Inlägg från: cookie82 |Visa alla inlägg
  • cookie82

Blivande föräldrar i Göteborg!

Vilken rolig grupp!

Jag är 33 år, väntar vårt första barn den 16/10 och ska flytta till vårt nyinköpta radhus i Fiskebäck den 1/9. Det gäller att göra allt på en gång. ;)

• cookie82

Tack Modesty! :)

Hela undervåningen ska renoveras, kök, badrum, tvättstuga och vardagsrum. Vi tar in hantverkare för det tack o lov. De har sagt att de ska vara klara på en månad. Bara att hålla tummarna! :) Sen ska vi måla rummen på övervåningen. Så det är lite och göra. Men jag tror väl att det är rätt stor risk att man går över tiden så då ska vi nog hinna. :) Ser redan fram emot att julpynta. Haha.

Vart flyttar ni?

• cookie82
    Modesty skrev 2015-08-05 23:24:10 följande:
    Oj det var mycket! Håller tummarna att de blir klara och ni hinner komma iordning ordentligt. Har ni skaffat det mesta eller väntar ni tills ni flyttar? Vi har skaffat allt utom säng och skötbord som vi bara har tittat ut och köper när vi har flyttat.

Haha ja jag ser också fram emot att julpynta, och fira första julen med lillen :D kommer kännas fantastiskt, livet börjar bli värt att leva nu :)

Vi flyttar till gråbo strax utanför Lerum, jag hamnar bara längre och längre bort känns det som, men det är lugnt och skönt iaf :)

Vet ni om det blir en flicka eller pojk? Vi väntar tydligen en pojke, kommer bli så sött att se honom och sambon tillsammans, myser i hela kroppen av tanken :)
    Vi har letat nytt boende ganska länge så föll det sig så bara att vi fick till det precis nu. :) Känns så himla bra iaf. Sen att slippa gå runt på visningar, springa på IKEA och allt det med en bebis är skönt. Vi har nog köpt i princip allt utom skötbord - där tänker vi samma som du att det får bli när vi flyttat.

Så en liten pojk alltså, mysigt! Vi vet inte. Jag gissar tjej min sambo tror det är en kille. Så vi får väl se!

En av mina närmaste vänner ska bli mamma i december och hon och hennes kille letar hus i Floda/Lerum/Gråbo - kanske ni blir grannar. :) När flyttar ni?
  • cookie82
    Enilorac skrev 2015-08-26 11:14:26 följande:

Hej!
    Jag och min sambo väntar barn i slutet av december. Vi bor nu i Linne men flyttar till villa på Näset om ett par månader - vore kul om någon gravid/med barn i västra Göteborg hörde av sig :)
    Någon som vet om det finns någon mammagrupp att medverka i, i denna delen av Göteborg?

Hej!
    Vi har precis fått tillgång till vårt radhus i Fiskebäck och flyttar förhoppningsvis in 1/10. Vår första bebis är beräknad 16/10.

Vad kul med hus på Näset? Är du därifrån? Inser ju att det är vanligt att man flyttar tillbaka till sina rötter. :)

Svar på tråden Blivande föräldrar i Göteborg!