• Anonym (B)

Snälla förklara för jag förstår inte!!!

Jag valde min man TROTS hans barn, det innebär inte att jag inte gillar bonus eller hittar på saker och har kul med honom. Men jag har valt att inte skaffa barn eller ta ansvaret som barn innebär. Min man valde inte heller att skaffa barn MEN han har valt att ta ansvar för barnet som blev, och det klarar han utan att sätta några krav på mig.

Att DU anser att man måste ta ansvar och fixa är ditt problem, har barnet vettiga föräldrar klarar de sig utan att det kommer in andra vuxna och "tar ansvar".

• Anonym (B)
    Anonym (Fattar ej) skrev 2015-07-31 18:45:52 följande:

Tar ansvar? Det är rent hyfs i mina ögon! Så om du ser bonusen misshandla en katt i trädgården så sitter du kvar i soffan för att hen har redan två föräldrar??

Så nu tycker du att säga till bonusar när de gör nåt dumt räcker som ansvar? Då tror jag näst intill alla tar ansvarar sina bonusar så du behöver inte vara orolig.

Jag förstod det som att man måste torka rumpan, natta, hämta/lämna osv var det du krävde.
  • Anonym (B)
    Nonym skrev 2015-07-31 19:38:28 följande:

Jag älskar mina bonusbarn som om de vore mina egna, jag behandlar dem som om de vore mina egna, hämtar/lämnar, tröstar, torkar, duschar, betalar för osv. osv.

De ser inte mig som sin mamma, men de tycker om mig på samma sätt (det säger de själva) och jag ser inte mig som deras mamma, men jag ser mig som en förälder, jag lever ihop med deras pappa och vi delar allt ansvar lika (barn, hushåll, ekonomi) så det är väl självklart?

Tom mina föräldrar behandlar dem som sina barnbarn, som de ser på det så är ju även mina bonusbarn "barn i familjen" så varför ska de inte det?

Nej, tycker man det är jobbigt med bonusbarn och inte vill ta del av ansvaret ska man inte ha en partner med barn, och man får verkligen hoppas att den som har barn väljer en annan partner.

Varför? Varför kan inte föräldern bara helt enkelt ta ansvar för barnet de valt? Varför måste vissa barn ha 4 föräldrar medan andra klarar sig bra med två?

Är inte min man kapabel till att ta hand om sitt barn så får han och mamman lösa det eftersom det trots allt är de två som valt att ta ansvar för det. Varken jag, mammans kille, barnet eller föräldrarna har ett behov av att vi tar ansvar. Vi alla klarar oss bra med att bara vara mammas/pappas partner som finns där att ibland hitta på roliga saker med.
  • Anonym (B)
    Anonym (!!!) skrev 2015-08-01 14:08:41 följande:

Om du väljer en man med barn så får man ta hela paketet, och det tycker jag borde vara ett krav från föräldern med barn innan något förhållande inleds. Ingen säger att du ska vara en mamma men att vara en förälder är faktist moraliskt och tycker ditt resonemang är helt sjukt. Att du ska särskilja på barnen lär ju inte få hans barn o tycka om dig och när hans barn inte tycker om dig så uppstår det problem i äktenskapet. Det är väl det många kvinnor här på FL inte verkar förstå när de resonerar som du!

Vilka barn särskiljer jag på? Vårt sätt(dvs att maken och barnets mamma tar ansvar för sitt Barn) har fungerat utmärkt och barnet tycker bra om både mig och sin styvpappa trots att vi inte tar föräldraansvar. Är du så inskränkt att du inte kan se att andra sätt än ditt kan fungera utmärkt tycker jag fruktansvärt synd om dig.
Svar på tråden Snälla förklara för jag förstår inte!!!