Inlägg från: Paro |Visa alla inlägg
  • Paro

BF april 2016

Josefine85 skrev 2016-04-13 09:12:00 följande:

Lossnade en massa slem i morse (sorry för infon), och jag springer på toa konstant!

7.30 satt jag i bilen och ignorerade mensvärk och ryggvärk för fullt... Jag måste faktiskt hinna köra barnen till skolan, åka hem och fodra och täcka av hästarna.. Å just ja... Det ligger tvätt i maskinen!!

Jag har hunnit med allt :D gissar på att jag nu bara får vänta på att det hela tilltar eller dör ut!

Håll tummarna <3

Loke -07, Alvin -09
    Håller tummarna!!!! :D
  • Paro
    Topcom skrev 2016-04-18 11:52:24 följande:

Alicia föddes den 14/4 kl 17.16, så min längtan är äntligen över :) nu är det ömma bröst som gäller! Puh! Hur går det för er andra?

Det där med ömma bröst! :S för mig höll det i sig ca 1 vecka innan det blev bättre...
  • Paro

Grattis till alla som har fått sina små nu, till er som fortfarande väntar önskar jag stort lycka till!!

Hur var era förlossningar? Jag måste säga att jag blev överraskad över skillnaden mellan första och andra. Efter min första förlossning kände jag tex inte av några eftervärkar och jag var pigg minuter efter, den här gången var jag helt slut. Det tog nog mer än en vecka innan jag började piggna till och eftervärkarna, oj, oj vad det gjorde ont. Även amningen som hjälper till för livmodern att dra ihop sig gjorde ont nu...

• Paro
    Josefine85 skrev 2016-04-22 19:14:15 följande:

Idag gjorde lilla Enya entré! 3590g och 49 cm kort! Vattnet gick på Ica maxi och hon anlände 3 timmar efter första värk! <3 BF-2

Loke -07
    Stort grattis!!! Nu är väntan över :D
  • Paro
    Topcom skrev 2016-04-29 09:44:07 följande:
    Tack för svar!:)

Nyss hemkommen från sonens skola. Två gånger har en unge propsat på att det fortfarande ser ut som jag har en bebis i magen. Först tyckte jag det var lite kul. Men idag frågade hon igen. När jag sa nej, sa hon att det ser ut som det. Jag ba "nä, jag har ingen bebis där och det ser inte alls ut som det." Blir både irriterad och lite ledsen.. För gör det kanske det utan att jag ser det?:(

Har ni andra fått den frågan när barnet väl är ute?:/
    Hej!

Ja, min dotter och hennes kusin frågar det ofta. När det gäller min dotter tror jag att hon bara gillar att höra att det inte gör det då hennes syster kommit ut nu :)
  • Paro
    becka1989 skrev 2016-05-01 13:25:22 följande:

Våran lilla Leo kom igår 20.45 :)

Grattis! :)
  • Paro

Någon mer som känner sig som en zombi? Det är tufft med lite sömn...hur sover era små på natten?

• Paro
    Två prinsar skrev 2016-05-01 15:42:05 följande:

Jag får nog säga att vår lilla sover bra! Han får en flaska ersättning vid 22 tiden sen sover han till 5 eller 6 på morgonen. Så det får vi vara nöjda med :)
    Han både ammas och får ersättning och vi märkte att han höll säga mätt längre på ersättningen så det blev bra att avsluta kvällen med det så han står sig längre över natten.

Vad lyxigt! Här är vi uppe varannan/ var tredje timme och ammar. Sover er lille i egen säng?
  • Paro
    Två prinsar skrev 2016-05-01 17:17:14 följande:

Han har ett eget rum med egen säng, men jag har honom i vagnen i vårt sovrum...känns tryggare att honom nära ett tag framåt, och han sover bra i vagnen.
    Sover er bebis i eget rum?
    Sover er långa stunder under dagen eller du ammar ofta då oxå?

Hon sover långa stunder på dagen och äter mer på natten...hoppas det blir ändring snart. Hon har inte eget rum, men just nu sover vi i olika rum. Min man och äldsta i ett och jag och bebisen i den andra, funkar bäst för oss så då vår äldsta vill samsova.
  • Paro
    Milleman skrev 2016-05-01 17:41:33 följande:
    Jag tycker vi sover ganska bra. Somnar oftast i soffan, ger mat vid midnatt sen vaknar hon typ 3 och 6 och så går vi upp vid 8. Vi vaknar nästan mer av vår förkylda 5-åring som blev förkyld samma dag lillasyster föddes och varit förkyld sedan dess med flera kruppanfall och hosta och täppt näsa. Skitjobbigt att det kom just nu.
    Vår bebis sover i babynest mellan oss :) hon har varken eget rum eller spjälsäng. En vagga på hjul som gått i arv i släkten använder vi på dagen när vi äter, klär oss i hallen etc.
    Oj, jobbigt med förkylning!
  • Paro
    EmmaRobin skrev 2016-05-05 03:20:55 följande:
    Jag blev igångsatt i v 41+6. Alla kontroller var okej utom mitt blodtryck som va högt. Så lite därför jag blev igångsatt för att de inte ville dra ut på tiden.

Vår lilla plutt föddes 4/5 klockan 03.09 <3

Från det att jag blev igångsatt till han kom ut tog det 10 och en 1/2 timme. Så med andra ord rätt snabbt för att va första bebisen och igångsättning med gel
    Grattis!
Svar på tråden BF april 2016