Inlägg från: Fröken Smilla |Visa alla inlägg
  • Fröken Smilla

ProgesterAll kräm - symptom efter ÄL

Jag testade krämen i ca 3 månader, med en ganska hög dos. Hade dock inga ovanliga symtom utan de vanliga pms-symtomen. Dessa tre gånger resulterade ej i graviditet och jag slutade eftersom vi påbörjade IVF. Då fick jag enormt höga progesterondoser efteråt, och fram till två dagar innan BIM hade jag exakt samma pms-symtom som tidigare. Vanliga huvudvärken, mensvärken, livmodertappen kändes hård. Men så kände jag ett par symtom som var ovanliga, ett tryck neråt underlivet och enorm trötthet. Då tog jag ett test som visade positivt!

Progesteron behöver nödvändigtvis inte ändra på era vanliga symtom, men nu ska jag dock erkänna att jag själv inte har PCO och det var kanske därför jag inte kände någon skillnad. Håller tummarna för er att ni snart får ert efterlängtade plus!

• Fröken Smilla

Hur har det gått? Håller tummarna för dig!

• Fröken Smilla
    elena-mikaela skrev 2015-08-29 00:13:39 följande:

Hej. Fick mens på Bim +8 , några timmar efter att jag har fått svagt plus...och pratade med läkare efteråt... Hon sa att det är svårt att dosera krämen och jag tog inte samma mängd från dag till dag. Tar man för mycket då har den effekt som preventiv medel och jag försöker ju bli gravid. Märkte dock att min cykel har blivit längre.. Och den cykel provar jag utan kräm som läkare sa.. Hade dock 2 ÄL på raken nu. Min temp dock är inte lika hög som den var vid användning av krämen som tyder på att jag har brist av progesteron.. och för mycket östrogen i kroppen så nu i september kommer jag köra med krämen igen.

Jag tror inte på att den har samma effekt som preventivmedel, det var väldigt konstigt sagt av din läkare. Jag har precis genomgått IVF och när man gjort äggplocket och sen får tillbaka embryot får man väldigt höga doser progesteron i ca 14 dagar, mycket högre än de som är i krämen. Och det är något som alla som gör IVF får. Vad är det för läkare som sagt så till dig? Gyn eller?

Tråkigt dock att det inte lyckades för er denna månaden, men skönt att du såg en bra effekt av krämen på din cykel. Lycka till framöver!
Svar på tråden ProgesterAll kräm - symptom efter ÄL