BF april 2016
Grattis :)... Går in i vecka 22 imorgon och tiden går sååå sakta men ändå så fort kändes som tiden gick snabbare innan vecka 20 och segare efter haha.
Grattis :)... Går in i vecka 22 imorgon och tiden går sååå sakta men ändå så fort kändes som tiden gick snabbare innan vecka 20 och segare efter haha.
Känner bara när jag ligger och halv sitter aldrig när jag står upp. Men mina buffar har blivit starkare nu och det är jag glad över eftersom jag har moderkakan i framvägg så kunde det ta ett par veckor till.
Vecka 22 idag då :)
Är i v 20 + 3, känner fortfarande inga rörelser :( moderkakan fram dock....
Tjejer hur var det nu, hade många av er redan beställt vagn? Jag och mannen var ute å kikade i helgen, finns ju så vansinnigt mkt olika men vi föll båda två för en Brio Smile, lättkörd med stora svängbara luftdäck fram som ska vara bra för lite mer "terrängkörning".
Kikade även på Bugaboo och Emmaljunga men mannen tyckte bäst om vagnen från Brio.
Tror även att vi kommer köpa en bedside crib sen att ha i början bredvid vår säng så man slipper kliva upp varje gång för att amma på nätterna! :)
Är det någon som vet om man ALLTID måste på samtal hos ex aurora om man vill ha snitt? el kan man få komma direkt till läkare för samtal? Ska till bm imorgon! När börjar man förresten att mäta magen?
Hade moderkakan fram sist, kände inte mycket under hela graviditeten. Mer nu i v 21 än vad jag gjorde på hela graviditeten sist typ :) va inte orolig.
Vi har köpt vagn. Teutonia Be You. Kommer passa oss perfekt. Vi har som krav att babyskyddet måste kunna flyttas från bil till vagn :) och svängbara framdäck. Och att barnet kan sitta vänd mot föräldern. Skulle inte vilja ha en 6-månaders framåtvänd.
Varför vill du ha snitt? Det är inget man "får" utan det ska finnas anledning till det, fysiska eller psykiska
Jag ska till barnmorskan idag i v 20+0 och räknar med att få magen mätt :)
Jag trodde de började mäta direkt efter RUL. Jag antar att de kommer mäta på mig och göra det oftare än andra graviditeter pga att jag födde ett så stort barn sist. Min läkare är hysteriskt rädd för att jag ska få en stor till.
Hittills har jag känt mig lugn men nu senaste dagarna har jag verkligen blivit rund och tjock om magen. Jag tycker det är jobbigt för jag vet att det bara kommer bli värre och värre nu och detta barn får inte växa i den takt Milton gjorde :(
Fler som istället gått ner i vikt? :S är snart i v 23 och gått ner 7 kg utan att egentligen inte veta varför
Julstressen är nu över shoppade allt under helgen och julklapparna är inslagna sambon ska göra maten vi ska ha med oss imorgon kör på knytis skönt nog.
Men får fira jul 3dagar på raden vilket kanske är lite stressigt hade hellre gjort det två dagar men eftersom sambons mamma är för snål för att åka ner till julafton utan kommer på lördag istället så blir det så
Ikväll blir det uppesittarkvällen med mina underbara föräldrar lite gott att käka och så 3de året vi gör det så mysigt att bara vara.
Här har vi en liten vilding som drar igång och sparkas förfullt speciellt när man ska sova magen växer men är olika storlekar varje dag beroende på hur lillen ligger.
Har samma problem, blir andfådd av att gå upp för 13trappsteg. Dock har jag varit förkyld från och till sen början så kan ju spela in lite.
Har även en liten som ligger och trycker på en nerv så man får håll direkt gör skitont.
Får hoppas att det inte blir värre än såhär ;)
Går in i vecka 26 på måndag så bara 14veckor kvar haha
Haha så har jag oxå det, blir inte bättre av att hosta eller nysningar känns som man kissar på sig då. Sprungit på toa hela dagen så har fått vara en hemma dag idag
V 26 idag, tre dagar till tvåsiffrigt "omg"!!