• Anonym (l)

pappan vägrar skriva på om pass m.m hjälp

Hej efter 3 års djävulskap från barnens pappa så har de nu tagit stop. Hade tänkt att ta med barnen utomlands 1 v och bokade resan för ca 1/2år sen o allt är betalt hade redan pratat med pappan om det då och det va absolut okej. Men nu 1 månad innan resan vägrar han skriva på deras pass . Hans anledning , Han vill jävlas och det han som har makten och bestämmer . Hans egna ord kan jag tillägga. Så va gör man ? Kommer jag inte kunna åka nu finns det nått man kan göra . Det har gått så långt nu att ja kommer ansöka om ensam vårdnad på måndag tänker inte gå igenom allt . Kan bara säga att jag haft ett helvete varje dag i 3 år sen jag lämnade honom men har glatt tagit emitallt för att barnen ska få träffa deras pappa men nu e de nog . Har någon nått tips??

• Svar på tråden pappan vägrar skriva på om pass m.m hjälp
  • Birgitta02

Ta omedelbart kontakt med familjerätten och få hjälp med att ansöka om enskild vårdnad! Blir inga som helst problem med tanke på att han jävlas på det viset.

• Ego Lovers

Första anhalten är tingsrätten. Ring på måndag. Då kan du få ett domslut på att du får hämta ut pass.
    Det bästa är att skriva ett mail till pappan att du verkligen behöver pass för barnens skull. Och sedan hoppas att han svarar på mailet så har du skriftlig bevis. Sedan fortsätter du när du fått pass och begär enskild vårdnad.

• Anonym (l)

Ja tog kontakt med familjerätten om att vi behövde ett möte men skulle inte få något förns i slutet av augusti pga av dessa semestertider härjade en hel del men hjälpte inte ska nämligen resa 31/8 . Och ja de behövs pass. Ja problemet e att han e inte dum och skriver gärna inte saker de e ibland speciellt när han är full då kommer de sms om allt och inget. Han har hållt på på trakasserat mig i 3 år som sagt i stort sätt varje dag . Han ringer även till min sambo o springer runt till kompisar och säger att vi har varit på dejt o att ja ligger med han m.m (självklart tror ingen på de då ja alltid e med min sambo när pappan säger att de ska ha hänt) men de tar på krafterna. O säger även en hel del till barnen typ som att mamma saknar inte er o en hel del. Barnen brukar va rätt förstörda när dom kommer därifrån. . Min mamma ringde han förut och försökte verkligen tala han till rätta om att barnen verkligen sätt fram emot o flyga flygplan.m.m men han tvär vägrar o säger att han alltid kommer jävlas så länge han lever. Senaste nytt va att ja inte hade haft barnen på hela sommaren . Fast vi har dom varannan vecka och han va nyss utomland 1 v så då hade jag dom 3 på raken alla skrattar ju bara åt de men ändå de tar på krafterna .

• Birgitta02

Säg till pappan att om han inte skriver på passansökan så kommer du omedelbart ansöka om enskild vårdnad och då tar hans juridiska medbestämmande slut fullständigt.  Det kostar honom också en dyr jurist med de utgifter det innebär. Kanske han är liiiiiite klok och fattar.

• Anonym (l)

Har redan talat om det för pappan och han garvar en bara rakt upp i ansiktet o säger lycka till. Jag hade verkligen hoppats på å slippa göra det då han kommer göra allt för att vinna . Vilket till 100% kommer innebära att jag säkert både knarkar och misshandlar barnen men ja antar att det bara är att de glad ut och stå ut tills det är över !

• Birgitta02
    Anonym (l) skrev 2015-08-01 09:21:22 följande:

Har redan talat om det för pappan och han garvar en bara rakt upp i ansiktet o säger lycka till. Jag hade verkligen hoppats på å slippa göra det då han kommer göra allt för att vinna . Vilket till 100% kommer innebära att jag säkert både knarkar och misshandlar barnen men ja antar att det bara är att de glad ut och stå ut tills det är över !

Alla såna lögner skall du bara ta emot med upphöjt lugn och inte sänka dig till hans nivå i så fall. Du ska vara trovärdig utan att kasta skit på honom. Lugnt och stilla förklara hur han varit de sista åren utan överdrifter. Ju mer han gör bort sig genom att sabla ner dig, desto mer trovärdigare är du. Det är barnets bästa det handlar om. Men det begriper han inte. Hela tiden skall du se till barnet. Det kommer domstolen se, och de kommer döma till din fördel :)
    Lycka till!
Svar på tråden pappan vägrar skriva på om pass m.m hjälp