoppas du får den sjukskrivning du vill ha.

Är din graviditet olik dina förra? Min har varit olik från första stund

Hjälp och hjälp. Jag har vart till sjukgymnasten innan.. Men hon säger att eftersom jag är överrörlig, så innebär det ofta mer problem vid tex foglossning, inget nytt alltså. Har haft foglossning med pojkarna också och blivit sjukskriven. Denhär gången kom det redan i vecka 13, så jag har ju vart hemma till och från sen dess och inte jobbat alls sen november! Läkaren sjukskrev mig 50% fram till det datumet jag sökt graviditetspenning. Men jag skulle inte klara en dag på jobbet... Inte ens om jag "bara" fick sitta på en stol de 50% jag är tänkt att jobba!

Annars så tycker jag graviditeterna är någorlunda lika. Den klassiska tröttheten i början. Inget illamående. Det enda som är olikt är väl att jag inte mosar i mig bakelser, godis och glass som jag gjorde med de andra 2!

Däremot har jag också åkt på ett åderbråck i underlivet.. Det är nytt för mig! Som att inte allt det andra redan är nog liksom! :(

Ursäkta gnället!
    Loke -07, Alvin -09
Svar på tråden BF april 2016