• Anonym (l)

pappan vägrar skriva på om pass m.m hjälp

Hej efter 3 års djävulskap från barnens pappa så har de nu tagit stop. Hade tänkt att ta med barnen utomlands 1 v och bokade resan för ca 1/2år sen o allt är betalt hade redan pratat med pappan om det då och det va absolut okej. Men nu 1 månad innan resan vägrar han skriva på deras pass . Hans anledning , Han vill jävlas och det han som har makten och bestämmer . Hans egna ord kan jag tillägga. Så va gör man ? Kommer jag inte kunna åka nu finns det nått man kan göra . Det har gått så långt nu att ja kommer ansöka om ensam vårdnad på måndag tänker inte gå igenom allt . Kan bara säga att jag haft ett helvete varje dag i 3 år sen jag lämnade honom men har glatt tagit emitallt för att barnen ska få träffa deras pappa men nu e de nog . Har någon nått tips??

• Svar på tråden pappan vägrar skriva på om pass m.m hjälp
  • Anonym (l)

Ja tog kontakt med familjerätten om att vi behövde ett möte men skulle inte få något förns i slutet av augusti pga av dessa semestertider härjade en hel del men hjälpte inte ska nämligen resa 31/8 . Och ja de behövs pass. Ja problemet e att han e inte dum och skriver gärna inte saker de e ibland speciellt när han är full då kommer de sms om allt och inget. Han har hållt på på trakasserat mig i 3 år som sagt i stort sätt varje dag . Han ringer även till min sambo o springer runt till kompisar och säger att vi har varit på dejt o att ja ligger med han m.m (självklart tror ingen på de då ja alltid e med min sambo när pappan säger att de ska ha hänt) men de tar på krafterna. O säger även en hel del till barnen typ som att mamma saknar inte er o en hel del. Barnen brukar va rätt förstörda när dom kommer därifrån. . Min mamma ringde han förut och försökte verkligen tala han till rätta om att barnen verkligen sätt fram emot o flyga flygplan.m.m men han tvär vägrar o säger att han alltid kommer jävlas så länge han lever. Senaste nytt va att ja inte hade haft barnen på hela sommaren . Fast vi har dom varannan vecka och han va nyss utomland 1 v så då hade jag dom 3 på raken alla skrattar ju bara åt de men ändå de tar på krafterna .

• Anonym (l)

Har redan talat om det för pappan och han garvar en bara rakt upp i ansiktet o säger lycka till. Jag hade verkligen hoppats på å slippa göra det då han kommer göra allt för att vinna . Vilket till 100% kommer innebära att jag säkert både knarkar och misshandlar barnen men ja antar att det bara är att de glad ut och stå ut tills det är över !

Svar på tråden pappan vägrar skriva på om pass m.m hjälp