• Anonym (besvi­ken)
    Äldre 1 Aug 14:32
    5281 visningar
    12 svar
    12
    5281

    Vad håller mitt ex på med?

    Hej, i slutet av mars gjorde mitt ex slut med mig helt från ingenstans. Vi pratade fram till Påsken som vänner vilket funkade bra förutom att jag hade förhoppningar att det skulle bli vi.
    Jag bestämde mig för att avsluta där och då för att få ordning på mitt liv, efter det samtalet kändes allt så himla mycket bättre för det var slut på riktigt. 

    Någon månad gick och jag skrev till honom som en vän. Frågade hur han mådde och vad han gjorde nu förtiden, bara allmänt. Han svarade och frågade motfrågor hur mitt liv såg ut osv. Där efter har vi inte pratat så mycket mer än att jag har sett honom ute.

    För några veckor sedan såg jag honom dock ute igen, men denna gången var det lite mer intensivt. Han såg mig också och allt blev stelt så jag valde att gå där ifrån. 

    Eftersom jag har samlat mig och mår mycket bättre idag så mår jag fortfarande väldigt väldigt dåligt när jag träffar på honom. Tydligen ska han inte ha några som helst problem med att prata med mig. Varför jag vet det är för att han sa det till en av mina närmaste vänner då när dom snackade allmänt på en förfest. 

    Jag bestämde mig för att skriva till honom på facebook rent allmänt hur jag kände över hela situationen. Jag hade inte några som helst förhoppningar om att han skulle skriva tillbaka, och det gjorde han inte heller. Där fick jag ju beviset rakt i facet att han ljög för min vän. 

    Det jag inte förstår är att han frågade min vän om jag är ''sur'' på honom!? Helt från ingenstans frågar han den frågan. 

    Istället för att svara som normala människor så går han istället till mina vänner och frågar det? 

    Alltså, har läst texten om och om igen men ingenstans kan jag eller någon annan tolka något argt i min text jag skickade till honom.

    Jag är så trött på hela denna situtationen och vet inte alls vad jag ska ta mig till, har gått så långt att jag inte ens KAN eller VILL vara på ställen som jag vet han kan dyka upp. 

    Varför håller han på såhär? 

    (förlåt för lång text) 

  • Svar på tråden Vad håller mitt ex på med?
  • Anonym (Va)
    Äldre 1 Aug 14:36
    #1

    Håller på hur då?

    Han har gjort slut och han undviker dig. Känns som ett ganska normalt agerande. Glöm honom du också.

  • Anonym (besvi­ken) Trådstartaren
    Äldre 1 Aug 14:44
    #2
    Anonym (Va) skrev 2015-08-01 14:36:03 följande:

    Håller på hur då?

    Han har gjort slut och han undviker dig. Känns som ett ganska normalt agerande. Glöm honom du också.


    Jo det förstår jag också, men varför frågar han frågor om mig till mina vänner? Kan han göra det så undviker han ju iaf inte talan om mig? 

    Jag försöker glömma honom men det är ju inte jätte lätt när man hela tiden blir påmind om honom. Undviker många rolig grejer för jag vet att han kommer vara där . Jag har ingenting imot honom och han har sagt detsamma men ändå beter han sig dåligt. Är det så mycket begärt att säga hej och sedan gå vidare? Hm... 
  • Äldre 1 Aug 14:55
    #3

    Att han frågar dina vänner hur du mår är ju en artighetsfras, inget konstigt på taket alls.

    Betyder absolut ingenting, däremot får nog du börja släppa taget. Ni gjorde slut i påskas och nu när sommaren snart är slut så står du fortfarande där o tråcklar i det gamla. Nej skärpning, ut och fixa dig en ny bock att komma under. Iallafall för skojs skull.

  • Anonym (Hmm)
    Äldre 1 Aug 15:24
    #4

    Skrev inte du (TS) någon liknande tråd om samma "problem" för någon vecka sedan? Problemet värkar snarare ligga hos dig..släpp snubben och gå vidare du också

  • Anonym (m)
    Äldre 1 Aug 15:58
    #5
    Anonym (besviken) skrev 2015-08-01 14:32:16 följande:

    Jag bestämde mig för att skriva till honom på facebook rent allmänt hur jag kände över hela situationen. Jag hade inte några som helst förhoppningar om att han skulle skriva tillbaka, och det gjorde han inte heller. Där fick jag ju beviset rakt i facet att han ljög för min vän. 


