Inlägg från: Anonym (dåligtsamvete) |Visa alla inlägg
  • Anonym (dåligtsamvete)

skilja sig för att man är kär i en annan?

Hej, tycker ni det är en "giltig" orsak att skilja sig? Att man helt enkelt blivit kär i någon annan?

• Svar på tråden skilja sig för att man är kär i en annan?
  • Anonym (dåligtsamvete)

Tack för svar, jo jag tycker ju fortfarande om min man, men är inte kär i honom. Har fallit för en annan, som jag känt i ca 6 månader(inget har hänt). Men det är svårt, hur säger man det till sin man?

• Anonym (dåligtsamvete)
    Anonym (Skild) skrev 2015-08-02 02:50:51 följande:

Älskar du inte din man och har fått känslor på annat håll så för er båda är det nog bäst att skiljas som sagt. Ni kan ju prova familjerådgivning först? Som ett första steg och se hur det känns.. ? Att säga att man vill skiljas är inte alls lätt.. Finns inga bra tillfällen, man måste bara göra det. Kanske du kan börja med att prata om hur du tycker ni har det i förhållandet osv?

vi har försökt prata med går bara runt i cirklar då jag inte tycker vårt förhållande varit jättebra på ett tag medans min man tycker allt har varit bra. Vi pratade om rådgivning men min man tycker att det är slöseri med pengar eftersom han då bara kommer sitta där och säga att han tycker allt är bra, han menar att det ligger på mig...
  • Anonym (dåligtsamvete)

Liten uppdatering, jag lämnade min man, är tillsammans med min nya och är lyckligare än någonsin!

Svar på tråden skilja sig för att man är kär i en annan?