Inlägg från: Josefine85 |Visa alla inlägg
  • Josefine85

BF april 2016

Milleman skrev 2016-03-03 08:05:16 följande:

5-6 veckor till beslut om igångsättning. Nu blir det stress med att sy och baka och fixa. Och hitta potentiella barnvakter. En efter en faller bort av olika anledningar. Vi får väl ha med storebrorsan :P

Måste vara skönt att få ett "slutdatum"! Jag avskyr att leva i "ovissheten"... Plus el minus 2 veckor är inget för mig, men det är bara att härda ut :D

Hoppas dock det kommer igång tidigare för din del, så du slipper igångsättning!
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    mintuu skrev 2016-03-06 05:33:06 följande:

Ont i ryggen och diarré, nått som ä normalt eller magsjukan som är o hälsar på ????? V.33

Kan ju vara förvärkar :/ svårt att säga!
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    Nonym skrev 2016-03-06 11:46:39 följande:

Vecka 36 idag

Lyx. Verkligen nära för dig nu! Vecka 34 i morgon för mig! Börjar lessna ur nu!
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    Nonym skrev 2016-03-06 15:40:23 följande:

Ja.. börjar tom drömma om att börja rida lite snart igen känns lite som att målet är i sikte nu och man kan planera för tiden när bebisen kommit Då har jag ju "bara" 34 dagar kvar!

Ja, jag vill också upp på hästryggen igen. Tur man har medryttare så pållarna hålls igång! Hoppas på att kunna tävla på sensommaren/hösten :)

Vad gör ni om dagarna? Jag försöker planera in något litet några dagar i veckan så jag inte går här hemma och deppar ihop när mannen jobbar och barnen är i skolan!
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    Milleman skrev 2016-03-06 16:44:21 följande:

Jag bestämmer över fjärrkontrollen :P haha... Och försöker hålla god ordning i hemmet och ambitionen är att sy lite nu sista veckorna. Ska även baka en del (jag äter glutenfri kost så till fikor efter förlossningen finns inte mycket att köpa och jag vill inte att andra försöker baka till mig).

Sen spelar jag spel med sonen och sånt :)

Vi har bf samma dag. Men jag tänkte att bebis gärna får komma 27/3. Då är mina föräldrar på besök så barnvakt fixad :P

Vi äter också glutenfritt hemma och jag även vegetariskt :D

Aah. Bebis får mer än gärna komma ut om 3 veckor. Önskar att den kom redan i morgon... Men man är ju inte sugen på en vecka eller 2 på neo heller.. Vill hem så fort det bara går!!

Jag kollar inte spec mycket på tv. Jag internetknarkar mer. Läser om allt onödigt vetande.. Nu med inriktning på förlossning bla.

Jag är nog i "Boa-stadiet" och vill bara fixa inför bebisens ankomst. Just nu ligger jag på soffan och bara pekar medan mannen skruvar upp skåp i tvättstugan.. Senare i veckan ska det läggas golv i vårt gästhus så han kan slänga ut sitt kontor där som står "temporärt" i vårt sovrum.. Jag hetsar med att jag vill ställa in "Bodils" spjälsäng.... Helst igår! Haha.. Han måste tycka jag är asdryg :D

För övrigt så mår jag bra. Sjuk värk i fötterna när jag står och grejar för mycket.. Magen är stenhård hela tiden.. Det är lite drygt faktiskt.. Har även senaste dagarna börjat känna av lite "mensvärk" i samband med SD.
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    Milleman skrev 2016-03-06 23:37:33 följande:

Någon mer som använder tens? När jag satte på den nu ikväll började bebisen sparka hårt. Efter 10 min stängde jag av den. Hon blev lugn. För att se om det kunde vara tensen startade jag den igen och det dröjde inte 30 sek innan hon började sparka hårt!! Stängde av den direkt.

Fler som upplever att bebisen märker av tensen?

Jag har en som jag använde i början eftersom jag hade så ont i ryggen... Sen läste jag att man inte alls skulle använda sån? Att det kunde vara farligt.. Säkert ingen större fara såhär på slutet dock..
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    Nonym skrev 2016-03-06 22:14:05 följande:

Min gamla åsna har bara gått och skrotat sen han försökte stryka av mig under ett träd i somras :-P brukar säga att han har ADHD precis som matte svårriden men en total ängel att ta hand om, är därför han fortfarande lever..

Jag håller på och gissar och tapetserar och lite så

Haha. Låter ju som en fantastisk häst :) jag har 3 islandshästar, varav 2 är unga. Det kliar i fingrarna att få träna dem :D
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    Nonym skrev 2016-03-07 06:48:25 följande:

Nja... Han har sina dagar, kan vara fantastisk att rida men kan lika väl ställa sig och bara stå och göra absolut ingenting eller välja att göra allt för att få göra som han vill... Han ÄR faktiskt ganska fantastisk ändå, är det en nybörjare på ryggen skulle han inte ens drömma om att uppföra sig illa (går i form som en dressyrhäst på elitnivå och är hur mjuk och fin som helst) och han är så snäll att handskas med från marken så det är nästan löjligt..

Islänningar är härliga så mycket krut i dem

Hästar är verkligen inte dumma, även om deras storlek på hjärna jämförs med en valnöt :D
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85

Efter att ha levt rajtantajtan i flera dagar så är min bebis ovanligt lugn idag.

Gud så less jag börjar bli på att vara gravid nu.. Blir då avis på folk som är runt v 36-37! Det är ju verkligen slutspurten.. Å här sitter man gravid i vecka 34 och tycker synd om sigsjälv...

Nääää... Jag måste tröstäta choklad innan jag hämtar stora barnen från skolan... :'(

Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    Milleman skrev 2016-03-10 18:24:42 följande:

Jag sitter här med ohyggligt mycket glass och använder magen som bord ;) gör det ni med som har haft en skitdag!!!

Fyfan vilken underbar idé! Det tänker jag också göra ikväll!!

Vi har hämtat ut vår nya vagn idag! I'm in loooove <3
    Loke -07, Alvin -09
Svar på tråden BF april 2016