BF april 2016
Trafikköer till föbannelse men vi hann. Nu sitter man och väntar..
Trafikköer till föbannelse men vi hann. Nu sitter man och väntar..
Som jag trodde så var jag för kort gången. 16+4. Nytt bf 16/4. Ska tillbaka 24/11. Men lillen levde!!! :) :) 
Som jag trodde så var jag för kort gången. 16+4. Nytt bf 16/4. Ska tillbaka 24/11. Men lillen levde!!! :) :)
Vecka 19 (18+0) idag!
Har nu haft smärta i magen och bak mot lungorna/ryggen pga min galla. Fick problem med de med min förra graviditet runt V 15. Och de höll på enda till slutet och 6 månader efter. De eskalerade mot slutet med värsta kramperna jag varit med om, värre än förlossning x2. Köpte losec akut idag och hoppas de hjälper. Har fått tabletter utskrivet mot detta men Apoteket får inte in de förrän slutet på november. Dem får tas fram till v28 så vet inte vad jag gör efter de.
Och vilken tur att jag är på gott humör idag. Mannen kom fram till mig och sa att de förra två grav med killarna har jag fått mage framåt, medans denna gång är jag bred. Växer på bredden sa han, med all välvilja. "Visste inte om jag vågade säga något". Jag bara skrattade och sa att ja men de har jag ju sagt åt dig. Haha! Kanske är de en tös denna gång "om man lyssnar på alla myter".
På tal om myt: har ni hört denna att pojkar och flickor kan ligga på olika sidor i livmodern. Vänster flicka, höger pojke. Har haft på höger de senaste två. Älskar att läsa om sådant. :)
Hoppas ni haft en bra farsdag och förlåt för långt inlägg!
Då var jag 100% sjukskriven och kommer inte jobba mer innan förlossning.
Fick göra ultraljud då jag har så ont nere i magen. Men bebis mådde bra! Däremot har jag en bristning i en stor muskel efter min cykelolycka för två veckor sen. Så det var inte konstigt att jag hade ont och tyvärr kommer det inte få chansen att läka när magen växer.
Läkaren vill att vi i januari diskuterar igångsättning. Jag är inte så positiv till det :( har någon erfarenhet?
Dumma jag köpte en doppler och hittar inte bebisens hjärtljud Önskar verkligen att jag låtit bli detta. Rul om 2 veckor, lär bli låånga veckor.
13 dagar till ul igen. Så sjukt spänd.
Annars så har min ischias fått mig halvt invalid. Tydligen kan man få problem med den under graviditet och jag har en känsla av att jag kommer bli sjukskriven sista delen av graviditeten. Vikarierar på förskola så de är mycket gå/leka/underhålla.