Inlägg från: Nonym |Visa alla inlägg
  • Nonym

BF april 2016

Emma90 skrev 2016-01-27 11:30:49 följande:

Du kommer utan problem att få det beviljat med den arbetsmiljön och den tyngden. Jag fick med sonen beviljat för

Mkt mindre vikt men samma miljö som dig. Nu väntar jag på beslut om graviditetspenning även denna gång, fast denna gång ville min chef inte skriva som förra gången så håller tummarna att få det beviljat (sur på mig att jag inte kommer tillbaka efter denna föräldraledighet jag går på nu). Annars kommer jag antigen att börja gå på föräldraledigt med denna bebisen eller så kommer jag få jobba en månad innan det är dags för denna bebis att kika ut.

Då får jag hoppas på att de kan få tummen ur och besluta snart då
  • Nonym

Någon som inte väntar sitt första barn som har bra tips på vad som behövs i bb-väskan?

Något som absolut inte behövs?

Känner att jag nog vill ha den färdigpackad snart

• Nonym
    Paro skrev 2016-01-29 19:09:07 följande:

Bröstvårsskydd!

Har jag redan planer på att börja använda.. ena bröstet läcker ganska mycket redan
  • Nonym
    Paro skrev 2016-01-30 01:12:03 följande:

På det som behövs. Kommer vara med i min väska denna gång! :) något som jag också hade med om som jag uppskattade mycket var lyxiga hygien artiklar att belöna mig med efter förlossningen. Att unna mig det i första duschen efter var underbart...amningslinne kan vara bra att ha, Lindex tycker jag har de bästa.

Bra tips, tack!
  • Nonym
    Milleman skrev 2016-01-29 19:20:05 följande:

Vi hade packat en massa, godis och spel och sånt ifall det skulle bli väntan.

Vi öppnade inte väskan en enda gång under våra 16 timmar på förlossningen då det var intensivt och gick i ett.

Men vi kommer packa sånt igen. Sen kläder och filt till bebis men det kanske är givet :)

Mjukiskläder till dig själv. Nått gott att äta när ni kommer till BB.

Jag kommer få trisslotter för en tiondel av bebisens vikt :P alltså väger bebisen 4500 ska jag få lotter för 450. Jag hoppas min man skaffar de så fort han kan haha!!!

Varför mjukiskläder? Funkar inte mammmakläder fortfarande då?

Kanske superdum fråga, men jag blev nyfiken
  • Nonym
    Milleman skrev 2016-01-30 08:55:30 följande:

Jo menade mer att du nog inte vill ta på dig jeans (även om det är mammajeans). Mjuka och goa kläder :)

För att man har ont menar du? Ja.. det är kanske en god idé, tack!
  • Nonym
    Milleman skrev 2016-01-30 22:19:52 följande:

Äntligen kommit igång att sy till lillasyster! Är det fler som tänkt sy bebiskläder? :)

Nej, men babynest, täcke och täcke/kudde/lakan till vagnen
  • Nonym
    Pauliina skrev 2016-01-31 12:14:42 följande:

Jag gick in i V 30 idag, känns lite som slutspurten nu.

Ja.. längtar verkligen efter att få träffa mitt barn nu
  • Nonym
    Emma90 skrev 2016-02-01 14:07:10 följande:

Fick brev från försäkringskassan idag att jag har blivit beviljad full graviditetspenning, så jäkla skönt. Nu kan jag bara ta det lugnt och fixa och trixa här hemma utan att känna någon press att jag kanske måste tillbaka till jobb mellan föräldraledigheterna :D

Vad skönt, grattis!

Jag är sjukskriven 50% och väntar på att få besked om jag får min graviditetspenning på heltid beviljad.. känns lite jobbigt att tänka på att man kanske måste jobba i nästan två månader till
Svar på tråden BF april 2016