Inlägg från: Anonym (GÅ!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (GÅ!)

Elak styvpappa

Jag har haft en styvpappa till mina barn. Och pappan var INTE snäll mot sonen som var två år äldre än sin syster. Det hände att han fick ett kok stryk av pappan. Tjejen var liten favorit. Inga hårda ord där inte.  Jag lämnade. Det är INTE ok  Min son, då sju år, var strykrädd i flera år efter jag lämnat. Det räckte att jag stod bredvid och råkade höja handen för mycket så hukade han sig med rädda ögon. Psykisk eller fysisk misshandel sätter samma spår i ett barn! Hur hade du reagerat om han slog henne?

Vad du gör när du stannar hos den här mannen, är att sänka barnets självförtroende. Hon är inte värd nåt alls. Inte i sina egna ögon heller. Och hon kommer, när hon blir lite större, att söka sig till pojkar som inte är bra för henne. Bara för att få bekräftelse. Så ta din dotter och gå din väg. Och dela på vårdnaden med era gemensamma som han tydligen verkar vara bra emot.

• Anonym (GÅ!)

Nä fy... orkar inte se klippet :(

• Anonym (GÅ!)

Håller med där. Kan man skada en liten flicka psykiskt som T:s man gör, så är inte slagen långt borta. Han tycker inte om henne och därmed lättare att förgå sig kan jag tänka.

Svar på tråden Elak styvpappa