Milleman skrev 2016-01-27 06:48:22 följande:
Vi har också pojk sen innan som inte velat/passat i rosa så nu har jag gått loss lite på rosa haha :P har klippt ut tyg till tre bodies som jag tänkte sy denna vecka :)
Men fy för vidrig foglossning. Har du fått hjälp för den? Har du "bara" foglossning eller ischias också? Jag hade båda i förra graviditeten och jag grät mig igenom varje dag, trots att jag var 100% sjukskriven.
Jag var hos läkaren igår, är nu sjukskriven fram till förlossning. Hoppas du får den sjukskrivning du vill ha.
Är din graviditet olik dina förra? Min har varit olik från första stund
Hjälp och hjälp. Jag har vart till sjukgymnasten innan.. Men hon säger att eftersom jag är överrörlig, så innebär det ofta mer problem vid tex foglossning, inget nytt alltså. Har haft foglossning med pojkarna också och blivit sjukskriven. Denhär gången kom det redan i vecka 13, så jag har ju vart hemma till och från sen dess och inte jobbat alls sen november! Läkaren sjukskrev mig 50% fram till det datumet jag sökt graviditetspenning. Men jag skulle inte klara en dag på jobbet... Inte ens om jag "bara" fick sitta på en stol de 50% jag är tänkt att jobba!
Annars så tycker jag graviditeterna är någorlunda lika. Den klassiska tröttheten i början. Inget illamående. Det enda som är olikt är väl att jag inte mosar i mig bakelser, godis och glass som jag gjorde med de andra 2!
Däremot har jag också åkt på ett åderbråck i underlivet.. Det är nytt för mig! Som att inte allt det andra redan är nog liksom! :(
Ursäkta gnället!