Nonym skrev 2015-07-31 19:38:28 följande:
Jag älskar mina bonusbarn som om de vore mina egna, jag behandlar dem som om de vore mina egna, hämtar/lämnar, tröstar, torkar, duschar, betalar för osv. osv.
De ser inte mig som sin mamma, men de tycker om mig på samma sätt (det säger de själva) och jag ser inte mig som deras mamma, men jag ser mig som en förälder, jag lever ihop med deras pappa och vi delar allt ansvar lika (barn, hushåll, ekonomi) så det är väl självklart?
Tom mina föräldrar behandlar dem som sina barnbarn, som de ser på det så är ju även mina bonusbarn "barn i familjen" så varför ska de inte det?
Nej, tycker man det är jobbigt med bonusbarn och inte vill ta del av ansvaret ska man inte ha en partner med barn, och man får verkligen hoppas att den som har barn väljer en annan partner.
Varför? Varför kan inte föräldern bara helt enkelt ta ansvar för barnet de valt? Varför måste vissa barn ha 4 föräldrar medan andra klarar sig bra med två?
Är inte min man kapabel till att ta hand om sitt barn så får han och mamman lösa det eftersom det trots allt är de två som valt att ta ansvar för det. Varken jag, mammans kille, barnet eller föräldrarna har ett behov av att vi tar ansvar. Vi alla klarar oss bra med att bara vara mammas/pappas partner som finns där att ibland hitta på roliga saker med.