BF april 2016
Tack :) Håller tummarna att du också får det beviljat så du slipper jobba det sista :)
Ja.. tror faktiskt inte ens att jag fixar halvtid februari ut.. är ju skitjobbigt att vara gravid
Tack :) Håller tummarna att du också får det beviljat så du slipper jobba det sista :)
Du kan ju alltid ta ut föräldradagar upp till 60 dagar innan du är beräknad, om du inte skulle bli beviljad dvs.
64 dagar kvar
Vecka 32 idag
Glad att jag blivit beviljad graviditetspenning, har haft sammandragningar så fort jag ställer mig upp nu i två dagar..
Blev inskickad till förlossningen i förra veckan, bebisen helt fixerad, men tappen opåverkad. Fick klartecken att fortsätta jobba ett tag till, men nu känns det inte som om det blir så länge till
Är iaf klar med alla inköp utom skötbord till nedervåningen, så det känns iaf bra
Ligger här klarvaken sen en stund. Vaknade av en hög smäll (som lika gärna bara kan ha varit i min mardröm). Jag var mörkrädd innan graviditeten men nu har det nått nya höjder. Nu är jag orolig och rädd även när min man ligger bredvid mig. Antar att det är nått graviditetssymptom. Fler som har det?
Känns inte kul att han börjar jobba natt på måndag :((
Ja så är det kanske. Märker att rädsla tar över. Rädsla att min man ska krocka på väg hem, min son ska springa ut i gatan eller komma bort, att bebisen ska dö i magen. Osv osv. Så jobbigt.
Tänkte bara höra om det är någon mer som upplever mer sammandragningar och mer värk dagen efter man har haft samliv (sex). Jag har inte sett några mönster tidigare graviditeter, men i den här känns det som att det blir mycket mer dagen efter. Mina senaste två barn föddes däremot bägge två dagen efter hade haft sånt gos, så där ser jag ett mönster. Jag vet att det finns något i spermierna som påverkar livmodertappen, men det känns inte som de ska göra det i vecka 34 redan. Visst borde jag inte behöva oroa mig?
Ok, jag har hört att när man får orgasm är det naturligt med sammandragningar, så det är säkert för att man stimulerar. Känns väldigt bra att man börjar se ljuset i tunneln, bara 45 dagar kvar
Sånt skoj kan vi inte hålla på med pga min foglossning :P hahaha
Vecka 32 nu. Och det rycker i mina fingrar på höger hand. Mest i tummen men nu i pekfingret också. Nerv i kläm? Karpaltunnelsyndrom?