• lge91

    Familjebil?

    Tänkte be om era bästa tips om en bra familjebil?

    Vi vill kunna få plats med en bilbarnstol bak utan att det blir så trångt för den som sitter framför. Vill även ha bra med plats för barnvagn och packning. Om det blir syskon vill vi såklart få plats med även ett babyskydd och en syskonvagn :)

  • Svar på tråden Familjebil?
  • lostinspace

    Har precis köpt en skoda superb. Riktigt gott om plats där och det kan jag rekomendera Hade tidigare en vw passat som vi också var nöjda med, men superben är lite större och bättre utrymme och dessutom billigare!

  • Anonym (Suv)

    Vi har en liten tjej och har precis bytt bil. Från en mindre kombi till en suv.

    Gott om plats för babyskydd bak utan att framsätet behöver vara i en obekväm ställning. Bra med plats för vagnen i bagaget och inga problem med packning (vi åker ibland utomlands med bil och behövde plats för allt så som vagn packning + att vi såklart handlar på oss en hel del)

    Tycker att den är kanon!! Samt att det är en säker bil som dessutom är skön att åka!

  • Vanilla ice queen

    Jag tycker nog de flesta kombibilar uppfyller kraven. Så länge det är 5dörrar så får man ju plats och om inte de som ska sitta fram är 2m långa så ryms bilbarnstolar utan problem. Har haft en liten A3a och fått bra plats med mina tre döttrar som samtliga sitter på bilkudde. Så har man inte så många barn att man behöver minibuss så skulle jag nog säga att de flesta kombibilar fungerar.
    När jag använde barnvagn så hade jag en Toyota verso och där fick jag in en Phil och Ted syskonvagn bak utan att fälla ihop den. Väldigt trevlig familjebil men inte rolig att köra.

  • Anonym (Audi)

    Audi.

    Får plats med både syskonvagn och veckohandling i bagageluckan (alltså ej kombi), bältena är långa nog för bakåtvända bilbarnstolar, krocksäker och bekväm.

    Dock för dyr att köpas ny :/ men vår 15 år gamla går fortfarande hur bra som helst

  • Vanilla ice queen
    Anonym (Audi) skrev 2015-08-03 20:18:19 följande:

    Audi.

    Får plats med både syskonvagn och veckohandling i bagageluckan (alltså ej kombi), bältena är långa nog för bakåtvända bilbarnstolar, krocksäker och bekväm.

    Dock för dyr att köpas ny :/ men vår 15 år gamla går fortfarande hur bra som helst


    Vi kör också Audi! Har en 3år gammal A4 kombi. Tycker inte den är rymligare än någon annan kombi. Däremot är den otroligt trevlig att köra
  • schumi11

    Bmw 5 serien är grymt bra, inte så billig som vissa andra men jävlar vad rolig den är! Du somnar nästan för att den är så skön :D

  • Wayke Buddy sponsrat

    Hej, bra fråga! Det finns många alternativ som skulle passa,
    nedan är några bilmodeller som brukar få högt betyg i diverse tester och fyller dina kriterier. 


    Ford Mondeo
    www.wayke.se/sok/ford/mondeo
    Volkswagen Passat
    www.wayke.se/sok/volkswagen/passat
    Skoda Superb
    www.wayke.se/sok/skoda/superb
    Volvo V70
    www.wayke.se/sok/volvo/v70

    Du är varmt välkommen att kontakta oss på Wayke Buddy för mer ingående och kostnadsfri rådgivning: www.wayke.se/buddy

    Mvh


    Wayke Buddy


Svar på tråden Familjebil?