    Detta förstår jag inte hur du menar? Om han läst men inte valt att svara kan det lika gärna betyda att han inte ids svara just för att han verkligen inte orkar lägga tid på det gamla och inte vill att du ska "tro" något, vilket är ganska vanligt om man svarar. Men din tolkning är alltså att han genom att inte svara har han ljugit om att han inte har nåt emot att prata med dig. han kanske faktiskt bara försöker skona dig
  • Anonym (Fråga­n)
    Äldre 1 Aug 17:17
    #6

    Problemet verkar ju snarare ligga hos dig än hos honom med tanke på att du är den som varje gång är den som kontaktar honom för att "fråga" saker. Om han verkligen ville ha kontakt med dig, så hade han varit den som påbörjade konversationerna. Han har svarat för att vara trevlig, att han struntade i att svara var nog för att han helt enkelt inte orkade. Jag tolkar det som att han har stött på dina vänner någonstans och då frågat om dig? Isåfall är det ju bara för att det är så man gör, han försöker vara trevlig. Skillnad om han har kontaktat dina vänner själv bara sådär just för att fråga om dig. Jag föreslår att du slutar kontakta honom och går vidare, så slipper du fundera på det mer! :)

  • Äldre 2 Aug 01:17
    #7

    Men snälla rara. Jag har inga som helst problem med att prata med mina ex. Skulle kunna göra det 24/7. Skulle jag svara om de skrev till mig? Nej för jag ids inte. Träffas vi ute måste jag för att vara artig men då är det ett måste.

  • Äldre 2 Aug 09:15
    #8

    Den som verkar ha problem är du TS. Jag ser inga problem med vad ditt ex gör. Han undviker dig och varför han frågade dina vänner saker betyder inget.

    Låt det vara och gå vidare.

  • Påven Johann­a
    Äldre 2 Aug 09:33
    #9

    Det här tycks mig synnerligen motsägelsefullt:

    "Eftersom jag har samlat mig och mår mycket bättre idag så mår jag fortfarande väldigt väldigt dåligt när jag träffar på honom."

    Det är inte utan att jag undrar hur det du skrev till honom såg ut.

  • Äldre 2 Aug 19:28
    #10

    På vilket sätt beter han sig dåligt menar du? Att han verkar vara ok med att det är slut mellan er? Det är inte så konstigt att han frågar dina vänner om du är sur på honom eftersom du drog därifrån när han var där. Han tror kanske att du är lika cool med det som han är, för det har du kanske gett sken av?

  • Anonym (Whamm­y)
    Äldre 2 Aug 22:32
    #11
    Anonym (besviken) skrev 2015-08-01 14:44:56 följande:

    Jo det förstår jag också, men varför frågar han frågor om mig till mina vänner? Kan han göra det så undviker han ju iaf inte talan om mig? 

    Jag försöker glömma honom men det är ju inte jätte lätt när man hela tiden blir påmind om honom. Undviker många rolig grejer för jag vet att han kommer vara där . Jag har ingenting imot honom och han har sagt detsamma men ändå beter han sig dåligt. Är det så mycket begärt att säga hej och sedan gå vidare? Hm... 


    Men gumman,

    HAN - HAR - GÅTT - VIDARE.

    Nu är det din tur att inse det. Det kommer aldrig bli ni igen.

    Och du kan absolut inte lägga dig i vad han pratar med vännerna om. Han kanske bara försöker vara diplomatisk.

    Så gå ut och shoppa ta en dag på ett badhus se en film starta en hobby läs en bok
  • Anonym (likna­nde)
    Äldre 2 Aug 23:13
    #12

    Jag har ett liknande problem, mitt ex kom hem en dag å sa att det är slut,  det kom som en chock. men det var ca 5månader sen. Jag har helt och hållet skärmat av mig från henne, har blockerat henne på alla social medier osv, för JAG måste gå vidare.

    men ca 2v efter hon gjorde slut, så kom de fram att att hon dejta en bekant till mig, som samtidigt umgicks med mig.. under den tiden, han sa inte något till om de, jag hade min misstankar, men "spela" till jag fick det bekräftat. 

    men nu har jag sett dom tillsammans då å då... å jag kokar nästan.. blir arg/ledsen osv av att se dom. Sen under dagarna så funkar de bra...

    men vrf blir jag så upprörd av de? jag har av skärmat mig så mycket jag kan å det funkar... tills jag väl ser dom. ÄN så länge har jag inte stött på dom personligen, som tur är. då vet inte jag vad som händer:S hur jag kommer att reagera.

    har ni några bra tips på hur jag ska lösa mitt problem?

    mvh

Svar på tråden Vad håller mitt ex på med?