Inlägg från: Sissely |Visa alla inlägg
  • Sissely

Katter som försvinner hemifrån

Vår katt försvann i maj och vi saknar honom våldsamt Gråter Vi har letat, annonserat, satt upp affischer och sökt honom på alla möjliga olika sätt, men utan resultat. Han är 2 år gammal och kastrerades redan vid 6 månader (han är även chippad). 
    'Nu tänkte jag höra med er som är erfarna kattägare: Är det mer vanligt att hankatter försvinner på detta vis? Jag trodde att den risken skulle minska eftersom han är kastrerad. Jag längtar så efter honom och tycker inte att det är ett riktigt hem utan en katt. Om det nu skulle visa sig att han är påkörd och död så skulle vi absolut skaffa en (eller två) nya katter. Frågan är då om vi ska satsa på honkatter istället? Dom kanske är mer benägna att hålla sig hemmavid?
  • Svar på tråden Katter som försvinner hemifrån
  • Sissely

Tack Jenny! Ja det har varit jobbiga månader. Vi bor också utanför en liten stad och har uppmärksammat grannar på att dom ska kolla sina garage och förråd. Vi misstänker att han antingen har hoppat upp i ett släp och följt med "gud-vet--vart", eller så har han blivit påkörd. Men absolut ingen har sett honom eller hört något om en påkörd katt heller. Önskar att det hade funnits spårsändare även för katter!

• Sissely

Skönt att hon kom tillbaka! Jag gissar att det kvittar om det är en hon-katt eller han-katt - vill dom försvinna på äventyr så gör dom det. Önskar varje morgon att han ska sitta på altanen och jama som vanligt.

• Sissely

Vi har bombaderat alla hitte-katt-sidor på facebook och även annonserat på Blocket. Vi har också kontakt med katthem på olika orter runt där vi bor.

• Sissely

Vi har haft räv här i närheten, tillochmed så nära som uppe på vår altan. Men vi har resonerat som så att vår katt är mycket snabbare och skulle lätt springa ifrån en räv. Men man vet ju inte. Räven kan ju vara listig sägs det, kanske har överraskat vår kisse plötsligt

Svar på tråden Katter som försvinner hemifrån