Inlägg från: Nonym |Visa alla inlägg
  • Nonym

BF april 2016

V 23 idag!

Fått min kallelse till Aurora-samtal nu med (äntligen) så nu kan jag börja lugna mig lite för att jag förhoppningsvis slipper den oron

• Nonym
    bine87 skrev 2015-12-06 11:47:50 följande:

Okej va tycker ni. Jag hade tidigare två katter som jag skaffade när jag bodde ihop med en för många år sen. Sen precis innan jag valde att flytta ut så skaffade han en hund. Jag fick på nåt knasigt sätt hunden och han tog katterna.

Jag har tänkt många ggr att jag vill skaffa en katt men det känns alltid som att det finns en anledning till att det inte passar sig. Har nu fått höra att katten kommer kissa i Barnets säng och att tänk om katten lägger sig på barnet. Jag vet inte riktigt vad man ska tänka.. Är det livsfarligt att skaffa katt nu?

Jag hade inte valt att skaffa någon katt, av flera anledningar, bla att jag inte skulle vilja att katten använder barnets säng/vagn som toalett, risken att katten lägger sig på bebisen och om barnet skulle utveckla allergi.
  • Nonym
    bine87 skrev 2015-12-06 12:04:50 följande:

Allergi är inget jag oroar mig för. Det finns katter, hästar, hundar, höns, hö etc hos mina föräldrar och vi är födda och uppvuxna med katter och hundar ihop, till och med uppfödning av kattungar och valpar.

Är det någon här som skaffat katt och sen fått bebis?

Jag är själv kraftigt allergisk och bonusdottern är likadan. Hon hade både hund och katter hemma tidigare och ingen av hennes föräldrar är allergiska så därför tog det tills hon var 4,5 år innan de fick rätt diagnoser på hennes problem. Tyvärr har de orsakat henne och hennes föräldrar mycket lidande och många dagar hemma från jobbet och turer till akuten helt i onödan.
  • Nonym
    camillis86 skrev 2015-12-07 11:05:31 följande:

Jag vet att det inte bara är nåt man får men jag har lite olika fysiska besvär som gör att jag önskar snitt, + att jag sedan jag gjorde praktik på en avd för  efterkomplikationer för 7 år sedan under min utbildning känner mig livrädd för att föda vaginalt....men ska prata med min bm imorgon!

Jag pratade med BM redan på inskrivningen om min förlossningsrädsla, har fått kallelse till aurora nu den 22a december

Jag tror att man som förstföderska måste gå på aurora-samtal om man vill få snitt, det är nog en relativt bra rutin, för jag tror långt ifrån alla som "vill ha" snitt vet helt vad det innebär, och då kan det vara bra att ha pratat med någon insatt om det och få all information.

Djupt inom mig har jag en önskan om att föda vaginalt, men jag är så jävla rädd för det och komplikationer att jag inte ser att det skulle vara möjligt, känner mig tyvärr själv väldigt låst vid snitt, men önskar att det hade varit annorlunda.
  • Nonym

Hur gör man för att söka havandeskapspenning?

Jobbar som montör/svetsare/grovplåtslagare och har ett extremt tungt yrke där man står upp hela dagarna. Mycket lyftande, bärande, slitande, bankande och slipande.

Känner inte att det är några problem än, men om det skulle bli? Hur funkar det om man blir beviljad havandeskapspenning men inte känner att man behöver ta ut det, går det?

Tacksam om någon hade nåt svar

• Nonym
    Emma90 skrev 2015-12-14 21:05:32 följande:

Jag jobbar som CNC operatör och det är som ditt jobb med mkt lyftande, hög volym på omgivningen, slitande, tråg jobbyta m.m

Jag ska också söka om gravpenning, fick det utan problem med Den blivande storebrorn. Bara för du får det beviljat av försäkringskassan så betyder det inte att du måste ta ut det, men om jag hade varit dig så hade jag gjort det för omgivningen är ju i sig inte så bra enligt mig i alla fall.

Jag vet dock inte riktigt hur det ska gå denna gång, är fortfarande mammaledig och är det till J ska skolas in på förskolan den 1/2. Ska försöka få gravpenning direkt där efter, men vet inte om det går ihop eller inte, men hoppas :)

Än så länge verkar ljudnivån inte störa bebisen iaf, är kanske var vid oljudet

Kör med friskluftsmask både när jag svetsar och slipar, plus utsug, så där känner jag mig inte heller så orolig..

Älskar verkligen mitt jobb och trivs jättebra så vill ju vara här så länge det går Är dessutom inhyrd och kunden är verkligen jättestöttande och ser inte alls min graviditet som något problem (har kanske att göra med att det varit extremt svårt för dem att hitta rätt personal) så jag vill ju helst inte lämna dem förrän jag verkligen verkligen måste..

Svårt det här
  • Nonym
    Milleman skrev 2015-12-17 08:01:34 följande:

Usch! Får man penicillin mot det?

Här utbröt vattkoppor igårkväll på sonen. Blir en lång helg för mig då min man jobbar 6-18 fre-sön. Risken är ju liten för bältros men jag vill verkligen inte ha nått sånt.

Brukar få antibiotika tror jag..

Precis pratat med min bm och tydligen MÅSTE jag dit med urinprov för att få medicin, trots att jag haft sånt här typ trettio gånger de senaste fem åren.. DRYGT
  • Nonym
    Regnbågsfärg skrev 2015-12-17 09:34:20 följande:

Ja de skickar det på odling så du får rätt medicin. Onödigt att få en bredsprektad om man kan se vad det verkligen är som behövs

Nej, men sen tar odling tre dagar plus att det är helg och jag brukar få njurbäckeninflammation om jag inte behandlas ganska omgående..

Har ingen större lust att kissa blod och ha 40 grader i feber i helgen..
Svar på tråden BF april 2016